Klabbarparn Klabbarparn skrev:
Jag har märkt att när man gör en sökning på sidan och sorterar efter datum, händer något märkligt...

Har märkt upp på bilden vilka datum tråden faktiskt skapades med röd text, det datum som visas är inte heller datumet då sista inlägget gjordes. Är det jag som inte förstår vad jag gör eller är det fel på sökfunktionen? :p
Ber om ursäkt ifall detta tagits upp tidigare.

Jag använder senaste versionen av firefox
Jag tycker det ser rätt ut. Sorteringen är på senaste inlägg, inte datumet när tråden startade.
 
useless useless skrev:
Jag tycker det ser rätt ut. Sorteringen är på senaste inlägg, inte datumet när tråden startade.
Hur kan då "Återinstallera kakelugn?"- en tråd med 0 svar, från den 11:e januari 2008 21:35, stå som första alternativ i sökningen med "3 dagar sedan ..." ? Känns väl inte helt rätt va? :thinking:
 
Det är antagligen något fel med tidsstämpeln på den tråden snarare än fel på själva sorteringsfunktionen.

Skärmdump av sökresultat med felaktig tidstämpel vid datumsortering.
 
Jag tror fortfarande något är lurt :D
Skärmklipp av sökresultatsida på Byggahus.se med markerad drop-down meny för sortering efter datum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
13 januari 2019 är närmare dagens datum än 9 januari 2019 som i sin tur är närmare dagens datum än 6 januari 2019, det är alla med på eller hur?

Det som är lurt är inlägget från 11 januari 2008, hur det på något sätt taggas som att det är 3 dagar från dagens datum.
Jag kan "se" två förklaringar:
1: samma som jac är inne på att det har blivit något knas med tidsstämplingen på just det inlägget.
2: att det har skrivits ett inlägg i den tråden för tre dagar sedan som senare av någon anledning har blivit raderat, antingen av den som skrev inlägget eller av någon moderator, och på något sätt så har det nya inläggets tidsstämpel hamnat på originalinlägget.

Eftersom alla andra inlägg på iaf dom fyra första sidorna är i fallande datumordning så tror jag att felet härstammar från punkt 2 ovan, och att det är den som själv skrev inlägget raderat det när vederbörande upptäckte att den svarat på en 11 år gammal tråd.
 
Oftast tycker jag det verkar slå fel på en dag.
Kanske på grund av tidsskillnad mellan Sverige och USA?

Google verkar visa upp det datum som syns högst upp på sidan de länkar till, inte till inlägget där sökträffen finns. Inte heller till första eller sista inlägget i tråden.

Hade ni föredragit att att få resultatet i datumordning framför relevansordning om det hade funkat bättre?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Oftast tycker jag det verkar slå fel på en dag.
Kanske på grund av tidsskillnad mellan Sverige och USA?

Google verkar visa upp det datum som syns högst upp på sidan de länkar till, inte till inlägget där sökträffen finns. Inte heller till första eller sista inlägget i tråden.

Hade ni föredragit att att få resultatet i datumordning framför relevansordning om det hade funkat bättre?
...Det är en google-sökning. :rolleyes::confused::seenoevil: :crysmile:

Haha vad ofantligt trött jag blir på mig själv! :rofl:

Nej, relevans före datum, alla gånger. Nu går jag och lägger mig.
 
När man håller nere gilla så får man upp en meny.
Jag saknar typ "tumme ner" när man inte håller med ett inlägg, den röde dj....en på slutet är för kraftig.
 
  • Arg
KnockOnWood
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Hade ni föredragit att att få resultatet i datumordning framför relevansordning om det hade funkat bättre?
Ja, jag hade föredragit det.
Särskilt som jag inte alls vet hur programmet räknar ut "relevansen".
Ofta söker man ju ändå efter något relativt aktuellt.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
När man håller nere gilla så får man upp en meny.
Jag saknar typ "tumme ner" när man inte håller med ett inlägg, den röde dj....en på slutet är för kraftig.
Jag saknar ibland att kunna ge mina egna inlägg en "tumme ner" :whistle:
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Klabbarparn Klabbarparn skrev:
Jag saknar ibland att kunna ge mina egna inlägg en "tumme ner" :whistle:
Det kan du ju göra i slutet av texten innan du postar. :thumbdown:
Och tydligen i tre timmar till dessutom. det räcker väl :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Allt ska vara så positivt, negativt/ogillanden skall mörkas in i det längsta...

Klart som korvspad att finns det en tumme upp så skall det finnas en tumme ner!
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Klart som korvspad att finns det en tumme upp så skall det finnas en tumme ner!
Precis som att det inte bara skall delas ut priser till ettan, tvåan och trean i idrottstävlingar.
Utan sisten i mål skall pekas ut och hånas? :thumbdown:

Skall vi be mod att ordna så vi inte bara kan markera Bästa svar utan även sämsta :worried:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
sunqan och 3 till
  • Laddar…
Och sen kannman gå in på en profil och se hur många reaktioner av varje någon fått. Även totalt antal avstängningar. Blir som utvisningsstatistiken i SHL
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
...Även totalt antal avstängningar. Blir som utvisningsstatistiken i SHL
Haha, där vet jag någon som ligger bra till :D ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.