pacman42 pacman42 skrev:
Jag saknar möjligheten att citera text manuellt och att lägga in emojis direkt. Detta försvann vid en uppdatering nyligen och jag saknar det mycket.
Jag tror du får utveckla lite vad du menar om jag ska förstå. Jag tycker man kan citera på alla för mig tänkbara sätt så det är något någon av oss missar. Gäller även önskemålet om "att lägga in emojis direkt". Sen är det väl i och för sig inte viktigt om jag förstår bara de ansvariga fattar...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror du får utveckla lite vad du menar om jag ska förstå. Jag tycker man kan citera på alla för mig tänkbara sätt så det är något någon av oss missar. Gäller även önskemålet om "att lägga in emojis direkt". Sen är det väl i och för sig inte viktigt om jag förstår bara de ansvariga fattar...
Bägge sakerna fungerar nu igen. Det går iofs fortfarade inte att manuellt skriva <quote> text </quote>, men det kan jag leva med.

Det verkar ha varit ett temporärt problem som gjorde att menyerna för dessa saknades (jag gissar att jag saknade meny "ladda upp bild/video" också, men jag behövde inte den). Jag hade problemet på både mobilen och datorn.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Det går iofs fortfarade inte att manuellt skriva <quote> text </quote>, men det kan jag leva med.
Du får skriva "[ quote] text [/quote]", utan mellanslaget mellan "[" och "quote", så får du:
text
Om jag nu inte missförstår...
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du får skriva "[ quote] text
", utan mellanslaget mellan "[" och "quote", så får du:


Om jag nu inte missförstår...
[/QUOTE]
🫣
 
  • Gilla
  • Wow
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag saknar möjligheten att citera text manuellt och att lägga in emojis direkt. Detta försvann vid en uppdatering nyligen och jag saknar det mycket.
Kan det inte vara så enkelt att du råkat klicka på A-knappen nere i formulärets vänstra hörn och på sätt råkat dölja formateringsknapparna?

Eller att du har råkat klicka på [ ]-knappen och aktiverat BB-kodläge?

Om du klickar på den vertikala …-knappen så finns det en knapp som ser ut så här ” som skapar en citatmarkering.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kan det inte vara så enkelt att du råkat klicka på A-knappen nere i formulärets vänstra hörn och på sätt råkat dölja formateringsknapparna?

Eller att du har råkat klicka på [ ]-knappen och aktiverat BB-kodläge?

Om du klickar på den vertikala …-knappen så finns det en knapp som ser ut så här ” som skapar en citatmarkering.
Nej, det var ett temporärt renderingproblem som gjorde att den undre menyn inte fanns och att jag därmed inte kom åt något. Jag trodde då att funktionen försvunnit. Efter omstart av Chrome på datorn så fungerade det igen. Startade om Chrome på telefonen också och då fungerade det där också. Så någon glitch som triggas av något, fullt normalt i denna elektroniska tidsålder helt enkelt...

Edit: och sedan var jag bara korkad som använde <> istället för [] så jag bekräftade felet genom att göra fel själv...
 
  • Haha
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Säg till om det inträffar igen så får vi titta närmare på det.
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Notis om att ett meddelande anses skadligt av Gmail, med varning om potentiellt phishingförsök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gmail tyckte senaste utskicket var skumt. Har dock ingen aning varför.
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
Gmail tyckte senaste utskicket var skumt. Har dock ingen aning varför.
Det är tyvärr den nya tidens fel- och varningsmeddelanden. De flesta är av typen "Nånting har gått fel" och "Varning. Det här är farligt".
Tror programmerarna av system som beter sig så att användarna blir extra rädda om de får en förklaring?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Skulle det vara möjligt att forumet omvandlar Googles share-länkar till den faktiska sidan som det länkas till?

Har sett dem allt mer och jag vill gärna veta vad jag klickar på, vilket denna obfuscering försvårar.
 
  • Gilla
  • Älska
pmd och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Skulle det vara möjligt att forumet omvandlar Googles share-länkar till den faktiska sidan som det länkas till?

Har sett dem allt mer och jag vill gärna veta vad jag klickar på, vilket denna obfuscering försvårar.
Håller med. Det är rätt jobbigt att manuellt editera dem både när man följer dem och när man själv lägger upp dem (vilket sker av misstag ibland).
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Skulle det vara möjligt att forumet omvandlar Googles share-länkar till den faktiska sidan som det länkas till?

Har sett dem allt mer och jag vill gärna veta vad jag klickar på, vilket denna obfuscering försvårar.
Forumägarna vill ju veta hur många click-through de får på utskicken och vilka som är intresserade av de olika ämnena.
Till det används funktioner som tillhandahålls av Google.
 
Jag brukar gå till senaste olästa inläggen och får en lista i kronologisk ordning. Varför hamnade ett 6 minuter gammalt inlägg mitt i listan med äldre dito?



Diskussionsforumvisning med senaste inlägg. En tråd om en våtrumsmatta syns, markerad "6m", som diskuterar varför inlägg visas oordnat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Forumägarna vill ju veta hur många click-through de får på utskicken och vilka som är intresserade av de olika ämnena.
Till det används funktioner som tillhandahålls av Google.
Jag tänker de länkat som användarna har i sina inlägg.

Edit: WAAAAAAAAGH autoincorrect
 
Redigerat:
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
När man precis har editerat sitt inlägg så står det så här (under första minuten antar jag)
"Redigerat: In a minute"

Är det av någon speciell anledning som ni inte kunde välja endast svenska eller endast engelska?
Men det är inget som behöver rättas till, jag insåg plötsligt bara att det var ju lite lustigt ..
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.