420 444 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Det där krysset för att stänga en tråd, var hittar jag det? Jag ser det inte i menyn längst ned längre. Den menyn försvinner för övrigt om jag scrollar ned, men dyker upp igen om jag scrollar upp. Ska det va så?
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Krysset för att stänga en tråd hittar du högst upp i vänstra hörnet.
Jag minns ärligt talat inte hur androidappen såg ut innan den slutade fungera i somras. Hade vi två olika knapprader längst ner där då (en när man var i listor och en annan med en stängknapp när man var i trådar)? Någon som kommer ihåg? Letar efter gamla skärmdumpar men jag hittar den inte.
Jag minns ärligt talat inte hur androidappen såg ut innan den slutade fungera i somras. Hade vi två olika knapprader längst ner där då (en när man var i listor och en annan med en stängknapp när man var i trådar)? Någon som kommer ihåg? Letar efter gamla skärmdumpar men jag hittar den inte.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Aaaah, jag letade i helt fel hörn.
Jag kommer heller inte ihåg hur den gamla appen såg ut här.
Jag kommer heller inte ihåg hur den gamla appen såg ut här.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu hittade jag en gammal skärmdump. I den gamla appen fanns det en stängknapp längst ner inne i forumtrådarna. Så här såg det ut.
Fördelen med att ha stängknappen där nere var att den var lättillgänglig med en hand. Nackdelen är att det inte är standard i några andra androidappar och inte heller i ios (där brukar stäng-knappen ligga högst upp till vänster).
Fördelen med att ha stängknappen där nere var att den var lättillgänglig med en hand. Nackdelen är att det inte är standard i några andra androidappar och inte heller i ios (där brukar stäng-knappen ligga högst upp till vänster).
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Fördelen med att låta 5 knappar med följande alternativ ligga synlig längst ner hela tiden och att placera stängknappen högst upp i vänstra hörnet är att du då alltid kan ta dig var du vill direkt från snabbmenyn där nere. Du behöver bara klicka på stäng-knappen då vill vill gå tillbaka till stället där var innan i listan oavsett om du läst flera sidor i en forumtråd.
Det stämmer att det tyvärr inte är så vanligt. Men Samsung har inspirerats av er gamla app och har navigeringen nertill på sin webbläsare. Så jag tycker gott att ni kan fortsätta att vara pionjärer inom användarvänlighetPer Eskilsson skrev:
Det där är en toppenbra meny du visar, det enda som saknas är krysset, men det borde få plats längst till vänster. Och krydda det med att man kan byta ut delar mot andra menyalternativ.Per Eskilsson skrev:
Fördelen med att låta 5 knappar med följande alternativ ligga synlig längst ner hela tiden och att placera stängknappen högst upp i vänstra hörnet är att du då alltid kan ta dig var du vill direkt från snabbmenyn där nere. Du behöver bara klicka på stäng-knappen då vill vill gå tillbaka till stället där var innan i listan oavsett om du läst flera sidor i en forumtråd.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Tack för feedback så här långt. Vi har beslutat följande.Dheri skrev:
Mina första intryck är att jag saknar navigeringen från gamla appen. Senaste, bevakningar och stäng är det jag använder överlägset mest och har gärna de lättillgängligt.
Jag har också bett Christian försöka fixa "7. Möjlighet att byta ut Deltagit mot Notiser, Aktivitet, Trendande, Gillat, Oläst, Obesvarat, Medlemmar eller Forumsök." men eftersom denna punkt i sig är lite krångligare så är den inte prioriterad.
1. Visa upp 5 ikoner och texter i en snabbmeny där nere med Start, Senaste, Bevakningar, Deltagit, Meny - precis på samma sätt som det var tidigare i den gamla iphoneappen.
2. Dölj den gröna textmenyraden där uppe i appen eftersom den blir redundant och tar upp onödig plats. Detta kommer att tvinga oss till att använda Menyknappen oftare när vi är i appen.
3. Visa bakåtpil till vänster om rubriken (istället för inget alls) på sidor som saknar kryss. Eftersom det annars blir svårt för ovana iphoneanvändare (de som inte lärt sig att man kan swipa) att förstå hur de ska backa annars (ios saknar ju fysisk knapp för backa och vi vill ha samma look and feel i både android och ios-appen).
Jag vet att många av er gärna skulle vilja ha en stängknapp i nedre snabbmenyn men eftersom det inte är en standardiserad plats att lägga stängknappen på så väljer vi att låta den ligga på samma plats som i alla andra appar dvs uppe i vänstra hörnet.
4. Flytta upp mer-knappen (varifrån man kan öppna i webbläsare, kopiera länk) till höger om gubben och flytta in Dela i den.
5. Ersätta "accountsidan" (den man kommer till när man klickar på gubben i appen) med en rullgardin för snabbare access till Notiser.
6. Flytta in funktionen "Förstora text i trådar" in i menyn.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu går appen att ladda ner från App Store.
https://itunes.apple.com/se/app/byggahus-se/id498014028?mt=8
Iphone och ipadanvändare ska inte behöva göra något under förutsättning att ni har autohämtning av appar påslaget men jag var så nyfiken så jag kunde inte vänta utan klickade på Uppdatera i App Store innan det hade hunnit ske.
https://itunes.apple.com/se/app/byggahus-se/id498014028?mt=8
Iphone och ipadanvändare ska inte behöva göra något under förutsättning att ni har autohämtning av appar påslaget men jag var så nyfiken så jag kunde inte vänta utan klickade på Uppdatera i App Store innan det hade hunnit ske.




