13th Marine 13th Marine skrev:
Vad menar du med förgående status?
Jag tänker att inlägget får en ny status när man klickar på "Redigera". Eller när man t ex skapar ett nytt inlägg med citatknappen, men inte har sparat det än.
 
useless useless skrev:
Jag tänker att inlägget får en ny status när man klickar på "Redigera". Eller när man t ex skapar ett nytt inlägg med citatknappen, men inte har sparat det än.
Jag tror det är nått annat, jag fick "om en stund" på citatnotifieringen även denna gång.
 
Jag tror att "in a minute" i just detta fall är felöversatt till "om en liten stund".
Att "in a minute" är ett idiom dvs ett bildligt uttryck där ordens sammansatta betydelse är annorlunda än varje enskilt ords betydelse (som t.ex. "myror i brallan" = vara rastlös).

Sannolikt härstammar "in a minute" här från "in a New York minute" som betyder en otroligt kort tid.
En bättre översättning är "alldeles nyss", "för några sekunder sedan", "just nu" eller "precis nu".

Jag har ändrat nu.
 
MultiMan
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag har ingen bra förklaring till varför detta dyker upp. Jag har inte själv lyckats reproducera felet. @cnils har översatt och jag har för mig att han sa att det typ aldrig ska kunna inträffa men att det kan inträffa, kommer inte ihåg exakt under vilka förutsättningar.
Ska vi förbereda oss för en härdsmälta snart? 🤓
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
@13th Marine @useless @Per Eskilsson Felet beror på att dom relativa tidsfraserna ("Om en liten stund", osv) renderas av webbläsaren med Javascript. Vad som händer är att webbläsaren använder enhetens egen klocka för att jämföra en tid som sparats av vår server. Där kan det bli fel ibland på några sekunder så det ser ut som att inlägget skapades i framtiden.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
useless useless skrev:
Det är daniel 109 som byggt den nya funktionen på sin fritid.
Snart Sir Daniel ... ;)
 
P
cnils cnils skrev:
@13th Marine @useless @Per Eskilsson Felet beror på att dom relativa tidsfraserna ("Om en liten stund", osv) renderas av webbläsaren med Javascript. Vad som händer är att webbläsaren använder enhetens egen klocka för att jämföra en tid som sparats av vår server. Där kan det bli fel ibland på några sekunder så det ser ut som att inlägget skapades i framtiden.
Varför överhuvudtaget använda relativa tidsangivelser? Dels är de inte persistenta, och dels är det lättare att relatera(!) till en enkel, och absolut, tidstämpel.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Dark mode 🙏🏼 (som tidigare nämnts)
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
J Json_ skrev:
Dark mode 🙏🏼 (som tidigare nämnts)
Ja det har jag skrivit antal gånger.
Men aldrig fått något svar.
 
  • Gilla
Json_ och 1 till
  • Laddar…
Ingen annan än jag som har problem med att appen hänger sig, går inte backa eller komma till startsidan utan man får stänga appen.
 
Jo, till och från är det så. Är det riktigt illa kan man behövs avinstallera sppen och ladda ner den igen.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jo, till och från är det så. Är det riktigt illa kan man behövs avinstallera sppen och ladda ner den igen.
Vilket operativsystem?
Hur ofta startar du om mobilen/plattan?
Själv har jag inte några sådana problem med Samsung S24 och Samsung Galaxy Tab 9+ .
 
Iphone. Måttliga problem just nu, men periodvis havererar det. Då är den samlade erfarenheten att det ofta hjälper att installera om appen.

Det har avhandlats i den här och liknande trådar ett otal gånger.
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Ja det har jag skrivit antal gånger.
Men aldrig fått något svar.
J Json_ skrev:
Dark mode 🙏🏼 (som tidigare nämnts)
Plus på den. Den brukar dyka upp med jämna mellanrum. Söker man i tråden har jag för mig att första gången var typ 10 år sen. @Per Eskilsson har nog svarat att de ska titta på det vid tillfälle, fråga är bara när det blir 😊
 
D Dublin skrev:
@Per Eskilsson har nog svarat att de ska titta på det vid tillfälle, fråga är bara när det blir
Har en man lovat att göra en sak kommer det att ske! Det finns ingen anledning att påminna honom om det var och vartannat år!
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.