Jag vill bara berätta att vi har gjort en hel del justeringar i appen, både utseendemässigt och buggfixar, och kommer att försöka ladda upp nya appar under måndagen när vi känner oss mer klara.

Så här ser den kommande appen ut:
 
  • Skärmdump av en mobilapp med en lista av diskussionstrådar på ett byggforum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
iwe och 1 till
  • Laddar…
hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
”Hänger sig”? Funkar det när du trycker på krysset uppe i vänstra hörnet? Är det inte bara din fysiska tillbakaknapp som inte funkar?

Eller är det någon särskild bild där det inte funkar? Vi vill försöka reproducera felet.
Hehe, jag försökte hittar bilden som det hände sist på men inte kommer jag ihåg var det var, återkommer mnästa gång detta sker
 
hsd
I trött på bilar som slutar i deras trädgård finns en googlemapslänk på inlägg 19
Den länken funkar i gamla appen men i nya så går den bara till maps

Ps hoppas Ni inte känner det som att vi bara klankar, Ni gör faktiskt ett bra jobb :D ds
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Åsa Lund
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vill bara berätta att vi har gjort en hel del justeringar i appen, både utseendemässigt och buggfixar, och kommer att försöka ladda upp nya appar under måndagen när vi känner oss mer klara.

Så här ser den kommande appen ut:
Stjärnan tillbaka ❤
Hoppas det även är för Android
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
I trött på bilar som slutar i deras trädgård finns en googlemapslänk på inlägg 19
Den länken funkar i gamla appen men i nya så går den bara till maps

Ps hoppas Ni inte känner det som att vi bara klankar, Ni gör faktiskt ett bra jobb :D ds
Nu förstår jag vad du menar. När du klickar på google maps-länken i det här inlägget:

Trött på bilar som slutar i deras trädgård https://www.byggahus.se/forum/threa...-i-deras-traedgard.307040/page-2#post-2853461

så öppnas google maps upp i vår ”externa browser” och när du då klickar på ”...”-knappen längst nere i högra hörnet så låser sig allt - tills det att du stänger ”external” genom att klicka uppe i vänstra hörnet.
 
hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu förstår jag vad du menar. När du klickar på google maps-länken i det här inlägget:

Trött på bilar som slutar i deras trädgård [länk]

så öppnas google maps upp i vår ”externa browser” och när du då klickar på ”...”-knappen längst nere i högra hörnet så låser sig allt - tills det att du stänger ”external” genom att klicka uppe i vänstra hörnet.
Yepp men dessutom får jag i gamla appen fram hela länken dvs den aktuella kartbilden men o nya appen stannar det på maps startsida

(Android 7)
 
Ser det inte ut så här för dig?
 
  • Skärmdump från Google Maps visar en satellitbild av en väg omgiven av träd och fält.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ser det inte ut så här för dig?
ja i gamla appen men inte i nya där stannar det på googlemaps startsida
 
D09
Har det skett något dramatiskt med iOS appen sen igår?

Verkar som allt verkar flyta och buggarna när man skriver är borta. Hursomhelst. Bra jobbat
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi släppte en ny iOS-app i onsdags kväll. Tanken är att den gamla appen ska bytas ut automatiskt. Men det kan ta tid (dagar) innan detta sker. Om du inte aktivt klickat på uppdatera i app store så funkar denna automatiska hämtning nu. Kommer du ihåg hur du gjorde? Eller klickade du på "Uppdatera" i Safari när du var på mobilsajten?
 
Redigerat:
D09
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi släppte en ny iOS-app i onsdags. Tanken är att den gamla appen ska bytas ut automatiskt. Men det kan ta tid (dagar) innan detta sker. Om du inte aktivt klickat på uppdatera i app store så funkar denna automatiska hämtning nu. Kommer du ihåg hur du gjorde? Eller klickade du på "Uppdatera" i Safari när du var på mobilsajten?
Jag tror att min mobil hämtar automatiskt när jag är ansluten till wi-fi. Sen kan bytet kanske skett tidigare men jag inte varit inne och noterat det.
 
Bra, det betyder att den automatiska hämtningen fungerar. Jag var orolig för att den inte fungerade. Själv var jag otålig och orkade inte vänta på mina enheter.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Stjärnan tillbaka ❤
Hoppas det även är för Android
Ja, den kommer se likadan ut i android.
 
Hur stänger man av aviseringarna i mobilen ? Går ju bra att avaktivera e-mail under "Bevakar", men det eviga plingandet i telefonen (Android 6.0.1) irriterar. Har letat och letat, men hittar inte :(
Gamla appen borttagen och ny installerad 1 december.
Har inte samma problem med min "platta" (Android 6.0.1) !!!
 
Om du långtrycker på aviseringen får du fram telefonens aviseringsinställningar och kan välja att stänga av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.