420 453 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
För de som inte gillar att skriva på skärmen finns ju tangentbord med blåtand, funkar även på mobilen
windestal
Husägare
· Västergötland
· 354 inlägg
windestal
Husägare
- Västergötland
- 354 inlägg
Vet inte om detta hör hemma här, eller borde vara en egen tråd.
Har det inställt så att när jag öppnar en tråd hamnar jag på "första olästa", vilket jag tycker är jättebra. Kombinerat med infinte scroll blir det så smidigt - in, direkt till oläst del, läs igenom, tryck "bakåt", ta nästa ämne. Men idag, när jag för ovanlighetens skull satt vid datorn istället för mobilen märker jag att det inte funkar där. Där måste jag, efter att gått in i en tråd trycka på en knapp för att komma till första olästa, läsa igenom, sen blir det två "bakåt" för att komma till trådlistan igen istället för ett. Två extra klick per läst tråd alltså. Kan ni inte fixa så att inställningen "hoppa till första olästa när jag öppnar tråden" funkar på datorn också? Tror inte det är så vanligt att man inte vill ha samma inställning på datorn som mobilen i den här frågan... (I-landsproblem? Javisst!)
Har det inställt så att när jag öppnar en tråd hamnar jag på "första olästa", vilket jag tycker är jättebra. Kombinerat med infinte scroll blir det så smidigt - in, direkt till oläst del, läs igenom, tryck "bakåt", ta nästa ämne. Men idag, när jag för ovanlighetens skull satt vid datorn istället för mobilen märker jag att det inte funkar där. Där måste jag, efter att gått in i en tråd trycka på en knapp för att komma till första olästa, läsa igenom, sen blir det två "bakåt" för att komma till trådlistan igen istället för ett. Två extra klick per läst tråd alltså. Kan ni inte fixa så att inställningen "hoppa till första olästa när jag öppnar tråden" funkar på datorn också? Tror inte det är så vanligt att man inte vill ha samma inställning på datorn som mobilen i den här frågan... (I-landsproblem? Javisst!)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
I trådlistan ska du inte klicka på trådrubriken utan den tunnare texten under för att komma till första olästa, eller den lilla blå pricken men den tycker jag är mer besvärlig att pricka.windestal skrev:
Men idag, när jag för ovanlighetens skull satt vid datorn istället för mobilen märker jag att det inte funkar där. Där måste jag, efter att gått in i en tråd trycka på en knapp för att komma till första olästa, läsa igenom, sen blir det två "bakåt" för att komma till trådlistan igen istället för ett.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Problemet är att olika användare vill ha det på olika sätt. De som oftast använder datorn vill gärna ha exakt samma funktionelitet (och utseende) i mobilen. Medan de som oftast använder mobilen vill gärna ha exakt samma (eller liknande) funktionalitet (och utseende) i desktop.
Jag är mer inne på att anpassa desktop efter mobilen än tvärtom eftersom fler användare finns i mobilen än i desktop. Desktop står för 30% medan mobil (och surfplattor) för 70%. Men av historiska och tidsmässiga skäl har vi inte prioriterat att göra om hur trådlistorna fungerar i desktop (eller mobilen).
Jag är mer inne på att anpassa desktop efter mobilen än tvärtom eftersom fler användare finns i mobilen än i desktop. Desktop står för 30% medan mobil (och surfplattor) för 70%. Men av historiska och tidsmässiga skäl har vi inte prioriterat att göra om hur trådlistorna fungerar i desktop (eller mobilen).
windestal
Husägare
· Västergötland
· 354 inlägg
windestal
Husägare
- Västergötland
- 354 inlägg
windestal
Husägare
· Västergötland
· 354 inlägg
windestal
Husägare
- Västergötland
- 354 inlägg
Fast din slutsats enligt ovan blir väl att, oavsett vad som är ens "standardpryl" så vill man ha det lika på båda? Och som det är nu kan man ju ändra inställningen för mobil, men inte desktop... Borde väl gå att ändra inställningen för både mobil och desktop, oavsett hur man vill ha det (komma till olästa eller ej)? Nu blir det ju inte lika på båda. För mig personligen är problemet löst med BirgitS tips dock!Per Eskilsson skrev:
Problemet är att olika användare vill ha det på olika sätt. De som oftast använder datorn vill gärna ha exakt samma funktionelitet (och utseende) i mobilen. Medan de som oftast använder mobilen vill gärna ha exakt samma (eller liknande) funktionalitet (och utseende) i desktop.
Jag är mer inne på att anpassa desktop efter mobilen än tvärtom eftersom fler användare finns i mobilen än i desktop. Desktop står för 30% medan mobil (och surfplattor) för 70%. Men av historiska och tidsmässiga skäl har vi inte prioriterat att göra om hur trådlistorna fungerar i desktop (eller mobilen).
Det var inget svar på frågan varför texten under rubriken inte är klickbar över huvud taget på mobilen...Per Eskilsson skrev:
Problemet är att olika användare vill ha det på olika sätt. De som oftast använder datorn vill gärna ha exakt samma funktionelitet (och utseende) i mobilen. Medan de som oftast använder mobilen vill gärna ha exakt samma (eller liknande) funktionalitet (och utseende) i desktop.
Jag är mer inne på att anpassa desktop efter mobilen än tvärtom eftersom fler användare finns i mobilen än i desktop. Desktop står för 30% medan mobil (och surfplattor) för 70%. Men av historiska och tidsmässiga skäl har vi inte prioriterat att göra om hur trådlistorna fungerar i desktop (eller mobilen).
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Texten under är klickbar. Men när man klickar på den såkommer man till samma ställe som när man klickar på rubriken.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Så här ser det ut för mig i min iphone x. Hela ytan leder till samma ställe (förutom checkrutan och Redigera för mig som admin) så att man inte ska klicka fel så lätt när man är på språng eller om man har stora fingrar.
Vad har du för telefon och webbläasare?
Den ser vädigt stor ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har du för telefon och webbläasare?
Den ser vädigt stor ut.


