420 453 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Tidigare länkade vi även forumnamnet till delforumets startsida och avataren till profilsidan i mobilen men det tog vi bort på begäran av användare som klickade fel som beklagade sig över att de kom till olika ställen olika gånger.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Kan det vara så att du har inaktiverat javascript i din webbläsare? Då går det inte att klicka på hela raden.
Jag kör Firefox i andriod. JavaScript är på. Klickar jag på rubriken så kommer jag till första inlägget och den blå pricken går till första olästa - Precis som jag vill ha det förutom att det hade varit enklare om det även gick att klicka på förhandsgranskningstexten för att komma till första olästa.
Jag har en riktig telefon, ingen frukt...
Jag har en riktig telefon, ingen frukt...
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Men vad heter mobiltelefonmodellen? Den verkar vara väldigt stor eftersom du ser hela 8 trådar samtidigt. Eller finns det en funktion i Firefox som minskar ner allt för bättre överblick?
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag tror att ”problemet” är att din mobil Cat S61 har en bildskärmsupplösningsbredd på 424 pixlar (den vanligaste mobilen - en iphone 6, 7, 8 eller x) har en bildskärmsupplösningsbredd på 375 pixlar) vilket resulterar att vår responsiva sajt tror att du har en surfplatta eller en liten dator (stl S istället för stl XS). Får kolla närmare på hur vi kan lösa detta.
Hur ser ett inlägg ut i din mobil?
Hur ser ett inlägg ut i din mobil?
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Kan du testa om du kan reproducera samma beteende i någon annan webbläsare som t ex Chrome?
Finns det någon annan Firefox användare i mobilen som har samma problem?
Finns det någon annan Firefox användare i mobilen som har samma problem?
I Chrome är hela 'rutan' med inlägget klickbart. Fast det är bara rubriken och pricken som är länkar, men det är som det ska vara antar jag.
Felet eller problemet eller vad man ska kalla det är ju att man inte kan ha olika länk-mål för rubriken och förhandsgranskningstexten på mobilen. Det beteendet är lika dåligt i Chrome.
På datorn är det jättesmidigt att kunna klicka antingen på rubriken eller på texten under beroende på om man vill läsa tråden från början eller från senaste lästa. På mobilen är man tvungen att försöka träffa en liten prick... Det borde väl möjligen vara tvärtom (om man nu måste ha olika funktioner). Det är lättare att klicka på en prick med musen än med fingret...
Felet eller problemet eller vad man ska kalla det är ju att man inte kan ha olika länk-mål för rubriken och förhandsgranskningstexten på mobilen. Det beteendet är lika dåligt i Chrome.
På datorn är det jättesmidigt att kunna klicka antingen på rubriken eller på texten under beroende på om man vill läsa tråden från början eller från senaste lästa. På mobilen är man tvungen att försöka träffa en liten prick... Det borde väl möjligen vara tvärtom (om man nu måste ha olika funktioner). Det är lättare att klicka på en prick med musen än med fingret...
Håller helt med Harry!
Tidigare var det ett helsike när ens inlägg plötsligt var borta, eftersom det ofta kom följdfrågor på ett inlägg som inte längre fanns kvar. Detta lilla dilemma kvarstår naturligtvis, men nu vet jag åtminstone vad frågan grundar sig på.
Hade jag begripit mig på hur "Harry 73" kunde klistra in/bifoga? sin förnämliga illustration över vårt I-landsproblem, hade jag gjort detsamma. Enligt mig, skulle en mer moderat modellering bidraga till ett mer lättförståeligt och intressantare forum.
Staffan
Tidigare var det ett helsike när ens inlägg plötsligt var borta, eftersom det ofta kom följdfrågor på ett inlägg som inte längre fanns kvar. Detta lilla dilemma kvarstår naturligtvis, men nu vet jag åtminstone vad frågan grundar sig på.
Hade jag begripit mig på hur "Harry 73" kunde klistra in/bifoga? sin förnämliga illustration över vårt I-landsproblem, hade jag gjort detsamma. Enligt mig, skulle en mer moderat modellering bidraga till ett mer lättförståeligt och intressantare forum.
Staffan
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Om du har en iPhone X så klickar du på knappen till höger och knappen till vänster (den översta) samtidigt för att ta en skärmdump. Om du har en tidigare modell får du klicka på ”hemknappen” samtidigt som högerknappen.Staffan2000 skrev:
Sedan kan du ladda upp skärmdumpen genom att klicka på ”Ladda upp bild”-knappen i svarsformuläret.
Redigerat:
På datorn som jag använder oftast, finns den senaste varianten av Windows. Men när jag jobbar natt fluktar jag in "byggahus" med hjälp av en läsplatta med Android.
P.S.
Vem kom på, och varför kallas "byggahus" för "byggahus"?
Staffan
P.S.
Vem kom på, och varför kallas "byggahus" för "byggahus"?
Staffan

