420 452 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Min gamla mobil lade av (Samsung S5 Neo) och jag blev med en ny (Samsung S7).
På förra telefonen funkade knappen med Stjärna alldeles utmärkt.
På nya telefonen så funkar knappen inte alls. Har installerat om appen ikväll men det gjorde ingen skillnad.
Känner mig lite dum
Hur ska jag göra för att få stjärnan att funka igen?
På förra telefonen funkade knappen med Stjärna alldeles utmärkt.
På nya telefonen så funkar knappen inte alls. Har installerat om appen ikväll men det gjorde ingen skillnad.
Känner mig lite dum
Hur ska jag göra för att få stjärnan att funka igen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Du måste tyvärr klicka på Bevakar uppe i gröna listen för att komma dit du vill.
Men, jag tog bort och laddade in appen på nytt igår. Varför finns stjärnan där om den inte funkar?Per Eskilsson skrev:
Dessutom, när startbilden ser ut som den bifogade så måste jag först trycka på Forum för att kunna klicka på Bevakar. Stjärnan hade tagit mig rätt direkt.
Fortsätter för övrigt att tjata om Obesvarat. Den rull-listen ligger väldigt långt till höger. På min telefon är det klyddigt att dra i sidled i menyraden. För mig är det snabbast att klicka på en bevakad tråd, sedan på en medlemsprofil för att då hamna under Medlemmar. Då är det enkelt att klicka sig in i menyn Obesvarat. Onödig omväg!
Skulle det vara möjligt att ni flyttar kategorin Obesvarat till femte plats från vänster sett? De trådar som finns under Deltagit borde rimligen finnas även under Bevakar så plats nummer fem hade varit "mer värd" för Obesvarat...
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Stjärnan slutade fungera i somras när vi uppgraderade sajten men för de som varit inloggade har den fortsatt att fungera. Därför har den fungerat för dig ända fram till att du bytte mobil.Åsa Lund skrev:
Vi kommer släppa nya appar (för android och ios) väldigt snart. Men högsta prioritet nu är att få ut appar som fungerar.
Åsa Lund skrev:
Fortsätter för övrigt att tjata om Obesvarat. Den rull-listen ligger väldigt långt till höger. På min telefon är det klyddigt att dra i sidled i menyraden. För mig är det snabbast att klicka på en bevakad tråd, sedan på en medlemsprofil för att då hamna under Medlemmar. Då är det enkelt att klicka sig in i menyn Obesvarat. Onödig omväg!
Skulle det vara möjligt att ni flyttar kategorin Obesvarat till femte plats från vänster sett? De trådar som finns under Deltagit borde rimligen finnas även under Bevakar så plats nummer fem hade varit "mer värd" för Obesvarat...
Efter vi släppt apparna hoppas vi kunna fixa så att du själv kan ändra ordningen på Bevakar, Deltagit, Obesvarat så att du snabbare kan få det som du önskar och Jarlingar kan få det som han önskar - eftersom vi alla har olika behov. Men eftersom vi vill att denna ändring ska slå igenom i alla versioner, app, mobilversion som desktop så gör vi denna fix efter vi fått ut apparna.Jarlingar skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Ikväll har vi äntligen skickat in vår app till Apple för granskning. Normalt brukar det ta 5 dagar innan appen är godkänd, ibland går det fortare, håll tummarna.
Imorgon kommer vi försöka publicera appen på Google Play för er som har androidtelefoner. Där brukar det bara ta några timmar innan den är ute.
Det vi nu släpper är en helt ny app. Den nya appen innehåller:
- Stängknapp som gör att du snabbt kommer tillbaka till där du var innan.
- Buggfix som gör att du inte kommer högst upp på sidan när du backar tillbaka.
- Notiser som meddelar dig när något som berör dig har hänt.
- Möjlighet att förstora texten i forumtrådarna vilket gör det lättare att läsa när du är på språng.
- Snabbare och snyggare hantering av externa länkar.
- Bättre utnyttjande av skärmens yta.
Jag hoppas ni kommer att gilla den. Jag återkommer när den går att ladda ner. Tack Christian (@cnils) som har gjort ett utomordentligt jobb med apparna.
Imorgon kommer vi försöka publicera appen på Google Play för er som har androidtelefoner. Där brukar det bara ta några timmar innan den är ute.
Det vi nu släpper är en helt ny app. Den nya appen innehåller:
- Stängknapp som gör att du snabbt kommer tillbaka till där du var innan.
- Buggfix som gör att du inte kommer högst upp på sidan när du backar tillbaka.
- Notiser som meddelar dig när något som berör dig har hänt.
- Möjlighet att förstora texten i forumtrådarna vilket gör det lättare att läsa när du är på språng.
- Snabbare och snyggare hantering av externa länkar.
- Bättre utnyttjande av skärmens yta.
Jag hoppas ni kommer att gilla den. Jag återkommer när den går att ladda ner. Tack Christian (@cnils) som har gjort ett utomordentligt jobb med apparna.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu kan ni ladda ner den nya androidappen i Google Play-butiken. Sök på ”byggahus” när du är i Google Play eller klicka på länken https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahusapp&ddl=1&pcampaignid=web_ddl_1
Eftersom jag inte själv har någon androidtelefon och tyvärr därför inte kunnat testa installera den nya appen så är jag lite osäker på om jag publicerar rätt länk. Hjälp mig om jag länkat fel.
Eftersom jag inte själv har någon androidtelefon och tyvärr därför inte kunnat testa installera den nya appen så är jag lite osäker på om jag publicerar rätt länk. Hjälp mig om jag länkat fel.
Installerat och börjat testa lite.
Härligt med en fullt fungerande app igen.
Mina första intryck är att jag saknar navigeringen från gamla appen. Senaste, bevakningar och stäng är det jag använder överlägset mest och har gärna de lättillgängligt.
Att ha den navigeringen i nederkant tycker jag var fantastiskt. Mycket smidigare att hantera telefonen med en hand då.
Framåt och bakåt kan säkert vara bra, men dela och förstora text är inte alls särskilt relevant för mig, speciellt inte när man lätt(are) kan zomma som vanligt genom att nypa på skärmen.
Mer tankar kommer efter mer testande.
Härligt med en fullt fungerande app igen.
Mina första intryck är att jag saknar navigeringen från gamla appen. Senaste, bevakningar och stäng är det jag använder överlägset mest och har gärna de lättillgängligt.
Att ha den navigeringen i nederkant tycker jag var fantastiskt. Mycket smidigare att hantera telefonen med en hand då.
Framåt och bakåt kan säkert vara bra, men dela och förstora text är inte alls särskilt relevant för mig, speciellt inte när man lätt(are) kan zomma som vanligt genom att nypa på skärmen.
Mer tankar kommer efter mer testande.
Jag har tänkt till och ändrat mig, jag kan inte se att en bakåtknapp är relevant i appen, det finns redan på telefonen, framåt funkar, men bakåt är totalt onödigt för Android.
Det går för övrigt inte att använda bakåtknappen när man tryckt på sin profilbild och fått fram menyn, där måste man använda krysset om man vill bakåt (som dessutom sitter på andra sidan mot vad det gör i övrigt)
Jag skulle gärna se att den övre menyn flyttades ner, att krysset för stängning flyttar in i den menyn och att man själv får välja ordning på menyn.
Det går för övrigt inte att använda bakåtknappen när man tryckt på sin profilbild och fått fram menyn, där måste man använda krysset om man vill bakåt (som dessutom sitter på andra sidan mot vad det gör i övrigt)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle gärna se att den övre menyn flyttades ner, att krysset för stängning flyttar in i den menyn och att man själv får välja ordning på menyn.