O OskarJ skrev:
Finns det nån motsvarande statistik på antalet postade inlägg?

Jag läser en hel del på mobilen men drar mig in i det längsta för att skriva inlägg från den vilket innebär att en del tänkta svar aldrig blir skrivna. Fungerar andra likadant tro?
Det är svårare för oss att ta reda på detta exakt eftersom vi har en responsiv sida och i dagsläget inte mäter hur många som postar inlägg i mobilen vs på datorn. Men om vi t ex tittar på hur många som klickar på "Svara"-knappen så är det 59% som gör det i mobilen, 31% i datorn och 9% i surfplattor.

Den vanligaste mobila bildskärmsupplösningen är 375x667, dvs iPhone 6-8.

Jag tror att anledningen till att vissa inte skriver i mobilen är att de inte är så vana vid att göra det eller att de har en äldre eller mindre mobil.
 
Redigerat:
hsd
Ser Ni hur många som klickar på svaraknappen men inte fullföljer och svarar
 
Nej, tyvärr, inte i dagsläget. Det är enkelt att lägga till, vi har bara inte tänkt på det innan.
 
Skärmdump av en mobil webbläsares gränssnitt på Byggahus.se med virtuellt tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så ser det ut
 
Så ska det inte se ut när du befinner dig inne i formuläret. De två gröna raderna högst upp ska inte ligga kvar.
Vilken mobil, androidversion och webbläsare använder du?
 
Samsung s5 neo tror jag den heter
Android 6.0.1
Samsung internet 74.00.70 senaste versionen stod det
 
Tack, vi får kolla om det går att fixa. Finns det någon annan Androidanvändare som har också kör Samsung internet där detta inte funkar? Eller är det den äldre versionen av android (6.0.1) som är boven?
 
Kör appen och en Galaxy Note 8
En skärmdump av ett diskussionsforum på en Samsung Galaxy Note 8 som visar ett textinmatningsfält och tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den nedre toolbaren ska inte heller synas i appen. Jag ska be @cnils kolla på om detta går att fixa utan att vi måste publicera en ny app.

Så här ser det ut i min iphone x om jag lägger mobilen ner (vilket jag aldrig gör).
Skärmdump från iPhone X visar öppet tangentbord och delar av en diskussionstråd i en app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är svårare för oss att ta reda på detta exakt eftersom vi har en responsiv sida och i dagsläget inte mäter hur många som postar inlägg i mobilen vs på datorn. Men om vi t ex tittar på hur många som klickar på "Svara"-knappen så är det 59% som gör det i mobilen, 31% i datorn och 9% i surfplattor.

Den vanligaste mobila bildskärmsupplösningen är 375x667, dvs iPhone 6-8.

Jag tror att anledningen till att vissa inte skriver i mobilen är att de inte är så vana vid att göra det eller att de har en äldre eller mindre mobil.
Ganska lika jämfört med hur besöksstatistiken ser ut ändå. Kul att veta :)

Kan bara svara för mig själv men främsta anledningen att jag inte skriver onödigt mycket på mobilen är för att det går så mycket långsammare med en tumme på mobilen än med ett fullstort tangentbord och 8 fingrar + en tumme på tangenbordet. Har hyggligt stor och ny mobil men de faller ändå på att mobiler och enheter med pekskärm är långsamma att skriva på.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
P
Samma i Opera på Android 8
 
  • Skärmdump av webbsidan Bygghaus.se med virtuellt tangentbord på en Android-enhet i webbläsaren Opera.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O OskarJ skrev:
det går så mycket långsammare med en tumme på mobilen
Man skriver med pekfingret på mobilen. Vore kul om någon försökte lansera ett tangentbord anpassat för det någon gång, QWERTY är som bekant anpassat för full fingersättning. Måste finnas mer oprimala sättningar för enfingerskrivande. :geek:
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Så ska det inte se ut när du befinner dig inne i formuläret. De två gröna raderna högst upp ska inte ligga kvar.
Vilken mobil, androidversion och webbläsare använder du?
Skärmdump av ett diskussionsinlägg på en mobil enhet med öppet virtuellt tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


iPhone 7+
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Man skriver med pekfingret på mobilen. Vore kul om någon försökte lansera ett tangentbord anpassat för det någon gång, QWERTY är som bekant anpassat för full fingersättning. Måste finnas mer oprimala sättningar för enfingerskrivande. :geek:
Med ETT pekfinger? Näee med två tummar ..
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.