Jag får en rad.
Android 8.1.0 på en Nexus 5X
Skärmdump av en Nexus 5X som kör Android 8.1.0 med textinmatning och tangentbord synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

elpaco elpaco skrev:
Med ETT pekfinger? Näee med två tummar ..
Uppenbarligen är jag en stofil. Behovet att ersätta QWERTY är förstås mycket mindre om man använder båda händerna. Men som icke off topic-diskussionen visar är många sajter dåligt anpassade till horisontalläge och för min del tycker jag att tangentbordet är trångt för tummarna i vertikalläge, även om jag testar att skriva så nu och förstår uppsidan. Vem vet, kanske slutar det med att jag använder vänster tumme för första tredjedelen och höger pekfinger för resten av tangentbordet! :surprised:

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror att anledningen till att vissa inte skriver i mobilen är att de inte är så vana vid att göra det eller att de har en äldre eller mindre mobil.
Eller helt enkelt därför att ett "mobiltangentbord" är en ergonomisk katastrof jämfört med ett fullstort högkvalitativt tangentbord kanske. ;)

Eller lite omformulerat, hela "user interfacet" på en mobil är en katastrof jämfört med en riktig dator. Och hur skulle det kunna vara något annat då skärmstorleken kanske är runt fem procent av en normal datorskärm. En mobil är naturligtvis ett fullständigt värdelöst alternativ till en dator med den enda, men nog så viktiga fördelen, att den ofta är tillgänglig när en dator inte är det.

• Gilla
OskarJ
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Ska bankID läggas ner?! Har varken läst , hört eller sett nåt om det . Vad blir alternativet?
Det som avses är att fast bank-ID på datorn läggs ner, och bara mobilt bank-Id blir kvar. Då måste du ha en smart-phone för ID-tjänsterna. vilket inte på något sätt hindrar dig att använda Windows.

• Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Många kända appar tillåter inte att man lägger mobilen ner. Facebook, Instagram, Snapchat, Swish, Uber är några exempel på detta. Tror att 99% av alla användare numera skriver sina inlägg i porträttläge. Men med det sagt så tycker jag att det ändå ska gå att skriva i liggande läge för de som vill göra det.

Mikael_L
Jag måste också testa ...
Hej hopp, dra i en stropp.
Skärmdump av ett inlägg på ett diskussionsforum med text och ett virtuellt tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Android 7.0

Hade en Nokia E7 och en N900 antar att det är därifrån jag lärde mig att ha telefonen liggande när man skulle skriva

Redigerat:
Anna_H Anna_H skrev:
Det som avses är att fast bank-ID på datorn läggs ner, och bara mobilt bank-Id blir kvar. Då måste du ha en smart-phone för ID-tjänsterna. vilket inte på något sätt hindrar dig att använda Windows.
Nej, nej, nej, det som kommer läggas ned nu vid årsskiftet är mobilt BankID för ”Windows 10 Mobile”,

https://support.bankid.com/sv/felavhjalpning/systemkrav

Edit: @Hemmakatten

Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Nej, nej, nej, det som kommer läggas ned nu vid årsskiftet är mobilt BankID för ”Windows 10 Mobile”,

[länk]

Edit: @Hemmakatten
Det är det ju ändå ingen som använder.

Vilket väl var själva poängen i Isakares inlägg, att de sista entusiasterna nu nog ger upp.

Anna_H Anna_H skrev:
En entusiast fanns det visst. ;)

Isakare Isakare skrev:
Windows kommer nog dyka ner till 0% strax, Bank ID slutar funka efter nyår, så även vi sista entusiasterna ger upp. Synd på nått som funkar så bra.

Anna_H Anna_H skrev:
Sedan gällde mitt svar inte hur många som använde ”Windows 10 Mobile” utan jag korrigerade ett rent faktafel från din sida som är helt vilseledande.

Gick motvilligt över till Android förra månaden, så jag är oskyldig till WP statistiken.

När man ser siffrorna på telefoninlägg så börjar jag förstå varför det är så mycket "nya ord" eller stavfel i trådarna.:worried:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.