420 369 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Jag som trodde @Per Eskilsson var IT-kille, inte hantverkare 😉Alfredo skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Var har forumsökknappen tagit vägen?
Tillfällig? semester. Saknade den själv häromdagen.Bo.Siltberg skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/funktionen-forumsok.565913/post-6465812
Avdelningen skitsaker...
Enligt denna bild har Arsalara två inläggt:
Klickar man på 2 inlägg söks dock bara ett fram, och inte det ovan:
Är det någon form av "batchuppdatering" som spökar?
Enligt denna bild har Arsalara två inläggt:
Klickar man på 2 inlägg söks dock bara ett fram, och inte det ovan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det någon form av "batchuppdatering" som spökar?
@Per Eskilsson
I den här kommentaren har fontmetadata smugit sig in utan att jag aktivt gjorde något för att åstadkomma det:P pmd skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Jag har tagit tag i det nu och värdefulla sidodiskussioner ska flyttas manuellt till egen tråd istället för att raderas.Bo.Siltberg skrev:
Steg ett är att se som det finns en vilja att göra nåt.
Sedan är det dags att fundera på detaljerna.
Det finns många svårigheter, ja, som redan nämnts - det kan lätt gå överstyr, och hur får man vederbörande att flytta med till nya tråden istället för att fortsätta spamma originaltråden.
Man behöver också få med alla andra som bemöter vederbörande.
Flytta eller kopiera är en bra fråga. Vi kan nog inte släppa lös en funktion helt fritt där alla kan flytta på ett inlägg. Då skulle man flytta med alla berörda inlägg i så fall.
Och poängen är alltså att den nya tråden ska vara fredad, ja dess nya topic blir ju "off topic"
En dellösning är kanske som useless föreslår, att bryta-ut-funktionen endast är aktiv för medlemmar med en viss lägsta poäng. Men det skulle behövas nåt bättre då man bara behöver ladda upp 1000 bilder så ligger man i topp i poängligan.
Vad jag förstår finns denna funktion redan, fast för moderatorer? Lösningen är kanske att se till att de använder den och inte bara blint svingar yxan.
En lösning behövs!
Nu har man börjat få verifiera sig som "människa" efter ett tag och den varianten där man måste klicka i en ruta, varför inte välja den automatiska varianten om man känner sig tvungen att jävlas med människorna? www.dustin.se har den automatiska varianten. (använder VPN)
/Halvslut
/Halvslut