tommib
På tal om det, eftersom vanliga kortkommandon verkar fungera för fetstil mm, finns det också ett för länkar? Det kommer inte upp några tooltips eller andra markeringar...

Nej, det finns inget kortkommando för att markera ett ord som en länk men det går bra attt bara klistra in länken precis spm den är, så blir det en länk automatiskt.

Och om länken är jättelång så kortas den av (tror jag).

tommib
Ah, synd. Jag tycker att det är snyggare med enstaka ord som länk, i de flesta fall. Det stör inte textflödet på samma sätt.

• Gilla
SysterNett
  • Laddar…
hsd
hsd hsd skrev:
Har Ni/Du semester så spökar det, nu är det flera klick och drag innan jag kommer till bevakning/deltagit
Bump :)

Vad har du för enhet hsd? Ladda gärna upp en bild.

tommib tommib skrev:
Ah, synd. Jag tycker att det är snyggare med enstaka ord som länk, i de flesta fall. Det stör inte textflödet på samma sätt.
Det du kan göra är att du först dubbelklickar på ordet du vill länka, och därefter klickar på länk-knappen och klistrar in din länk. Då blir länken snyggare.

Du kan också skriva bb-koden runt
Kod:
[URL="https://www.byggahus.se"]din länktext[/URL]
men det brukar ta längre tid.

Nu har vi lagt till "liknande ämnen" under forumtrådarna så att vi enkelt ska kunna hitta liknande ämnen.

Algoritmen är enkel och kollar om det finns några andra trådar som har liknande rubriker. Ord som vi tror är onödiga för relevansen t ex "vad, hur, vilka" strippas bort i sökningen.

Funktionen har funnits på test i två dagar men en bättre version (bättre performance och mer relevant resultat) har i dag rullats ut och verkar vara särskilt omtyckt av ej inloggade användare.

Så här ser den ut:

• Skärmdump av ett diskussionsforum som visar funktionen "liknande ämnen" markerad med rosa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det du kan göra är att du först dubbelklickar på ordet du vill länka, och därefter klickar på länk-knappen och klistrar in din länk. Då blir länken snyggare.

Du kan också skriva bb-koden runt
Kod:
[URL="https://www.byggahus.se"]din länktext[/URL]
men det brukar ta längre tid.
Jo, det är ju det jag gör, men det skulle vara skönt att slippa klicka på knappen och istället kunna köra ett kortkommando på tangentbordet, typ Ctrl-A eller liknande.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vad har du för enhet hsd? Ladda gärna upp en bild.
Huawei P9 Skärmdump av forumet Byggahus.se som visar olika diskussionstrådar och menyval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Nu tror jag att jag förstår jag hur du menar. Du menar att knappen Bevakningar inte fungerar för dig i android appen? Och att du därför måste klicka på Forum (eller Senaste i appen) först och därefter swipa innan du klickar på Följer.

Redigerat:
Vi kommer lansera nya appar men inte förrän vi fixat en del andra grejer. Senaste tre veckorna har vi lagt all vår tid på optimering, buggfixning och att snabba upp sajten och det arbetet är tyvärr inte klart än.

Jag tycker det är jobbigt att behöva scrolla hela vägen upp till toppen för att se om man har nya notiser eller vill trycka på följ.

Mitt förslag:

I dator så ligger listen med min lilla bild kvar högst upp samt längst ner i tråden en genväg till toppen.

I mobilen bara genväg till toppen.

Det kanske har skrivits om detta innan, i så fall blir jag glad om någon upplyser mig om det blir någon åtgärd eller om jag måste leva med det.

Det stör mig mer och mer att det det finns länkar till både trådstart och senaste (olästa?) inlägget i samma rad i listorna. I alla fall jag är alltid intresserad av att läsa senaste olästa inlägg som standard. Vill jag läsa första inlägget gör det mig inget att det blir ett extra klick från tråden isåfall.

Mest störigt är detta i mobilen där länkarna är små.

Martin_B
När skall ni fixa eländet med att man automatiskt hoppar tillbaka till inläggets början efter man har stängt ner en bild? :)

Det felet uppstår tyvärr i appen men inte i webbläsaren. Vi kommer att lansera en ny app där detta funkar men vi måste göra några andra saker emellan. Måste be dig använda mobilsajten där detta funkar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.