Jag tycker du ska släppa detta med el gasto.
Om du istället lägger isolering ovanpå din vattenledning så kommer markvärmen från jordens inre att hålla din vattenledning frostfri. Ditt kallvatten kommer att vara kallvatten, inte lite halvljummet.

Det är dessutom gratis värme, 400 watt 3 månader om året kostar även om termostaten slår av ibland.
Isolering behöver man inte plocka bort på våren.
Isolering är helt oberoende av elavbrott.
Isolering är underhållsfritt de närmsta 50 åren
Det krävs ingen behörighet för att isolera.

Men nu har du köpt din stickproppstermostat som du in adsurdum, hårdnackat ska använda för att inte tappa ansiktet.
Hoppas vi har olika försäkringsbolag så en skada inte drabbar mig.

Protte

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Glömde bara.
Att isolera ser inte hempulat ut, det syns inte alls.

Protte

TS, sluta vara dumsnål. Sälj prylarna på blocket/tradera och köp sedan prylar avsedda för utomhusbruk. Antingen en fast monterad termostat kopplad till ett utomhusuttag eller kanske ännu bättre ett vanligt utomhusuttag och en termostat med stickpropp avsedd för utomhusbruk. Då kan du sommartid nyttja uttaget till annat, t.ex eldrivna häcksaxen eller laddstationen till robotgräsklipparen.
Du får jättemycket goda råd och tackar artigt för dessa men inga av dem verkar sjunka in utan du vill ändå köra ditt race.
Avslutningsvis vill jag säga att det känns lite magstarkt av dig att göra en riskanalys och konstatera att det inte finns några risker med ditt förslag när du några inlägg tidigare inte visste vad en dragavlastningar var. Anlita en elektriker för dig egen och din familjs skull

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.