208 484 läst ·
1 109 svar
208k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
OM jag hade gjort så här så hade även jag vågat pröva 4.xxxKumlaEkeby skrev:Tänkte höra ingen annan som skruvat med sin HC2?
Själv har jag uppgraderat den med mer minne och bytt ut USB minnet som sitter i den till SSD.
SSD disken gjorde den rappar och uppstarten är 20sec snabbare.
Även om man inte uppgraderar den så är ju mitt tips att klona sin HC2.
Kraschar hela skiten nåndag behöver du bara skifta stickor och starta upp den igen.
Kan ju vara speciellt intressant nu att göra det till V.4
Å eftersom själva HC2:an endast egentligen är en USB sticka så blir man ju lite sugen på att flytta den till en bättre dator.
Nödvändigt nej.... Roligt ja :wow:....
Medlem
· Västernorrland
· 7 inlägg
Är det någon som vet hur man lägger till en HkiVision-kamera i HC2?
Vilka inställningar ska man ha o.s.v.?
Vilka inställningar ska man ha o.s.v.?
Tjena! Min brorsa fick hem sin hc2 idag och vi började testa lite direkt, såklart
Han köpte några aeon micro dimmrar, vi installerad bara en nu ikväll. Lägger till den i hc2:an den kommer upp och det går att dimmra och tända och släcka, både i hc2 och på brytaren. Men problemet är att den får ej någon feedback när man tänder på strömbrytaren + att det är utropstecken i gui att den ej är rätt configad. Saknas någon template?
Så jag kan inte ändra några som helst inställningar i dimmern. Några tips?
Han köpte några aeon micro dimmrar, vi installerad bara en nu ikväll. Lägger till den i hc2:an den kommer upp och det går att dimmra och tända och släcka, både i hc2 och på brytaren. Men problemet är att den får ej någon feedback när man tänder på strömbrytaren + att det är utropstecken i gui att den ej är rätt configad. Saknas någon template?
Gjorde det 3 ggr utan framgång. Får kanske testa den andra dimmern oxå.
Det är lite parametrar du manuellt får pilla in.Peter Von Dahn skrev:Tjena! Min brorsa fick hem sin hc2 idag och vi började testa lite direkt, såklart
Enable instant status update
The Aeon labs module supports instant status update back to the home controller but it is disabled by default. Note, Vera and Fibaro HC2 requires different values to be set to enable it.
Parameter: 80
Data Type: 1 byte dec (1d)
Default value: 0 (default - no instant update)
Possible Value: 1 (Instant update on Vera) 2 (Instant update on HC2)
http://www.smartliving.com.au/forum/viewtopic.php?f=14&t=189
Tack som tusan!!
Nybörjarfråga men förstår inte scener helt. Vill att ljuset skall släckas kl 23.15 om rörelsesensorn inte registrerat något senaste timmen. Försökte lägga in enligt nedan men förstår att det inte är rätt. Vad ändrar jag?
Kan jag läsa på om scener någonstans?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan jag läsa på om scener någonstans?