Hurra!
Ser grymt bra ut i ios appen! Skönt att snabb knapparna ligger i underkanten!

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Var hittar jag Obesvarat numera?
I appen hittar du obesvarat under meny-knappen. Klicka därefter på +-knappen till höger om Forum för att se alla forumalternativen.

Första gången du klickar på Meny så är alla valen ihopfällda men nästa gång så kommer den ihåg hur den var sist du var där.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har Apple godkänt den nya iOS appen, på rekordsnabba dygnet (snabbt för att vara App Store). Än så länge har inte alla uppgifter om nyheterna i appen hunnit uppdaterats i App Store men den nya appen går att uppdatera via den här länken: [länk]

Hoppas ni gillar förbättringarna.
Funkar mycket bätter i iPadden nu! Och tack för att "senaste" m fl är i nederkanten igen.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
j.f.s
Så grymt mycket bättre appen blev med menyn nedtill. Tack! ☺

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Följande saker kommer men det kommer tyvärr inte hinnas med innan vi tar semester (på fredag).

- Förhandsgranskning
Kommer förhandsgranskning tillbaka snart? Jag saknar den mycket...

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
B
Kanske är en småsak, men länken i utskicket fungerar ej ;)

Grymt bra med en app igen

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Funkar bra med nya appen, men saknar verkligen krysset i nederkant! För egen del struntar jag i om det är standard att ha det i överkant i andra appar, det är mycket smidigare att ha det i underkant ju! På en s8 är det på låååångt upp till överkanten...

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Saknar "stänga-krysset" I menyn nere.

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Jag har en av de billigare telefonerna, och första intrycket är bra upplösning och att appen är snabb, det är respons direkt när man trycker på något tex en tråd eller ett inlägg.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
hsd
W
So far so good:)
Dock är jag liiite irriterad på smileysfunktionen (samma sak på webben) Att jag inte kan använda telefonens smileysar utan måste använda de som finns i "inläggsrutan".

• Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Jag irriterar mig också på att det inte går att använda telefonens emojisar. Telefonens emojisar är lättare att använda och snyggare än våra egna. Och de är ”teckenbaserade” istället för bildbaserade vilket är bättre prestandamässigt.

Anledningen till att de inte går är att ramverket vi använder (Xenforo 1.5 - som numera har några år på nacken) inte har stöd för det. Om vi uppgraderar till Xenforo 2 (som nyligen blivit stabil) så finns denna funktionalitet, men det är ett ganska stort jobb för oss. Det är alltså text editorn i forumprogramvaran som ska ha stöd för utf8mb4-tecken.

Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
W
Jag irriterar mig också på att det inte går att använda telefonens emojisar som är teckenbaserade. De är både lättanvända och snyggare än våra egna som är bilder. Anledningen är att ramverket vi använder Xenforo 1.5 som numera har några år på nacken inte har stöd för det. Om vi uppgraderar till Xenforo 2 som nyligen blivit stabil så finns denna funktionalitet men det är ett ganska stort jobb för oss.
Ok, är väl inget jätteproblem som sagt, det funkar ju. Bara å hålla ut tills drt blir en uppgradering då;):)

Jag vill bara berätta att nu har vi översatt alla trasiga tecken som gjorde det svårt att läsa en del gamla inlägg med korrekta tecken. Så nu har tecken som tidigare skrevs ut som t ex &amp#8220; ersatts med ".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.