404 618 läst ·
5 496 svar
405k läst
5,5k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
I appen hittar du obesvarat under meny-knappen. Klicka därefter på +-knappen till höger om Forum för att se alla forumalternativen.Åsa Lund skrev:
Första gången du klickar på Meny så är alla valen ihopfällda men nästa gång så kommer den ihåg hur den var sist du var där.
Funkar mycket bätter i iPadden nu! Och tack för att "senaste" m fl är i nederkanten igen.Per Eskilsson skrev:
Funkar bra med nya appen, men saknar verkligen krysset i nederkant! För egen del struntar jag i om det är standard att ha det i överkant i andra appar, det är mycket smidigare att ha det i underkant ju! På en s8 är det på låååångt upp till överkanten...
Försökte ladda upp en video från iOS men det sket sig
https://www.byggahus.se/forum/threa...ed-era-hus-idag.167378/page-1154#post-2858603
https://www.byggahus.se/forum/threa...ed-era-hus-idag.167378/page-1154#post-2858603
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 817 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 817 inlägg
Det funkar fortfarande inte länken stannar på startsidaPer Eskilsson skrev:
Google Maps https://www.google.se/maps/@55.4859618,13.277071,655m/data=!3m1!1e3?hl=sv
Men gamla appen funkar så jag använder den tillsvidare
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Jag irriterar mig också på att det inte går att använda telefonens emojisar. Telefonens emojisar är lättare att använda och snyggare än våra egna. Och de är ”teckenbaserade” istället för bildbaserade vilket är bättre prestandamässigt.
Anledningen till att de inte går är att ramverket vi använder (Xenforo 1.5 - som numera har några år på nacken) inte har stöd för det. Om vi uppgraderar till Xenforo 2 (som nyligen blivit stabil) så finns denna funktionalitet, men det är ett ganska stort jobb för oss. Det är alltså text editorn i forumprogramvaran som ska ha stöd för utf8mb4-tecken.
Anledningen till att de inte går är att ramverket vi använder (Xenforo 1.5 - som numera har några år på nacken) inte har stöd för det. Om vi uppgraderar till Xenforo 2 (som nyligen blivit stabil) så finns denna funktionalitet, men det är ett ganska stort jobb för oss. Det är alltså text editorn i forumprogramvaran som ska ha stöd för utf8mb4-tecken.
Redigerat:
Ok, är väl inget jätteproblem som sagt, det funkar ju. Bara å hålla ut tills drt blir en uppgradering dåPer Eskilsson skrev:
Jag irriterar mig också på att det inte går att använda telefonens emojisar som är teckenbaserade. De är både lättanvända och snyggare än våra egna som är bilder. Anledningen är att ramverket vi använder Xenforo 1.5 som numera har några år på nacken inte har stöd för det. Om vi uppgraderar till Xenforo 2 som nyligen blivit stabil så finns denna funktionalitet men det är ett ganska stort jobb för oss.
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Jag vill bara berätta att nu har vi översatt alla trasiga tecken som gjorde det svårt att läsa en del gamla inlägg med korrekta tecken. Så nu har tecken som tidigare skrevs ut som t ex “ ersatts med ".