420 453 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 693 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 230 inlägg
Uppenbarligen är jag en stofil. Behovet att ersätta QWERTY är förstås mycket mindre om man använder båda händerna. Men som icke off topic-diskussionen visar är många sajter dåligt anpassade till horisontalläge och för min del tycker jag att tangentbordet är trångt för tummarna i vertikalläge, även om jag testar att skriva så nu och förstår uppsidan. Vem vet, kanske slutar det med att jag använder vänster tumme för första tredjedelen och höger pekfinger för resten av tangentbordet!elpaco skrev:
Eller helt enkelt därför att ett "mobiltangentbord" är en ergonomisk katastrof jämfört med ett fullstort högkvalitativt tangentbord kanske.Per Eskilsson skrev:
Eller lite omformulerat, hela "user interfacet" på en mobil är en katastrof jämfört med en riktig dator. Och hur skulle det kunna vara något annat då skärmstorleken kanske är runt fem procent av en normal datorskärm. En mobil är naturligtvis ett fullständigt värdelöst alternativ till en dator med den enda, men nog så viktiga fördelen, att den ofta är tillgänglig när en dator inte är det.
Det som avses är att fast bank-ID på datorn läggs ner, och bara mobilt bank-Id blir kvar. Då måste du ha en smart-phone för ID-tjänsterna. vilket inte på något sätt hindrar dig att använda Windows.Hemmakatten skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Många kända appar tillåter inte att man lägger mobilen ner. Facebook, Instagram, Snapchat, Swish, Uber är några exempel på detta. Tror att 99% av alla användare numera skriver sina inlägg i porträttläge. Men med det sagt så tycker jag att det ändå ska gå att skriva i liggande läge för de som vill göra det.
Nej, nej, nej, det som kommer läggas ned nu vid årsskiftet är mobilt BankID för ”Windows 10 Mobile”,Anna_H skrev:
https://support.bankid.com/sv/felavhjalpning/systemkrav
Edit: @Hemmakatten
Redigerat:
Vilket väl var själva poängen i Isakares inlägg, att de sista entusiasterna nu nog ger upp.
Det är 0,299% av alla byggahusanvändarna som använder Windows 10 Mobile, så någon/några är det iaf. Sedan lär inte alla ”Windows 10 Mobile”-användarna vara på Byggahus.Anna_H skrev:
68%*0,44%=0,2992%
Allt enligt pers inlägg,
https://www.byggahus.se/forum/threa...jten-laemnas-haer.296893/page-88#post-3136352