Bamsefar skrev:
Jag vet inte, jag har noll motivering, mer än just att det känns tryggare att den rensar minnet vid en omstart....
Är det scriptat?

Går bara att göra från en VD, skapa en knapp med följande kod:

HC2 = Net.FHttp("10.168.1.5")
HC2:setBasicAuthentication("admin","xxxxxxxxxxxxxxxx")

response, status, errorCode = HC2:POST("/api/settings/reboot", "data=reset")

if errorCode == 0
then
fibaro:log(status)
else
fibaro:log("error")
end
Sedan är det bara att "trycka" på knappen med ett script eller någon form av schedulerare...

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Gäller bara att inte lägga in det i en scen med autostart :)

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
perka99 skrev:
Är det någon som testat TKB Home TSM02 ([länk]) sensorn med HC2?
Philio tech har en billigare variant som är 100% kompatibel med HC2.

Fibaros dörrbrytare (om det endast brytaren du är intresserad av) är ett litet helsike att inkludera.

Nyfniken skrev:

Fibaros dörrbrytare (om det endast brytaren du är intresserad av) är ett litet helsike att inkludera.
Tycker du det?
Jag får säga att dom går ganska bra att inkludera, största problemet är 3-i-rad-klickandet som behöver vara rätt så snabba.. men jag trycker tills att jag ser att HC2an reagerar och det har fungerat fint varje gång.

Nyfniken skrev:

Tyvärr separerar den inte magnet och rörelsesensorn enligt m.nu (HC2: I firmware v4.X: Allt fungerar, men rörelse och magnetsensor är inte separerade.).
Men det kanske inte gör något, lampan skall gå igång vid rörelse om det är mörkt samt om dörren öppnas och det är mörkt.

krister ekberg skrev:
Jag får säga att dom går ganska bra att inkludera, största problemet är 3-i-rad-klickandet som behöver vara rätt så snabba.. men jag trycker tills att jag ser att HC2an reagerar och det har fungerat fint varje gång.
Jag tror att det som står i manualen om 3 klick är fel. Det ska nog vara 6 klick.

Redigerat:
REMOTEC ZRC-100
Om man vill inkludera en enhet med en annan "sändare" hur gör man då?

Jag skaffade ett par motorgardiner som jag tänkte styra med en väggkontroll från z-wave.me. Men det var hopplöst. Fick idag en fjärr från remotec
ZRC-100
Enligt deras manual skulle det bara vara att "plug N play" men så enkelt verkar det inte vara. Så innan jag gör något dumt tänkte jag kolla med er som kan hur jag enklast syncar med de enheter jag vill styra?
HC2 skall förbli primär medans fjärren är sekundär.

Hur sjutton gör man för att få ett konto på Fibaros forum? Är det någon som har ett konto som kan hjälpa mig att kontakta en aktiv admin?

Jag registrerade ett konto men inget hände. Då skickade jag ett mail, då tog det en dag sedan aktiverade dem mitt konto.

Nyfniken skrev:
Hur sjutton gör man för att få ett konto på Fibaros forum? Är det någon som har ett konto som kan hjälpa mig att kontakta en aktiv admin?
Det tog ett par dagar för mig, nu var det ett bra tag sedan, men jag tror att de godkänner varje förfrågan manuellt!

Tobiasfranzen77 skrev:
REMOTEC ZRC-100
Om man vill inkludera en enhet med en annan "sändare" hur gör man då?

Jag skaffade ett par motorgardiner som jag tänkte styra med en väggkontroll från z-wave.me. Men det var hopplöst. Fick idag en fjärr från remotec
ZRC-100
Enligt deras manual skulle det bara vara att "plug N play" men så enkelt verkar det inte vara. Så innan jag gör något dumt tänkte jag kolla med er som kan hur jag enklast syncar med de enheter jag vill styra?
HC2 skall förbli primär medans fjärren är sekundär.
Lyckades inkludera fjärren. Men då slog den ut gatewayen. Hur får man fjärren sekundär.
Har gjort en recovery för att kunna återfå kontrollen från appen. Vågar inte pilla mer på fjärren. 😬

Någon som kan nåt om den?

Du ska väl registrera fjärren som secondary i HC2?

Configuration -> Gateway connections.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.