På Android, varför vill ni ha rättigheter till device id, telefonnummer samt nummer man pratar med? Det kan ju inte vara för att banna folk då jag antar att man ändå måste använda sitt vanliga inlogg.
 
  • Gilla
stefan_gsx och 1 till
  • Laddar…
Nu provar jag från appen, det första jag noterade var att jag saknade kopplingen till iOS specialtangentbord för mailadresser och emoji. Jag återkommer kanske med mer..

Tog en bild bara för att prova det med
En öppen verktygsskåp med rad av gamla handhyvlar, hammare och ett måttband i en välorganiserad trähylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Hej!
Nu har jag installerat och kollat lite på appen. Har inte haft den förra installerad så jag har inget att jämföra med. Jag tycker att den har bra färginställningar så den blir lättläst. Jag surfar alltid via min laptop så jag har inget behov att ha den installerad i min telefon, men jag ger (y)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Många och många. Ni är då definitivt en krympande skara.
2016 använde 78 procent av svenskarna över tolv år internet i mobilen.

[länk]

Gissar att det torde närma sig 85-90 procent idag så inte är det väl konstigt att det satsas på appar. Så länge "gammal teknik" som webläsare på vanliga datorer fungerar ser jag inte riktigt problemet.
I år är siffran över hur många svenskar som använder internet i mobilen uppe i 85 procent.

Citat från årets rapport:
I åldrarna upp till 45 år är det över 90 procent av befolkningen som använder internet i mobilen dagligen. Sedan sjunker andelen av den dagliga användningen. Även bland 66–75 åringar är det mer än hälften som använder internet i mobiltelefonen dagligen.

Stapeldiagram visar andelen svenskar i olika åldersgrupper som använder internet i mobilen olika ofta, 2017.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.iis.se/docs/Svenskarna_och_internet_2017.pdf
 
J Jimmy Arogen skrev:
På Android, varför vill ni ha rättigheter till device id, telefonnummer samt nummer man pratar med?
Vet ej, det kan vara något som firebase - modulen som skickar notiser - men det kan också vara något annat. Vi måste kolla på det.
 
Gnällig som jag är så kommer jag med synpunkter
Jag laddade ner appen, som verkar mycket lovande; men redan efter 2 minuter stör jag mig på att man inte kan öppna fler trådar parallellt.
När jag kör i webbläsaren så brukar jag öppna alla trådar som verkar intressant i nya flikar, ibland upp mot 20st
Är det en funktion som kan komma i appen?
Känns omständigt att behöva backa hela tiden
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu finns den nya appen (version 3.1) tillgänglig i Google Play [länk] och inom någon dag kommer den finnas tillgänglig i App Store.

I den nya appen har vi:
- flyttat ner menyn för snabb åtkomst till senaste och bevakningar från alla sidor.
- fixat så att länkar från Google och bevakningsmail automatiskt öppnar appen istället för webbläsaren.
- I android så funkar nu även tillbakaknappen när man visar bilder, på externa sidor och i menyn.
- Och i iPad så har vi fixat så att statusbaren och appinnehållet inte hamnar på varandra.
- Vi har också fixat så att notiserna ska börja funka i iOS samt bytt ut ljudet till ett tystare och snällare ljud som inte stör lika mycket som standardljudet.
Vill inte ha några fler appar i telefonen. Tycker att batteriet blir urladdat fortare ju fler appar man har. Har därför inte internet heller på mobilen. Sorry.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har Apple godkänt den nya iOS appen, på rekordsnabba dygnet (snabbt för att vara App Store). Än så länge har inte alla uppgifter om nyheterna i appen hunnit uppdaterats i App Store men den nya appen går att uppdatera via den här länken: [länk]

Hoppas ni gillar förbättringarna.
Jättebra! Men länken funkar inteännu?
 
D dicliff skrev:
Vill inte ha några fler appar i telefonen. Tycker att batteriet blir urladdat fortare ju fler appar man har. Har därför inte internet heller på mobilen. Sorry.
Ja det stämmer mycket bra, ju mer data i minnet, ju fortare tar batteriet slut.
 
Låååågt,

”Du har fått ett privat meddelande av xxx”
Glömt bort koden så blev återatållning, blippande och bloppande, allt för att få:
REKLAM!!!

/surgubbe
 
Till @joppase och alla ni andra som upplevde mitt meddelande som reklam. Det var inte min mening att ni skulle bli arga. Ber om ursäkt för det.

Jag kan i alla fall meddela att vi kan se att väldigt många har laddat ner appen tack vare meddelandet.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Gnällig som jag är så kommer jag med synpunkter
Jag laddade ner appen, som verkar mycket lovande; men redan efter 2 minuter stör jag mig på att man inte kan öppna fler trådar parallellt.
När jag kör i webbläsaren så brukar jag öppna alla trådar som verkar intressant i nya flikar, ibland upp mot 20st
Är det en funktion som kan komma i appen?
Känns omständigt att behöva backa hela tiden
Jag vet inte riktigt hur man ska lösa ditt surfbeteende i appen. Har du sett hur någon annan app löst detta?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vet inte riktigt hur man ska lösa ditt surfbeteende i appen. Har du sett hur någon annan app löst detta?

Men jag är inte heller så belevad
De enda nedladdade appar jag har är schoolsoft och tripletown:cool:
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Får sälla mig till de som berömmer jobbet med appen, funkar fint för mig. Rask och med lättläst vilsam stil och layout. Är ingen superanvändare så lider inte av knappars placering osv i första taget. Backa gör jag med standardpilen som är lätt att dra upp i nederkant verkar vara samma funktion som övre höger knapp.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.