T tobben87 skrev:
Orkar inte läsa igenom 48 sidor om detta nämnts tidigare.
Jag saknar att man inte ser vem som är skaparen av tråden när den personen skriver inlägg. Detta är väldigt användbart när tråden blir lång med många parallella diskussioner eller påståenden från den ena eller andra parten.
Det gör man ju. TS inlägg har svagt ljusblå bakgrund, precis lagom för att hålla struktur.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Se där, en lätt modifiering av kontrastnivån på bildskärmen så löste de sig fint. Nu ser sidan betydligt bättre ut. :D
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Är det inte längre möjligt att ladda upp PDF, Word, Excel filer på forumet?
 
Från och med nu ska det gå att även ladda upp pdf, word, excel, powerpoint och sketchup filer.

Jag minns inte varför vi tog bort stödet för wordfiler men jag tror det var att alla inte hade stöd för att visa upp dem och att vi hellre ville att folk skulle ladda upp pdf-filer. Men nu går det att göra som man vill igen. :)
 
T tobben87 skrev:
Se där, en lätt modifiering av kontrastnivån på bildskärmen så löste de sig fint. Nu ser sidan betydligt bättre ut. :D
Jag skulle önska att alla gjorde som du tobben87, dvs att alla ändrade kontrastnivån på sina skärmar men jag antar att det är en utopi. Jag tror bland annat detta är orsaken till att Facebook nyligen har gjort den gråa ytan mellan inläggen i mobilen mörkare.
 
Nu ikväll har sajten börjat med nåt "fladder" när man öppnar en tråd eller backar ur den (desktop, chrome). Man hinner se en skymt av nån uppblåst text. Mycket otrevligt. Är det någon ändring som orsakat detta?
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Har säkert varit uppe tidigare men jag tycker det är så sjukt störigt när man backar sida i appen och man åker upp till start igen. Man vill ju backa ur tråden för att sedan fortsätta bläddra neråt från den tråden.
 
Mikael_L
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Nu ikväll har sajten börjat med nåt "fladder" när man öppnar en tråd eller backar ur den (desktop, chrome). Man hinner se en skymt av nån uppblåst text. Mycket otrevligt. Är det någon ändring som orsakat detta?
Ja det upptäckte jag också i eftermiddag, men jag trodde bara att felet låg på "min sida" av linan, typ för lite minne eller något sånt ... :)
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Nu ikväll har sajten börjat med nåt "fladder" när man öppnar en tråd eller backar ur den (desktop, chrome). Man hinner se en skymt av nån uppblåst text. Mycket otrevligt. Är det någon ändring som orsakat detta?
Samma fenomen i Chrome på Android
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Nu ikväll har sajten börjat med nåt "fladder" när man öppnar en tråd eller backar ur den (desktop, chrome). Man hinner se en skymt av nån uppblåst text. Mycket otrevligt. Är det någon ändring som orsakat detta?
Under semestern har vi konstaterat att sajten blivit långsammare jämfört med innan vi uppgraderade. Den genomsnittliga sidinläsningshastigheten enligt Google Anslytics har ökat från 1,99 sekunder till 2,4 sekunder. Av den anledningen har vi gjort en del justeringar och optimeringar. De flesta av dessa åtgärder har skett i html-koden, css-filer och javascriptfiler och i vilken ordning de skrivs ut.

Idag gjorde vi en åtgärd som gör att vi skriver ut html-koden först, och först därefter skriver ut css-filerna. Sidan blir då snabbare - och googles pagespeedpoäng för våra forumtrådar ökade från 68 till 81 poäng - men på bekostnad av att man ibland får se sidan utan css under en kort tid. Detta "fladder" syns knappt, eller inte alls, i en iphone, men i android och på datorn syns den mer.

Nu när vi vet att resultatet är positivt så kan vi gå vidare och försöka strukturera upp css:erna så att det som behövs vid inladdning finns med från början så att man inte ser detta. Hur lång tid och hur enkelt det är att göra detta vet jag inte.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
... Detta "fladder" syns knappt, eller inte alls, i en iphone, men i android och på datorn syns den mer.
Eller så delar ni helt enkelt ut en iphone till varje aktiv medlem ... ;)
 
  • Gilla
Broken arrow och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Eller så delar ni helt enkelt ut en iphone till varje aktiv medlem ... ;)
Nej absolut inte, då tar jag hellre bort mitt konto.... Ruttna äpplen slängs på komposten.
 
  • Gilla
Broken arrow och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
larsbj larsbj skrev:
Nej absolut inte, då tar jag hellre bort mitt konto.... Ruttna äpplen slängs på komposten.
Fjantigt trollande. Finns nog med olika typer av näthat och fanboyism på andra forum. Håll Byggahus fritt från sådant. Och nej, jag använder inte några Apple-produkter.
 
Detta förslag kanske har varit på tapeten tidigare men; det vore smidigt om rubriken "Senaste inläggen" på förstasidan blev förädlad men en länkfunktion som skickade en till forumdelen "Senaste" där man kan se alla senaste. Kanske?
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Ett fel som försvann med det gamla forumet trodde jag, men i det här inlägget klippte jag först in sen bort en bild medan jag skrev. Bilden syns inte om man går in och redigerar, men den kommer lik förbannat med i det publicerade (sist i inlägget). :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.