RilleRock
Det lilla jag användt appen så känns den riktigt snabb.

Bra jobbat (y)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
@dof och @RilleRock Den nya appen är snabbare dels för att ramverket är native och dels för att den upplevs som snabbare när den har lättillgängliga knappar där nere till t ex senaste och bevakningar från alla sidor.

Dessutom förstärker stängknappen känslan av snabbhet eftersom den gör att man snabbt kommer tillbaka till där man var innan. En stängknapp som vi nu på användarnas begäran överväger att flytta ner så att den blir ännu mer lättillgänglig.

Även appens webview är av senaste modell vilket gör att du i appen kan swipa fram och tillbaka på samma sätt som du kan göra i Safari (om du har en iphone, iphonen har ju ingen fysisk tillbakaknapp).

Den nya appen är byggd med facebooks ramverk React Native, samma ramverk som Facebook, Instagram, Skype och många andra appar är byggda med. En fördel med denna plattform är att det går att skapa gemensam kod som sedan (efter viss modifiering) kan användas både i iOS och android.

• Gilla
jonne72 och 2 till
  • Laddar…
I somras sprang mobila enheter om desktop bland våra besökare.

Senaste veckan ser statistiken ut så här:

Smartphone 50 %
Dator 38 %
Surfplatta 12 %

Bland smartphones och surfplattor ser fördelningen ut så här:

iOS 57,58 %
Android 41,69 %
Windows 0,66 %

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
D09
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
@D09 hur gör du när du laddar upp en video? Försöker förstå varför dina videoklipp inte fungerar. När jag själv försöker så funkar det.

D09
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@D09 hur gör du när du laddar upp en video? Försöker förstå varför dina videoklipp inte fungerar. När jag själv försöker så funkar det.
Gör ett försök här med samma video.

Använder iOS iPhone 7, appen

Väljer rutan ” ladda upp bild/video” /

Bibliotek och ladda upp.

Edit. Får upp denna

• Skärmdump från en mobil med en diskussionstråd där en användare beskriver processen att ladda upp en video.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men var kommer filmen ifrån? Från din egen mobil eller från någon annanstans? Vet du vad den har för filformat?

D09
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Men var kommer filmen ifrån? Från din egen mobil eller från någon annanstans? Vet du vad den har för filformat?
Egen mobil, filmad med samma.

Det är iofs en slowmotion. Ska prova att ladda upp den i normalt läge. Inte en aning om filformat. Apple verkar inte vilja att man ska veta sånt ;)

Ok tack, nånting är fel. Kollar mer på detta imorgon.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ni skickade ut en uppmaning om att ladda ner ny app. Följde länken iOS och fick detta

• Skärmdump av en mobiltelefon som visar ett felmeddelande vid sidinläsning med kod -1002, "unsupported URL".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tack för buggrapporterna D09. Den nya appen verkar inte kunna hantera länkar till app store. Och inte heller funkar det nya videoformatet HEIF/HEVC i en iphone. Det är lustigt eftersom det funkar i en android och på datorn. Vi får fixa.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Enda problemet jag har är att när jag får en notifikation i telefonen och läser en tråd den vägen, så försvinner inte siffran med oläst från Notiser inne i själva appen/hemsidan. Så då måste man gå den vägen också för det ska försvinna.

I övrigt allt gott.

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Den ser bra ut! Snabb oxå!
/Clint

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bra app med snygg layout/gränssnitt, den kommer användas flitigt!

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
harry73
tycker inte att appen fungerar bättre än webbsidan i mobilen, så jag kommer att radera appen igen och spara några MB i telefonen (Samsung snålade lite när de gjorde min telefon :()

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.