208 484 läst ·
1 109 svar
208k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Medlem
· Västernorrland
· 7 inlägg
Hej.
När jag väljer Kameror i IPad- och IPhone-app dyker mina 3 st. kameror upp, fungerande med live-uppdatering.
MEN när jag väljer någon av dessa för att få större vy och ev styra dom fungerar inte live-uppdatering. Bara stillbild visas.
Vad kan det vara för fel tro? Tacksam för svar
/Stefan
När jag väljer Kameror i IPad- och IPhone-app dyker mina 3 st. kameror upp, fungerande med live-uppdatering.
MEN när jag väljer någon av dessa för att få större vy och ev styra dom fungerar inte live-uppdatering. Bara stillbild visas.
Vad kan det vara för fel tro? Tacksam för svar
/Stefan
Hmm, jag har en AN158 också. Jag ska testa om det är något strul med den.
AN157 verkar fungera. Men när man lagt till den så går det inte att konfigurera den. Man får Error 403 när man klickar på den. Det går inte heller att radera den på annat sätt än att exkludera den med enhetens knapp. Tar man bara bort den med krysset så kommer den tillbaka direkt.
AN157 verkar fungera. Men när man lagt till den så går det inte att konfigurera den. Man får Error 403 när man klickar på den. Det går inte heller att radera den på annat sätt än att exkludera den med enhetens knapp. Tar man bara bort den med krysset så kommer den tillbaka direkt.
Oki skumt...Nyfniken skrev:
Man är ju inte helt nöjd med Fibaros "Stable V.4" släpp. Pinsamt att dom kallar det för stable release, lika pinsamt att jag installerade och ville tro på det hehe.
Men nu verkar faktiskt det mesta funka bra för mig, dock efter att jag gått igenom det mesta med att ta bort och inkludera.
Det som är mest störigt är att North Q readern börjat strula och visar 0.
Däremot har jag märkt att den visar förbrukningen faktiskt i raden till höger istället med blått, det vill säga där normalt totalförbrukningen för enheter brukar stå.
För den som får för sig att labba kan jag rekommendera att man klonar (clonezilla) sitt rescue USB minne till en SSD med SATA kontakter, och sedan plockar man helt sonika bort USB minnet, och monterar SSD direkt till moderkortet via SATA anslutningarna (på den varianten med 4 USB portar så finns SATA-POWER på moderkortet, den kräver HONA på kabeln, eller för att vara tydlig, både SATA POWER och SATA DATA skall vara honor, och dom SKALL vara vinklade 90 grader för att få plats).
Snappy old man ;-)
Snappy old man ;-)