Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker mitt straff var roligare. 😀
Ja. Kölhalning är en gammal fin och god tradition som nästan fallit i glömska till förmån för termosbomber.
Själv vurmar jag lite extra för den hederliga kastrationen på allmän plats. Gärna i samband med julmarknaden, så hela familjen kan beskåda det gemytliga spektaklet. Kvinnliga elektriker bränns på bål.

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Rådbråkning kanske?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Kvinnliga elektriker bränns på bål.
Generellt, eller bara de som använt gul-grön till annat än jord?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Generellt, eller bara de som använt gul-grön till annat än jord?
Primärt syftade jag på den fatala jordtråden. Men mer spontant är det bara fantasin som sätter gränser.

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
Mikael_L
Dan1891 Dan1891 skrev:
Rådbråkning kanske?
Trådråkning leder till rådbråkning, eller i snälla fall trådtråkning.

Jag hittar ut själv.
God Jul!

• Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Rådbråkning kanske?
Lärde mig nyss att det inte enbart är vad en utsätter lin för...

B batsan skrev:
Idiotiskt svar ! 😡
Instämmer.! Bara att kalla en skyddsledare "jordkabel" säger nånting....

• Gilla
  • Haha
HPLIND och 2 till
  • Laddar…
H have skrev:
Instämmer.! Bara att kalla en skyddsledare "jordkabel" säger nånting....
Vilket bedårande koketteri!😁

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vilket bedårande koketteri!😁
Nja...Att inte kunna termer är inte professionellt men det är väl inte så noga i Sverige...alltså ganska normalt, eller hur ?

H have skrev:
Nja...Att inte kunna termer är inte professionellt men det är väl inte så noga i Sverige...alltså ganska normalt, eller hur ?
Du missförstår.
För att göra diskussionen mindre repetitiv, skriver jag ofta mer "vardagligt". Att läsa meningsutbyten mellan fack(idioter) blir i ett publikt forum likt detta i bästa fall tråkigt. I värsta fall obegripligt.
Därför skriver jag ibland, element istället för radiator, bult istället för skruv, vrålåk istället för automobil, hojtarolja/sprit istället för C2H5OH.

Att göra en text mer lättläst var något min generation lärde sig redan i småskolan.

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Det "tråkiga" med att "göra texten lättläst" är att det är lätt att feltolka det som skrivs genom dom felaktiga benämningarna. Vid "svåra" ord kan man ju förklara vad som menas så att alla får lära sig rätt vokabulär.

• Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det "tråkiga" med att "göra texten lättläst" är att det är lätt att feltolka det som skrivs genom dom felaktiga benämningarna. Vid "svåra" ord kan man ju förklara vad som menas så att alla får lära sig rätt vokabulär.
Ja.Om det funnits en förväxlingsrisk mellan tråd och kabel (eller bult och skruv), har du rätt, men någon sådan förelåg inte.
Även det lärde man sig i småskolan.

• Gilla
AG A
  • Laddar…
För att ta mitt "specialområde" så vill jag bara tala om för dig att i det här forumet råder det en stor förvirring när det gäller orden tråd och kabel, jag skulle nog vara så fräck att jag skulle påstå att det gäller merparten av medlemmarna.

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
För att ta mitt "specialområde" så vill jag bara tala om för dig att i det här forumet råder det en stor förvirring när det gäller orden tråd och kabel, jag skulle nog vara så fräck att jag skulle påstå att det gäller merparten av medlemmarna.
Glöm inte sladd och ledning 😉

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Glöm inte sladd och ledning 😉
Töt?😁

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.