@harry73: menar du i mobilens webbläsare eller på datorn?
 
harry73
Mobilen
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Åsa Lund
Min gamla mobil lade av (Samsung S5 Neo) och jag blev med en ny (Samsung S7).

På förra telefonen funkade knappen med Stjärna alldeles utmärkt.

På nya telefonen så funkar knappen inte alls. Har installerat om appen ikväll men det gjorde ingen skillnad.

Känner mig lite dum
Hur ska jag göra för att få stjärnan att funka igen? Skärmdump av en diskussion på Byggahus.se forum där en användare rapporterar problem med stjärnknappen på sin nya mobil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du måste tyvärr klicka på Bevakar uppe i gröna listen för att komma dit du vill.
 
Åsa Lund
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Du måste tyvärr klicka på Bevakar uppe i gröna listen för att komma dit du vill.
Men, jag tog bort och laddade in appen på nytt igår. Varför finns stjärnan där om den inte funkar?
Dessutom, när startbilden ser ut som den bifogade så måste jag först trycka på Forum för att kunna klicka på Bevakar. Stjärnan hade tagit mig rätt direkt.

Fortsätter för övrigt att tjata om Obesvarat. Den rull-listen ligger väldigt långt till höger. På min telefon är det klyddigt att dra i sidled i menyraden. För mig är det snabbast att klicka på en bevakad tråd, sedan på en medlemsprofil för att då hamna under Medlemmar. Då är det enkelt att klicka sig in i menyn Obesvarat. Onödig omväg!
Skulle det vara möjligt att ni flyttar kategorin Obesvarat till femte plats från vänster sett? De trådar som finns under Deltagit borde rimligen finnas även under Bevakar så plats nummer fem hade varit "mer värd" för Obesvarat...
 
Redigerat:
Nej tack, behåll deltagit på samma position tack..

Flytta då hellre bevakar då den ger notis när något skrivits.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Varför finns stjärnan där om den inte funkar?
Stjärnan slutade fungera i somras när vi uppgraderade sajten men för de som varit inloggade har den fortsatt att fungera. Därför har den fungerat för dig ända fram till att du bytte mobil.

Vi kommer släppa nya appar (för android och ios) väldigt snart. Men högsta prioritet nu är att få ut appar som fungerar.
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Fortsätter för övrigt att tjata om Obesvarat. Den rull-listen ligger väldigt långt till höger. På min telefon är det klyddigt att dra i sidled i menyraden. För mig är det snabbast att klicka på en bevakad tråd, sedan på en medlemsprofil för att då hamna under Medlemmar. Då är det enkelt att klicka sig in i menyn Obesvarat. Onödig omväg!
Skulle det vara möjligt att ni flyttar kategorin Obesvarat till femte plats från vänster sett? De trådar som finns under Deltagit borde rimligen finnas även under Bevakar så plats nummer fem hade varit "mer värd" för Obesvarat...
Jarlingar Jarlingar skrev:
Nej tack, behåll deltagit på samma position tack..
Efter vi släppt apparna hoppas vi kunna fixa så att du själv kan ändra ordningen på Bevakar, Deltagit, Obesvarat så att du snabbare kan få det som du önskar och Jarlingar kan få det som han önskar - eftersom vi alla har olika behov. Men eftersom vi vill att denna ändring ska slå igenom i alla versioner, app, mobilversion som desktop så gör vi denna fix efter vi fått ut apparna.
 
  • Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
Det känns som en bra prioritering, jag längtar tills ni släpper android-appen. Framförallt krysset för att stänga trådar.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Ikväll har vi äntligen skickat in vår app till Apple för granskning. Normalt brukar det ta 5 dagar innan appen är godkänd, ibland går det fortare, håll tummarna.

Imorgon kommer vi försöka publicera appen på Google Play för er som har androidtelefoner. Där brukar det bara ta några timmar innan den är ute. :)

Det vi nu släpper är en helt ny app. Den nya appen innehåller:

- Stängknapp som gör att du snabbt kommer tillbaka till där du var innan.
- Buggfix som gör att du inte kommer högst upp på sidan när du backar tillbaka.
- Notiser som meddelar dig när något som berör dig har hänt.
- Möjlighet att förstora texten i forumtrådarna vilket gör det lättare att läsa när du är på språng.
- Snabbare och snyggare hantering av externa länkar.
- Bättre utnyttjande av skärmens yta.

Jag hoppas ni kommer att gilla den. Jag återkommer när den går att ladda ner. Tack Christian (@cnils) som har gjort ett utomordentligt jobb med apparna.
 
  • Gilla
elpaco och 8 till
  • Laddar…
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
hsd
Länken funkar (y), nu ska jag bara vänja mig med det nya :oops:
 
Nerladdat och installerat här (y)
 
Installerat och börjat testa lite.
Härligt med en fullt fungerande app igen.
Mina första intryck är att jag saknar navigeringen från gamla appen. Senaste, bevakningar och stäng är det jag använder överlägset mest och har gärna de lättillgängligt.
Att ha den navigeringen i nederkant tycker jag var fantastiskt. Mycket smidigare att hantera telefonen med en hand då.
Framåt och bakåt kan säkert vara bra, men dela och förstora text är inte alls särskilt relevant för mig, speciellt inte när man lätt(are) kan zomma som vanligt genom att nypa på skärmen.

Mer tankar kommer efter mer testande.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
hsd
Varför ska min telefon tjöta på mig varje gång någon svarar i bevakat :mad:
 
Jag har tänkt till och ändrat mig, jag kan inte se att en bakåtknapp är relevant i appen, det finns redan på telefonen, framåt funkar, men bakåt är totalt onödigt för Android.
Det går för övrigt inte att använda bakåtknappen när man tryckt på sin profilbild och fått fram menyn, där måste man använda krysset om man vill bakåt (som dessutom sitter på andra sidan mot vad det gör i övrigt)
Skärmdump av mobilapp med öppen sidomeny som visar användarprofil och menyalternativ mot bakgrund av ett modernt växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag skulle gärna se att den övre menyn flyttades ner, att krysset för stängning flyttar in i den menyn och att man själv får välja ordning på menyn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.