420 373 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Medlem
· Västerbotten
· 1 inlägg
På Android, varför vill ni ha rättigheter till device id, telefonnummer samt nummer man pratar med? Det kan ju inte vara för att banna folk då jag antar att man ändå måste använda sitt vanliga inlogg.
Hej!
Nu har jag installerat och kollat lite på appen. Har inte haft den förra installerad så jag har inget att jämföra med. Jag tycker att den har bra färginställningar så den blir lättläst. Jag surfar alltid via min laptop så jag har inget behov att ha den installerad i min telefon, men jag ger
Nu har jag installerat och kollat lite på appen. Har inte haft den förra installerad så jag har inget att jämföra med. Jag tycker att den har bra färginställningar så den blir lättläst. Jag surfar alltid via min laptop så jag har inget behov att ha den installerad i min telefon, men jag ger
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
I år är siffran över hur många svenskar som använder internet i mobilen uppe i 85 procent.Alfredo skrev:
Många och många. Ni är då definitivt en krympande skara.
2016 använde 78 procent av svenskarna över tolv år internet i mobilen.
[länk]
Gissar att det torde närma sig 85-90 procent idag så inte är det väl konstigt att det satsas på appar. Så länge "gammal teknik" som webläsare på vanliga datorer fungerar ser jag inte riktigt problemet.
Citat från årets rapport:
I åldrarna upp till 45 år är det över 90 procent av befolkningen som använder internet i mobilen dagligen. Sedan sjunker andelen av den dagliga användningen. Även bland 66–75 åringar är det mer än hälften som använder internet i mobiltelefonen dagligen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.iis.se/docs/Svenskarna_och_internet_2017.pdf
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Gnällig som jag är så kommer jag med synpunkter
Jag laddade ner appen, som verkar mycket lovande; men redan efter 2 minuter stör jag mig på att man inte kan öppna fler trådar parallellt.
När jag kör i webbläsaren så brukar jag öppna alla trådar som verkar intressant i nya flikar, ibland upp mot 20st
Är det en funktion som kan komma i appen?
Känns omständigt att behöva backa hela tiden
Jag laddade ner appen, som verkar mycket lovande; men redan efter 2 minuter stör jag mig på att man inte kan öppna fler trådar parallellt.
När jag kör i webbläsaren så brukar jag öppna alla trådar som verkar intressant i nya flikar, ibland upp mot 20st
Är det en funktion som kan komma i appen?
Känns omständigt att behöva backa hela tiden
Vill inte ha några fler appar i telefonen. Tycker att batteriet blir urladdat fortare ju fler appar man har. Har därför inte internet heller på mobilen. Sorry.Per Eskilsson skrev:
Nu finns den nya appen (version 3.1) tillgänglig i Google Play [länk] och inom någon dag kommer den finnas tillgänglig i App Store.
I den nya appen har vi:
- flyttat ner menyn för snabb åtkomst till senaste och bevakningar från alla sidor.
- fixat så att länkar från Google och bevakningsmail automatiskt öppnar appen istället för webbläsaren.
- I android så funkar nu även tillbakaknappen när man visar bilder, på externa sidor och i menyn.
- Och i iPad så har vi fixat så att statusbaren och appinnehållet inte hamnar på varandra.
- Vi har också fixat så att notiserna ska börja funka i iOS samt bytt ut ljudet till ett tystare och snällare ljud som inte stör lika mycket som standardljudet.
Jättebra! Men länken funkar inteännu?Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Länken https://itunes.apple.com/se/app/byggahus-se/id498014028?mt=8 ska funka i Safari i din iphone (men tyvärr än så länge inte inne i appen)Stiftet skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag vet inte riktigt hur man ska lösa ditt surfbeteende i appen. Har du sett hur någon annan app löst detta?Fjojtmehmet skrev:
Gnällig som jag är så kommer jag med synpunkter
Jag laddade ner appen, som verkar mycket lovande; men redan efter 2 minuter stör jag mig på att man inte kan öppna fler trådar parallellt.
När jag kör i webbläsaren så brukar jag öppna alla trådar som verkar intressant i nya flikar, ibland upp mot 20st
Är det en funktion som kan komma i appen?
Känns omständigt att behöva backa hela tiden
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Får sälla mig till de som berömmer jobbet med appen, funkar fint för mig. Rask och med lättläst vilsam stil och layout. Är ingen superanvändare så lider inte av knappars placering osv i första taget. Backa gör jag med standardpilen som är lätt att dra upp i nederkant verkar vara samma funktion som övre höger knapp.

