404 618 läst ·
5 496 svar
405k läst
5,5k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Ser nu när jag testar att det skrivna inlägget inte raderas när man klickar på Radera utkast utan ligger kvar. Verkar vara en bugg. Om det inte är tänkt så att man bara raderar det sparade utkastet på servern men att det skrivna finns i din webbläsare. Känns buggigt vilket som.
Har också noterat att det i princip är omöjligt att klicka på knappraden i formuläret i mobilen, åtminstone i en iphone. Jag tror att felet är att menylänkarna forum, senaste, bevakningar, deltagit "ligger kvar osynligt" ovanför formuläret eller dess knappar. Ska be @cnils kolla på detta. Störigt är det i alla fall när man ska redigera lite längre upp i sitt eget inlägg i mobilen.
Tack för feedback @hsd.
Har också noterat att det i princip är omöjligt att klicka på knappraden i formuläret i mobilen, åtminstone i en iphone. Jag tror att felet är att menylänkarna forum, senaste, bevakningar, deltagit "ligger kvar osynligt" ovanför formuläret eller dess knappar. Ska be @cnils kolla på detta. Störigt är det i alla fall när man ska redigera lite längre upp i sitt eget inlägg i mobilen.
Tack för feedback @hsd.
Redigerat:
Blir inte klok på notiserna...
Ibland så få jag en notis att något hänt i en tråd ibland inte, gäller samma tråd alltså...
Går det inte att ställa in så att man får en notis varje gång det händer nåt i en tråd man skrivit i?
Ibland så få jag en notis att något hänt i en tråd ibland inte, gäller samma tråd alltså...
Går det inte att ställa in så att man får en notis varje gång det händer nåt i en tråd man skrivit i?
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Hm.. jag är ganska säker på att du inte behöver gå via notiser för att läsmarkeringen ska ske. MEN du måste vara inloggad när du läser inlägget OCH du måste läsa inlägget inne i tråden. Det räcker t ex inte att du läser ett kort inlägg i din inkorg i din mail.
Först när du läst sista inlägget (tror jag) som inloggad inne i tråden så skapas det en ny notis (tror jag).
Jag håller med om att man ibland missar nya inlägg. Kanske hade det varit bättre om det skapades en ny notis för varje nytt inlägg, oavsett om man läst det (som inloggad) eller ej?
Först när du läst sista inlägget (tror jag) som inloggad inne i tråden så skapas det en ny notis (tror jag).
Jag håller med om att man ibland missar nya inlägg. Kanske hade det varit bättre om det skapades en ny notis för varje nytt inlägg, oavsett om man läst det (som inloggad) eller ej?
Om jag går in på ett ämne via "deltagit, bevakning eller senaste" så hamnar jag enligt mitt önskemål på senaste olästa inlägg. Men går jag in via blänkare på startsidan hamnar jag på första inlägget i ämnet alternativt ett inlägg mitt i en tråd som verkar vara angivet som ny startpunkt (tex hantverkarskadade golvet i en stor renoveringstråd). Gäller androidappen.
Gilla läget eller har jag missat någon inställning?
Gilla läget eller har jag missat någon inställning?
Jag är alltid inloggad och slagit av mail notiser men upplever ändå att vissa notiser saknas men kan ju ha felPer Eskilsson skrev:
Hm.. jag är ganska säker på att du inte behöver gå via notiser för att läsmarkeringen ska ske. MEN du måste vara inloggad när du läser inlägget OCH du måste läsa inlägget inne i tråden. Det räcker t ex inte att du läser ett kort inlägg i din inkorg i din mail.
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
I dagsläget kan varken du eller vi enkelt se vilka bevakningar du har och vad det är för "status" på bevakningarna. Men när vi gör en sökning i databasen så ser vi att du bevakar 2659 ämnen och att allra de flesta har statusen "skicka inte e-post", bara 9 äldre bevakningar har mailnotifieringar.
För att du ska kunna få notifiering på dina bevakningar på nytt så måste du tyvärr läsa sista inlägget i ämnet som inloggad. Det räcker inte att du läser första olästa.
Det hade varit bra om vi fixade så att man kan se "statusen" på sina bevakningar och så att man kan läsmarkera allt även under bevakningar.
Så länge så ber jag dig gå in under Senaste inläggen och klicka på "Markera allt som läst".
För att du ska kunna få notifiering på dina bevakningar på nytt så måste du tyvärr läsa sista inlägget i ämnet som inloggad. Det räcker inte att du läser första olästa.
Det hade varit bra om vi fixade så att man kan se "statusen" på sina bevakningar och så att man kan läsmarkera allt även under bevakningar.
Så länge så ber jag dig gå in under Senaste inläggen och klicka på "Markera allt som läst".
Nu har jag upptäckt en bugg i Android-appen. När jag backar ut från en tråd (med krysset eller bakåtknappen) kommer jag inte till rätt placering i trådlistan utan längre ner. Detta händer bara när jag inte har skrivit på ett tag och alltså får ta del av reklamen.
Min teori är att jag kommer så mycket längre ner som den plats reklamen upptar innan jag går in i tråden.
Att positionen sparas när jag går in i en tråd och när jag går ur tråden kommer jag till "samma" position, men då har reklamen inte lästs in och jag kommer alltså för långt ner. Sen läses reklamen in och visas som vanligt.
Min teori är att jag kommer så mycket längre ner som den plats reklamen upptar innan jag går in i tråden.
Att positionen sparas när jag går in i en tråd och när jag går ur tråden kommer jag till "samma" position, men då har reklamen inte lästs in och jag kommer alltså för långt ner. Sen läses reklamen in och visas som vanligt.
Missade den här också då det inte dök upp nån notisPer Eskilsson skrev:
I dagsläget kan varken du eller vi enkelt se vilka bevakningar du har och vad det är för "status" på bevakningarna. Men när vi gör en sökning i databasen så ser vi att du bevakar 2659 ämnen och att allra de flesta har statusen "skicka inte e-post", bara 9 äldre bevakningar har mailnotifieringar.
Gick igenom Deltagit och läste dom med plupp så nu är jag nog på banan igen
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Vi har väl inte gett upp den helt men det är inte heller något vi har prioriterat. Vi hoppas så småningom kunna byta ut vår editor här i forumet till en modernare och då kan den bli aktuell igen även om många av oss kanske inte känner något större behov av den. Anledningen till att vi vill ha en modernare editor är främst att den har stöd för standardemoijisarna i telefonen. Men för att få till det så måste vi "på baksidan" testa några saker eller i värsta fall göra en större uppdatering och det har vi inte hunnit med.L Leifur skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
På begäran av @D09 och i väntan på att vårt system ska klara av att visa upp de inbyggda emojisarna som finns i våra mobilers tangentbord så har vi nu lagt till en "D09 skrev:
En grej man kan ändra på är placeringen av smiley symbolerna etc
När man har lite mer text i ett inlägg så måste man scrolla upp och sen måste man scrolla ner för att välja.
Vore det inte bättre att ha smileysymbolen längst ner brevid ladda upp bild/ video alt möjlighet att kunna nyttja mobilens egna![]()
När man klickar på den så kommer följande ikoner upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På datorn så står det ”Emojis” på knappen. Hoppas ni hänger med på vad det betyder.
Jag har två problem med siten.
Jag använder en I-pad mini med Safari och en Chrome app (som jag skriver i nu. Anledningen till den är att Chromecast vägrar fungera i Safari).
Problem 1
Det mest irriterande först
.
Det går inte att använda piltangenterna på mitt blåtands-tangentbord för att flytta markören i textningsfälten. Om jag försöker skickas jag ner till den definitiva botten på sidan.
Mina fingrar verkar täcka 15% av skärmen när jag försöker peka. En irriterande egenskap till är att om jag avslutar sista ordet i en mening med punkt (brukar göra det) så markeras det som felstavat när jag försöker markera slutet på dokumentet på pekskärmen. För att kringgå det måste ordet skrivas om.
Problem 2
Det mindre problemet.
Varje gång jag öppnar webbläsaren och sidan som jag tittade på senast visar sig. Då ligger ett grönt band av genvägar högst upp på skärmen. Den är bara en vålnad. Försöker jag klicka där är det som om jag klickar på ytan under bandet. Är det ett inlägg så händer ingenting. Är det reklam så får jag ett irriterande besök på en sponsorsida
.
Mvh Findus
Jag använder en I-pad mini med Safari och en Chrome app (som jag skriver i nu. Anledningen till den är att Chromecast vägrar fungera i Safari).
Problem 1
Det mest irriterande först
Det går inte att använda piltangenterna på mitt blåtands-tangentbord för att flytta markören i textningsfälten. Om jag försöker skickas jag ner till den definitiva botten på sidan.
Mina fingrar verkar täcka 15% av skärmen när jag försöker peka. En irriterande egenskap till är att om jag avslutar sista ordet i en mening med punkt (brukar göra det) så markeras det som felstavat när jag försöker markera slutet på dokumentet på pekskärmen. För att kringgå det måste ordet skrivas om.
Problem 2
Det mindre problemet.
Varje gång jag öppnar webbläsaren och sidan som jag tittade på senast visar sig. Då ligger ett grönt band av genvägar högst upp på skärmen. Den är bara en vålnad. Försöker jag klicka där är det som om jag klickar på ytan under bandet. Är det ett inlägg så händer ingenting. Är det reklam så får jag ett irriterande besök på en sponsorsida
Mvh Findus
Grymt jobbatPer Eskilsson skrev:
På begäran av @D09 och i väntan på att vårt system ska klara av att visa upp de inbyggda emojisarna som finns i våra mobilers tangentbord så har vi nu lagt till en ""-knapp bredvid Ladda upp bild/video-knappen.
När man klickar på den så kommer följande ikoner upp.
[bild]
På datorn så står det ”Emojis” på knappen. Hoppas ni hänger med på vad det betyder.
Missvisande quiz-procent.
Jag fick 9/10 på testet, och får beskedet att 47% hade sämre.
Samtidigt kan man läsa att 19% hade alla rätt.
Man undrar direkt vad som hände med övriga 36%? Svaret är väl sannolikt att det är de som hade lika många rätt som jag, dvs just 9/10.
Det skulle vara trevligare och tydligare att presentera:
A) Du klarade dig lika bra eller bättre än 81% av deltagarna, alternativt
B) 19% av deltagarna klarade sig bättre.
Jag fick 9/10 på testet, och får beskedet att 47% hade sämre.
Samtidigt kan man läsa att 19% hade alla rätt.
Man undrar direkt vad som hände med övriga 36%? Svaret är väl sannolikt att det är de som hade lika många rätt som jag, dvs just 9/10.
Det skulle vara trevligare och tydligare att presentera:
A) Du klarade dig lika bra eller bättre än 81% av deltagarna, alternativt
B) 19% av deltagarna klarade sig bättre.