420 398 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Anledningen till att vi lagt krysset på höger sida när man kommer in i en profil är att vi tänkt oss att man normalt kommer dit genom att klicka på sin gubbe uppe i högra hörnet när man fått en notis och då behöver man inte flytta fingret så långt om man vill stänga den sidan.Dheri skrev:
Vi har gjort samma sak för Meny-knappen och för Sök-knappen.
Men nu när jag tänker efter så upplever jag att denna ”mellansida” som man kommer till känns onödig och lite långsam och att det helt enkelt är smidigare med en traditionell rullgardin såsom det funkar i mobilsajten.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
När vi började bygga den nya appen så la vi Start, Senaste, Bevakat, Deltagit och Meny längst ner som knappar men då tyckte vi att det blev för många redundanta länkar på skärmen samtidigt, både där uppe och där nere och vi var då inte redo att ta bort den gröna länklisten där uppe. Av den anledningen skapade vi en låg rad med actions där nere med bakåt, framåt, dela, förstora text och mer som försvinner när man scrollar ner och dyker upp när man scrollar upp.Dheri skrev:
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
När ni är redo att inte ha en meny i överkant är det bara att flytta ner den, jag är redoPer Eskilsson skrev:
När vi började bygga den nya appen så la vi Start, Senaste, Notiser, Bevakat och Meny längst ner som knappar men då tyckte vi att det blev för många redundanta länkar på skärmen samtidigt, både där uppe och där nere och vi var då inte redo att ta bort den gröna länklisten där uppe. Av den anledningen skapade vi en låg rad med actions där nere med bakåt, framåt, dela, förstora text och mer som försvinner när man scrollar ner och dyker upp när man scrollar upp.
Om den ska döljas vid scrollning eller ej lägger jag inte så stor vikt vid (ett plus om det är valbart)
En funktion för app-inställnigar skulle lyfta ytterligare.
Notiser, med/utan ikon
Notiser, med/utan ljud
Notiser, hur ofta (varje gång vid inlägg, vid första nya inlägget mm)
Meny, ordning (gärna en "övrigt' som popup-meny för de av respektive användare mindre prioriterade valen som alternativ till att rulla menyn)
Meny, text eller ikoner
Meny, dölj/visa automatiskt (en för varje meny om båda ska vara kvar)
Kanske rent av meny uppe/nere?
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 154 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 154 inlägg
Nja jag bockade bort allt om notiserPer Eskilsson skrev:
Men nu har nya appen försvunnit, och den gamla finns kvar
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Det är klart att det går att komma till samma ställe. Skillnaden är att innan var det ett klick på stjärnan. Nu trycker jag först på Forum och sedan Bevakar för att komma rätt. Men rätt kommer jag till slutPer Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Därför att vi hade tappat bort certifikatet som bevisar att vi är ägaren till den gamla appen och att det inte gick att skapa ett nytt certifikat till den gamla appen i Android.
I iOS så gick det att göra så där kommer det komma en uppdatering automatiskt.
I iOS så gick det att göra så där kommer det komma en uppdatering automatiskt.
