424 745 läst ·
5 813 svar
425k läst
5,8k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 303 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 303 inlägg
Man kan ju anpassa texten till något i stil med, Sista inlägget i den här tråden skrevs för…
istället för när tråden startades.
Hur som, bara ett inlägg i debatten om necroposting. För mig får folk lyfta gamla trådar hur mycket de vill. Bara att skippa att läsa om stör.
istället för när tråden startades.
Hur som, bara ett inlägg i debatten om necroposting. För mig får folk lyfta gamla trådar hur mycket de vill. Bara att skippa att läsa om stör.
Ja, det är ganska ointressant när tråden startades. Det man vill veta är att man håller på att skriva i en tråd som senast var aktiv för X år/månader/dagar sedan.j.f.s skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 060 inlägg
Borde finnas en varning för de som citerar första inlägget utan att ha läst till sista inlägget med.
Administrator
· Skåne
· 6 859 inlägg
Ladda upp en skärmdump så att vi ser det du ser.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 906 inlägg
Woohoo! Jag snubblade på den här funktionen när jag skulle göra en avancerad sökning nyss:Nötegårdsgubben skrev:
Jag vill apostrofera folk med @-funktionen hellre än att citera emellanåt. Problemet är att jag ofta glömmer vad folk heter och när jag är inne i svarsrutan och skriver (i appen) ser jag inget av tråden.
Heter någon @Kalle123 kommer jag i bästa fall ihåg Kalle, men vilken av de tio alternativen jag vill svara har jag då glömt, även om jag ofta känner igen det när jag ser det. Finns det någon möjlighet att prioritera om i förvisningsfältet för namn så att de som skrivit i tråden kommer upp först, snarare än att man får till synes slumpmässiga förslag när man börjar skriva @KaL...? Jag ser att förslagen kommer i bokstavsordning, så slumpmässiga är de förstås inte, men ofta irrelevanta då man bara ser de första tio eller så.
Kan man inte filtrera ner till de som varit aktiva i tråden så kanske utifrån de som alls skrivit något de sista X dagarna. För den man vill apostrofera är ju oftast en aktiv användare som skrivit i tråden, eller någon man ändå kan namnet på.
Edit: det var inte meningen att ta riktiga exempel på namn, sorry, men ni kom inte ens upp som förslag, så någon form av filter finns kanske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snälla @Per Eskilsson, ursäkta att jag tjatar, det här är nog tredje gången på sju korta år, men kan ni inte ta in den i apostrofering inne i trådar också? Vore grymt. Jag testade med lite fler namn än @Claes Sörmland ovan och det verkar funka kanonbra i det avancerade söket. (Kan vi bara få alla Mattias/Mathias/whatnot att ha en avatar också, så man kommer ihåg vem som är vem så vore det ännu bättre. Igår var jag i en tråd med två Thomas (med avatarer) och blandade ihop dem direkt, så it might be a me-problem.)
Men som sagt, grym funktion. Bredare utrullning anbefalles!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 906 inlägg
Det framgår av det citerade inlägget och jag är rätt säker på att @Per Eskilsson känner till det, men det handlar alltså om en smartare filtrering av användarnamn än bokstavsordning. Det har, märkte jag, lagts till i det avancerade söket, men inte ännu vid vanlig apostrofering. Där måste man minnas namnet relativt exakt för att kunna välja rätt.
Logga in
Skapa konto
Ok. Det är själva sorteringen/filtreringen av förslagen. Jag trodde du inte fick några förslag alls när du skrev snabel-a och några bokstäver.
Ja, det skulle inte skada med någon relevansordning där. Men framförallt möjligheten att välja bland fler än de tio första träffarna.
Ja, det skulle inte skada med någon relevansordning där. Men framförallt möjligheten att välja bland fler än de tio första träffarna.
Jag uppdaterade och startade om plattan efter att jag skrev min fråga och sen dess har jag inte sett det, så jag antar att det är något lokalt, så ni behöver nog inte undersöka det.Per Eskilsson skrev:
Men nu dök det upp igen, så jag kan åtminstone visa en skärmdump på hur det ser ut.
Logga in
Skapa konto
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 732 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 732 inlägg
Det där händer för mig också (använder Firefox på Android-platta) då och då, men jag har inte lyckats lista ut vad som triggar det.N Nyikåk skrev: