420 453 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Det där gäller för iPhone X som saknar hemknappen nedanför skärmen, för alla som har hemknappen nere så är det hemknappen+den högra (eller den på toppen) som gäller för skärmdump.Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
@Marlen Eskilsson kom på det år 2001 för att det var det sajten skulle handla om. Sedan dess har sajten utvecklats som du märker.Staffan2000 skrev:
Så är det naturligtvis oftast. När skribenter kallar andra deltagare för alternativintelligenta eller att deras mandom/kvinnodomHemmakatten skrev:
Men ibland synes det mig som om de vanligtvis välbalanserade moderatorerna plötsligt förvandlas till lättskärrade mamseller som med luktsaltet i högsta hugg går loss på deliteknappen
https://www.byggahus.se/forum/threads/joek-och-oekat-rut-hur-paverkas-rot.333183/
En funktion jag saknar: en möjlighet att flytta det raderade inlägget till en annan rubrik, till.ex. till "Humorhörnan" där det skulle kunna göra sig "ännu" bättre.
Staffan
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Nu har jag flyttat inläggen till Humorhörnan.Staffan2000 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/humorhoernan.209511/page-470#post-3178082
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ett önskemål om ny funktion:
Om man i SENASTE listan förutom att kunna gå till första inlägget och första olästa inlägget kunde gå till sitt eget sista inlägg, så skulle det kanske vara lite enklare att följa diskussionstrådarna. Det är ju inte alltid man minns vad man själv skrev i tråden.
Alltså en liten knapp med funktionen Gå till mitt sista inlägg.
Vad tror ni?
Om man i SENASTE listan förutom att kunna gå till första inlägget och första olästa inlägget kunde gå till sitt eget sista inlägg, så skulle det kanske vara lite enklare att följa diskussionstrådarna. Det är ju inte alltid man minns vad man själv skrev i tråden.
Alltså en liten knapp med funktionen Gå till mitt sista inlägg.
Vad tror ni?
Medlem
· Västmanland
· 484 inlägg
Jag har märkt att när man gör en sökning på sidan och sorterar efter datum, händer något märkligt...
Har märkt upp på bilden vilka datum tråden faktiskt skapades med röd text, det datum som visas är inte heller datumet då sista inlägget gjordes. Är det jag som inte förstår vad jag gör eller är det fel på sökfunktionen?
Ber om ursäkt ifall detta tagits upp tidigare.
Jag använder senaste versionen av firefox
Har märkt upp på bilden vilka datum tråden faktiskt skapades med röd text, det datum som visas är inte heller datumet då sista inlägget gjordes. Är det jag som inte förstår vad jag gör eller är det fel på sökfunktionen?
Ber om ursäkt ifall detta tagits upp tidigare.
Jag använder senaste versionen av firefox
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jättebra funktion om du vill ha januaritrådarna först upp, oavsett vilket år de är skapadeKlabbarparn skrev:
Jag har märkt att när man gör en sökning på sidan och sorterar efter datum, händer något märkligt...
Har märkt upp på bilden vilka datum tråden faktiskt skapades med röd text, det datum som visas är inte heller datumet då sista inlägget gjordes. Är det jag som inte förstår vad jag gör eller är det fel på sökfunktionen?
Ber om ursäkt ifall detta tagits upp tidigare.
Jag använder senaste versionen av firefox
[bild]
Ett uppenbart fel i koden.
Oj, det kanske är här jag skall posta min fråga. Försökte skapa en tråd om det men den föll efter ett svar i glömska. Frustrerande när man märker att alla ord hoppat huller om buller.
När jag skriver inlägg med appen hoppar markören till som tätt till vänster om ordet jag precis skrivit av outgrundlig anledning. Är osäker på om det är en bugg i appen eller min mobil (one plus 6) som orsakat det. Klart är i varje fall att det endast sker i byggahus-appen, ingen annanstans.
Ett annat problem när jag skapar inlägg är att när jag, som nu, vill scrolla uppåt för att läsa mitt inlägg så tror mobilen att jag vill uppdatera sidan. Och vips så är jag tillbaka i tråden. Detta händer även om jag har markören aktiv i inlägget och drar med fingret i själva inlägget.
När jag skriver inlägg med appen hoppar markören till som tätt till vänster om ordet jag precis skrivit av outgrundlig anledning. Är osäker på om det är en bugg i appen eller min mobil (one plus 6) som orsakat det. Klart är i varje fall att det endast sker i byggahus-appen, ingen annanstans.
Ett annat problem när jag skapar inlägg är att när jag, som nu, vill scrolla uppåt för att läsa mitt inlägg så tror mobilen att jag vill uppdatera sidan. Och vips så är jag tillbaka i tråden. Detta händer även om jag har markören aktiv i inlägget och drar med fingret i själva inlägget.
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag tycker att det klart och tydligt är sorterat efter datum då de visade inläggen skapades, dvsKlabbarparn skrev:
- 2019-02-02, för 3 dagar sedan
- 2019-13-01
- 2019-09-01
- 2019-06-01
Haha självErik_Hansson skrev:
