420 434 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Bilden syntes i listan med bifogade bilder under formuläret. Jag har raderat den felaktiga slaskbilden i ditt inlägg.Nötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 222 inlägg
Tack! Ah, så man måste radera den där också om man inte använder den? Lite kontraintuitivt, då den ju inte fanns kvar i inlägget med någon ATTACH-kod.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Ja, tyvärr så är det bilderna under som styr. ATTACH-koden talar bara om var i inlägget de olika bilderna ska visas upp. Jag håller med om att det systemet inte är helt intuitivt. Det är mycket bättre än det vi hade tidigare, men det är inte hundra. Men jag tror och hoppas det kommer bli bättre i framtida uppgraderingar.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
@Nötegårdsgubben, @Bo.Siltberg, @TeroM, @Mikael_L, @tommib, @MultiManOriginal, @[SKPG]Zamora:Per Eskilsson skrev:
Under semestern har vi konstaterat att sajten blivit långsammare jämfört med innan vi uppgraderade. Den genomsnittliga sidinläsningshastigheten enligt Google Anslytics har ökat från 1,99 sekunder till 2,4 sekunder. Av den anledningen har vi gjort en del justeringar och optimeringar. De flesta av dessa åtgärder har skett i html-koden, css-filer och javascriptfiler och i vilken ordning de skrivs ut.
Idag gjorde vi en åtgärd som gör att vi skriver ut html-koden först, och först därefter skriver ut css-filerna. Sidan blir då snabbare - och googles pagespeedpoäng för våra forumtrådar ökade från 68 till 81 poäng - men på bekostnad av att man ibland får se sidan utan css under en kort tid. Detta "fladder" syns knappt, eller inte alls, i en iphone, men i android och på datorn syns den mer.
Nu när vi vet att resultatet är positivt så kan vi gå vidare och försöka strukturera upp css:erna så att det som behövs vid inladdning finns med från början så att man inte ser detta. Hur lång tid och hur enkelt det är att göra detta vet jag inte.
Optimeringsarbetet med att göra sajten och forumtrådarna snabbare fortsätter. Just nu är vi tillbaka på samma genomsnittliga sidinläsningshastighet (2 sekunder) som vi var innan vi uppgraderade. Efter uppgraderingen ökade tiden till 2,4 sekunder enligt Google Analytics. Det betyder att sajten har blivit 20% snabbare de senaste två veckorna.
Men vi nöjer oss inte med det. Under helgen kommer alla bilder som visas upp forumtrådarna att bli mindre och "chroma sampling"-reducerade. Och från och med imorse så ska flimret som ni med all rätt klagade på vara borta.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg