420 380 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Har du provat att klicka på knappen som aktiverar formateringsfunktionerna?Snigla skrev:
Tredje gången jag stötte på ”problemet” igår.. och tänkte fråga om det bara var jag / min mobil..
(Använder webbsidan)
De senaste gångerna när jag använt mobilen för att skicka upp några inlägg.. så har jag inte kunnat ”formatera” texten.. med färger, fetstil osv.
Den menyraden har varit grå / stängd (alltså, jag ser den.. men går inte att klicka på grejerna).
Inga sådana problem på dator eller iPad !
🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg samma häromdagen och verkar vara lika fortfarande.Snigla skrev:
Tredje gången jag stötte på ”problemet” igår.. och tänkte fråga om det bara var jag / min mobil..
(Använder webbsidan)
De senaste gångerna när jag använt mobilen för att skicka upp några inlägg.. så har jag inte kunnat ”formatera” texten.. med färger, fetstil osv.
Den menyraden har varit grå / stängd (alltså, jag ser den.. men går inte att klicka på grejerna).
Inga sådana problem på dator eller iPad !
🤔
Android och app.
[Edit]
Det var det som useless ovan tipsar om som jag bommat mao. 😇
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Jag fattar inte ens varför den knappen finns...
Jag tycker den knappen är jättebra, med att den har minne...13th Marine skrev:
Om någon tryckt på den av misstag och inte känner till funktionen, så blir det jobbigt eftersom om man stänger editorn (med krysset uppe till höger) och öppnar editorn på nytt så den fortfarande aktiv.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 218 inlägg
Det gör det om inte annat lättare att editera citat, i synnerhet om man råkat få in dem i fel ordning eller delat upp dem fel.13th Marine skrev:
Om det finns någon nytta med att ha kodläget som grundinställning låter jag vara osagt. För de allra flesta vore det nog bra att alltid börja i presentationsläget.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Kodläget ska inte vara grundinställningen. Däremot tror jag att "visa ej knapprad"-läget (det som syns om du klickar på bokstaven A nere i vänstra hörnet) är default.Nötegårdsgubben skrev:
Anledningen till att vi valt att göra så är att vi vill förenkla för newbies, så att de ser färre alternativ, inspirerade av andra system som messenger, youtube, teams, skype, google chat, facebook, instagram och inte upplever systemet som krångligt. Om det är rätt eller fel val kan man ju fråga sig.
Jag tror man skulle haft en Trash 🗑️ can som slängde hela inlägget som syns (tömmer editorn) och det sparade, samt återställde grafiskt textläge.
Är man Newbie, gott fel, citerat flera ggr eller bara råkat ångra sig, så är det lite svårt att radera inlägget. Tex raderar inte Radera + (klick på höger)X inlägget.
Får väl vägas mot att inte göra det för lätt att radera det man skrivit av misstag .
Är man Newbie, gott fel, citerat flera ggr eller bara råkat ångra sig, så är det lite svårt att radera inlägget. Tex raderar inte Radera + (klick på höger)X inlägget.
Får väl vägas mot att inte göra det för lätt att radera det man skrivit av misstag .
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 218 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Vi har skrivit upp att vi vill förbättra editorn - bland annat fixa så att man kan radera citat genom att klicka på ett kryss uppe i citatets högra hörn och att "radera utkast" också tömmer fältet - men vi har inte prioriterat det och har väl hoppats att det kommer en uppdatering av editorn snart så att vi slipper göra ännu mer special som ibland är svårt att underhålla.blackarrow skrev:
Jag tror man skulle haft en Trash 🗑️ can som slängde hela inlägget som syns (tömmer editorn) och det sparade, samt återställde grafiskt textläge.
Är man Newbie, gott fel, citerat flera ggr eller bara råkat ångra sig, så är det lite svårt att radera inlägget. Tex raderar inte Radera + (klick på höger)X inlägget.
Får väl vägas mot att inte göra det för lätt att radera det man skrivit av misstag .
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Ja, det ligger kvar i den enheten men om du byter tillbaka till "wysiwyg" genom att klicka en gång till på [ ] så kommer det att ligga kvar i den enheten.Nötegårdsgubben skrev:
Men jag tror jag förstår hur du menar. Har bara inte tänkt på det. Bra förslag. Får fundera på hur enkelt det är att genomföra.
Såå.. oavsett om det nu sparar sig efter man valt en gång.. så måste man först aktivera tre saker / tre steg bara för att komma åt att formatera texten?? 😳🤔Per Eskilsson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Först det där "A" nere i hörnet.. för att överhuvudtaget få fram menyn.. som då inte funkar..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan lista ut varför hela menyn som man valt att klicka fram.. är grå och inte fungerar... (?)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen OM man nu skulle.. mot all förmodan.. komma på att de där små "klamrarna" lossar menyn.. så ska man klicka på dessa.. för att SEDAN.. kunna använda menyn.. 😳 ?
.. och det anses vara lätt och förståeligt? (användarvänligt?)
Hade ju inte kommit på det själv direkt.. (därav mitt inlägg om att något var fel/konstigt...) hade inte Mr useless sagt något om de där "klamrarna".. hade jag fortfarandeinte kommit längre haha
Jaja.. om det nu "nollar" sig någon gång igen, så vet jag vad jag ska göra 😊👍
(men jag lägger in en litet önskemål på att faktiskt.. ja.. göra det lite mer användarvänligt.. för de som är ännu kassare än jag på subtila gömda menyer.. jag som ändå jobbar med datorer dagligen haha)
Vilka tre steg? Det räcker väl att klicka på klamrarna? Första gången på en ny enhet måste man iofs klicka på det understrukna A nere till vänster, men då behöva man å andra sidan inte klicka på klamrarna, så det är fortfarande bara ett klick...Snigla skrev:
Men jag håller med om att det inte är så intuitivt.
Första steget var från..useless skrev:
Här fanns ju inte menyn alls (uppe)...
Då var man tvungen att klicka på A:et nere i hörnet (sen efter den gången typ.. har den hållit sig öppen, om jag inte stänger den igen.. på samma A)
Här har man öppnat den menyn..
Sen kom man ju till att menyn var då grå / icke klickbar..
Då fick man som steg två hitta de där klamrarna för att ”öppna/väcka” menyn.. och klicka på den.
Sen som steg tre.. får man ju välja det man vill göra (färger, understrykningar osv)
😊
(Det är ju just första gången något ska vara lätt och smidigt.. för att varaä användarvänligt - man ska inte behöva tänka / klicka runt / leta .. det ska.. ”servera sig själv” för att locka kvar besökaren)
Det är det inbyggda intelligenstestet för att få använda byggahus.se. Var glad att du klarade det till slut med lite hjälp.... ❤️Snigla skrev:
Första steget var från..
[bild]
Här fanns ju inte menyn alls (uppe)...
Då var man tvungen att klicka på A:et nere i hörnet (sen efter den gången typ.. har den hållit sig öppen, om jag inte stänger den igen.. på samma A)
[bild]
Här har man öppnat den menyn..
Sen kom man ju till att menyn var då grå / icke klickbar..
Då fick man som steg två hitta de där klamrarna för att ”öppna/väcka” menyn.. och klicka på den.
Sen som steg tre.. får man ju välja det man vill göra (färger, understrykningar osv)
😊
(Det är ju just första gången något ska vara lätt och smidigt.. för att varaä användarvänligt - man ska inte behöva tänka / klicka runt / leta .. det ska.. ”servera sig själv” för att locka kvar besökaren)