vart inte så mörkt när annonserna är så stora och vita

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vart inte så mörkt när annonserna är så stora och vita
Vissa annonser hoppas vi kunna göra svarta eller mörka, men inte alla tyvärr.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Efter ännu en tråd med "dödgrävnng":
https://www.byggahus.se/forum/threads/normalt-slitage-hall.515555/

Kan vi inte få en liten markering om att "tråden du skriver på är mer än ett år gammal"

Nu minns jag inte vilket forum som har det men det är verkligen bra för att undvika att man börjar lämna feedback på sånt som antagligen är överspelat för länge sen :)

Inte att man låser gamla trådar men typ en gul text i samband med Skriv ett inlägg:

Förslagsvis "Obs detta inlägg är mer än ett år gammalt."

• Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nu minns jag inte vilket forum som har det men det är verkligen bra för att undvika att man börjar lämna feedback på sånt som antagligen är överspelat för länge sen :)
Fast även om frågan är överspelad för TS kan den vara aktuell för någon annan så jag ser egentligen inget större problem med lite dödgrävning.

Men visst, en liten vänlig upplysning om att tråden är gammal skadar absolut inte.

• Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Efter ännu en tråd med "dödgrävnng":
[länk]

Kan vi inte få en liten markering om att "tråden du skriver på är mer än ett år gammal"

Inte att man låser gamla trådar men typ en gul text i samband med Skriv ett inlägg:

Förslagsvis "Obs detta inlägg är mer än ett år gammalt."
man ser ju det redan

M maria01 skrev:
man ser ju det redan
Jag får inte upp någon varning att tråden jag skriver i är över 1 år gammal (testade en tråd där sista inlägget skrevs 2025-03-11), är över 2 år gammal (testade en tråd där sista inlägget skrevs 2024-02-22) eller är över 6 år gammal (testade en tråd där sista inlägget skrevs 2020-01-29).

Däremot vet jag att man tidigare har fått upp en varning men det var för något/flera år sedan, se inlägg 2446 (och inlägg 3105).

Jag testade en 11 och en 13 år gammal tråd. Fick inga varningar.

Demmpa Demmpa skrev:
Jag får inte upp någon varning att tråden jag skriver i är över 1 år gammal (testade en tråd där sista inlägget skrevs 2025-03-11), är över 2 år gammal (testade en tråd där sista inlägget skrevs 2024-02-22) eller är över 6 år gammal (testade en tråd där sista inlägget skrevs 2020-01-29).

Däremot vet jag att man tidigare har fått upp en varning men det var för något/flera år sedan, se inlägg 2446 (och inlägg 3105).
man kan ju se när sista inlägget var skrivet

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
M maria01 skrev:
I nämnda tråden i inlägg 5763 så är det två stycken som inte har koll på vilket datum inläggen dom svarar på är skrivna, varav den ena är den som gör "trådlyften".

Hade det kommit upp en varning att tråden är mer än tex 1½ år gammal så är det inte säkert att det hade blivit en trådlyft.
Den andra som inte kollade datumet på inlägget den svarade på hade troligen inte svarat i tråden om det inte hade blivit en trådlyft.

• Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
P
Den här tråden som jag skriver i nu skapades för drygt nio år sen.

• Gilla
  • Älska
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Men det senaste inlägget är inte flera år gammalt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P pmd skrev:
Och?

"Problemet" är inte att en tråd lever/är aktiv länge/många år och lever upp en gång i kvartalet eller oftare, utan "problemet" är när en gammal tråd som har varit inaktiv länge (>1 år) och lever upp igen genom att någon svarar TS, som i aktuella tråden, med något som är inaktuellt sedan två år tillbaka, (ofta med samma information som redan finns i tråden).

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
man ser ju det redan
blackarrow blackarrow skrev:
Jag testade en 11 och en 13 år gammal tråd. Fick inga varningar.
Jag förstod att du inte tyckter det behövs varningar eller inte tycker det är ett problem att gamla trådar väcks.

Har du aldrig läst trådar som väckts av misstag eller väckt någon av misstag själv? Där det lätt inses att förslag till hjälp inte längre kan vara aktuellt om skribenten sett datumet?

M maria01 skrev:
Varningen skulle ju inte komma för att läsa en gammal tråd, utan att skriva i den.

När man väl börjat skriva ett svar ser man inte att tråden är gammal förrän man väl postat inlägget.

När en gammal tråd väl har väckts behövs givetvis inga varningar.

blackarrow blackarrow skrev:
Jag förstod att du inte tyckter det behövs varningar eller inte tycker det är ett problem att gamla trådar väcks.

Har du aldrig läst trådar som väckts av misstag eller väckt någon av misstag själv? Där det lätt inses att förslag till hjälp inte längre kan vara aktuellt om skribenten sett datumet?

Varningen skulle ju inte komma för att läsa en gammal tråd, utan att skriva i den.

När man väl börjat skriva ett svar ser man inte att tråden är gammal förrän man väl postat inlägget.

När en gammal tråd väl har väckts behövs givetvis inga varningar.
jag förstår inte problemt att svara på en gammal tråd

• Gilla
pmd
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag förstår inte problemt att svara på en gammal tråd
Det är inget problem. Problemet är att folk ibland svarar på en flera år gammal tråd som om ämnet/frågan fortfarande var aktuell. Därför är det bra om man får upp en liten varningsruta om tråden har varit inaktiv länge.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.