420 454 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Jag tycker det ser rätt ut. Sorteringen är på senaste inlägg, inte datumet när tråden startade.Klabbarparn skrev:
Jag har märkt att när man gör en sökning på sidan och sorterar efter datum, händer något märkligt...
Har märkt upp på bilden vilka datum tråden faktiskt skapades med röd text, det datum som visas är inte heller datumet då sista inlägget gjordes. Är det jag som inte förstår vad jag gör eller är det fel på sökfunktionen?
Ber om ursäkt ifall detta tagits upp tidigare.
Jag använder senaste versionen av firefox
Medlem
· Västmanland
· 484 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 484 inlägg
13 januari 2019 är närmare dagens datum än 9 januari 2019 som i sin tur är närmare dagens datum än 6 januari 2019, det är alla med på eller hur?
Det som är lurt är inlägget från 11 januari 2008, hur det på något sätt taggas som att det är 3 dagar från dagens datum.
Jag kan "se" två förklaringar:
1: samma som jac är inne på att det har blivit något knas med tidsstämplingen på just det inlägget.
2: att det har skrivits ett inlägg i den tråden för tre dagar sedan som senare av någon anledning har blivit raderat, antingen av den som skrev inlägget eller av någon moderator, och på något sätt så har det nya inläggets tidsstämpel hamnat på originalinlägget.
Eftersom alla andra inlägg på iaf dom fyra första sidorna är i fallande datumordning så tror jag att felet härstammar från punkt 2 ovan, och att det är den som själv skrev inlägget raderat det när vederbörande upptäckte att den svarat på en 11 år gammal tråd.
Det som är lurt är inlägget från 11 januari 2008, hur det på något sätt taggas som att det är 3 dagar från dagens datum.
Jag kan "se" två förklaringar:
1: samma som jac är inne på att det har blivit något knas med tidsstämplingen på just det inlägget.
2: att det har skrivits ett inlägg i den tråden för tre dagar sedan som senare av någon anledning har blivit raderat, antingen av den som skrev inlägget eller av någon moderator, och på något sätt så har det nya inläggets tidsstämpel hamnat på originalinlägget.
Eftersom alla andra inlägg på iaf dom fyra första sidorna är i fallande datumordning så tror jag att felet härstammar från punkt 2 ovan, och att det är den som själv skrev inlägget raderat det när vederbörande upptäckte att den svarat på en 11 år gammal tråd.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Oftast tycker jag det verkar slå fel på en dag.
Kanske på grund av tidsskillnad mellan Sverige och USA?
Google verkar visa upp det datum som syns högst upp på sidan de länkar till, inte till inlägget där sökträffen finns. Inte heller till första eller sista inlägget i tråden.
Hade ni föredragit att att få resultatet i datumordning framför relevansordning om det hade funkat bättre?
Kanske på grund av tidsskillnad mellan Sverige och USA?
Google verkar visa upp det datum som syns högst upp på sidan de länkar till, inte till inlägget där sökträffen finns. Inte heller till första eller sista inlägget i tråden.
Hade ni föredragit att att få resultatet i datumordning framför relevansordning om det hade funkat bättre?
Medlem
· Västmanland
· 484 inlägg
...Det är en google-sökning.Per Eskilsson skrev:
Oftast tycker jag det verkar slå fel på en dag.
Kanske på grund av tidsskillnad mellan Sverige och USA?
Google verkar visa upp det datum som syns högst upp på sidan de länkar till, inte till inlägget där sökträffen finns. Inte heller till första eller sista inlägget i tråden.
Hade ni föredragit att att få resultatet i datumordning framför relevansordning om det hade funkat bättre?
Haha vad ofantligt trött jag blir på mig själv!
Nej, relevans före datum, alla gånger. Nu går jag och lägger mig.
Husägare
· Skåne
· 5 388 inlägg
När man håller nere gilla så får man upp en meny.
Jag saknar typ "tumme ner" när man inte håller med ett inlägg, den röde dj....en på slutet är för kraftig.
Jag saknar typ "tumme ner" när man inte håller med ett inlägg, den röde dj....en på slutet är för kraftig.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 484 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Precis som att det inte bara skall delas ut priser till ettan, tvåan och trean i idrottstävlingar.Tokslut skrev:
Utan sisten i mål skall pekas ut och hånas?
Skall vi be mod att ordna så vi inte bara kan markera Bästa svar utan även sämsta
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Och sen kannman gå in på en profil och se hur många reaktioner av varje någon fått. Även totalt antal avstängningar. Blir som utvisningsstatistiken i SHL


