420 512 läst ·
5 719 svar
421k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Den funktionen gör bara så att själva interfacet i Chrome blir mörkt. Det gör inte automatiskt så att hemsidan blir mörk.P pmd skrev:
Nja, det är inte riktigt så det fungerar. Bockar du i den inställningen är det enda som händer att din webbläsare begär en mörk version av hemsidan. Det är inte Chrome som har en magisk funktion som omvandlar ljust till mörkt (även om det finns vissa tredjeparts-tillägg). Finns det ingen mörk version så blir såklart serverad den vanliga versionen av hemsidan.P pmd skrev:
Det är fortfarande ägarna av hemsidan som måste bygga dark mode. Och ägarna av Byggahus verkar år efter år fortsätta av att avslå förslaget, trots att det uppenbarligen är efterfrågat...
Den som står ut med att använda Duckduckgo kan fixa till det,P pmd skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-nya-sajten-lamnas-har.296893/page-343#post-6041905
Intressant. Det behövs tydligen inget speciellt i byggahus.se för att en webbläddrare ska kunna be om mörker. Då har väl Chrome nåt att fixa, antar jag.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Dark mode finns med på att göra listan men det har aldrig prioriterats. Det är alltid något annat som är viktigare. Som till exempel förbättra sökfunktionen, fixa så att appen inte crashar, laga buggar.
Att sidan har många funktioner - och en hel del färgkoder hårdkodade på 1000-tals ställen gör att det kommer ta lite längre tid när vi väl sätter igång. Ungefär som att det tar längre tid att renovera än bygga nytt från scratch. Kanske är det därför både Google och Apple har varit långsamma med utrullning av dark mode?
Och att vi själva aldrig riktigt diggat dark mode - annat än i sovrummet när någon "bara ska" läsa, skriva eller moderera - påverkar också så klart.
Men det kommer.
Att sidan har många funktioner - och en hel del färgkoder hårdkodade på 1000-tals ställen gör att det kommer ta lite längre tid när vi väl sätter igång. Ungefär som att det tar längre tid att renovera än bygga nytt från scratch. Kanske är det därför både Google och Apple har varit långsamma med utrullning av dark mode?
Och att vi själva aldrig riktigt diggat dark mode - annat än i sovrummet när någon "bara ska" läsa, skriva eller moderera - påverkar också så klart.
Men det kommer.
Tredje gången jag stötte på ”problemet” igår.. och tänkte fråga om det bara var jag / min mobil..
(Använder webbsidan)
De senaste gångerna när jag använt mobilen för att skicka upp några inlägg.. så har jag inte kunnat ”formatera” texten.. med färger, fetstil osv.
Den menyraden har varit grå / stängd (alltså, jag ser den.. men går inte att klicka på grejerna).
Inga sådana problem på dator eller iPad !
🤔
(Använder webbsidan)
De senaste gångerna när jag använt mobilen för att skicka upp några inlägg.. så har jag inte kunnat ”formatera” texten.. med färger, fetstil osv.
Den menyraden har varit grå / stängd (alltså, jag ser den.. men går inte att klicka på grejerna).
Inga sådana problem på dator eller iPad !
🤔