208 484 läst ·
1 109 svar
208k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Går bara att göra från en VD, skapa en knapp med följande kod:
Sedan är det bara att "trycka" på knappen med ett script eller någon form av schedulerare...
Tycker du det?Nyfniken skrev:
Jag får säga att dom går ganska bra att inkludera, största problemet är 3-i-rad-klickandet som behöver vara rätt så snabba.. men jag trycker tills att jag ser att HC2an reagerar och det har fungerat fint varje gång.
Tyvärr separerar den inte magnet och rörelsesensorn enligt m.nu (HC2: I firmware v4.X: Allt fungerar, men rörelse och magnetsensor är inte separerade.).Nyfniken skrev:
Men det kanske inte gör något, lampan skall gå igång vid rörelse om det är mörkt samt om dörren öppnas och det är mörkt.
Jag tror att det som står i manualen om 3 klick är fel. Det ska nog vara 6 klick.krister ekberg skrev:
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
REMOTEC ZRC-100
Om man vill inkludera en enhet med en annan "sändare" hur gör man då?
Jag skaffade ett par motorgardiner som jag tänkte styra med en väggkontroll från z-wave.me. Men det var hopplöst. Fick idag en fjärr från remotec
ZRC-100
Enligt deras manual skulle det bara vara att "plug N play" men så enkelt verkar det inte vara. Så innan jag gör något dumt tänkte jag kolla med er som kan hur jag enklast syncar med de enheter jag vill styra?
HC2 skall förbli primär medans fjärren är sekundär.
Jag skaffade ett par motorgardiner som jag tänkte styra med en väggkontroll från z-wave.me. Men det var hopplöst. Fick idag en fjärr från remotec
ZRC-100
Enligt deras manual skulle det bara vara att "plug N play" men så enkelt verkar det inte vara. Så innan jag gör något dumt tänkte jag kolla med er som kan hur jag enklast syncar med de enheter jag vill styra?
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Jag registrerade ett konto men inget hände. Då skickade jag ett mail, då tog det en dag sedan aktiverade dem mitt konto.
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Lyckades inkludera fjärren. Men då slog den ut gatewayen. Hur får man fjärren sekundär.Tobiasfranzen77 skrev:REMOTEC ZRC-100
ZRC-100
Har gjort en recovery för att kunna återfå kontrollen från appen. Vågar inte pilla mer på fjärren. 😬
Någon som kan nåt om den?