Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ja, men det ligger inte högst upp på att göra listan.
Är den väldigt långt ner? Önskemålet verkar har kommit upp lite då och då sedan 2018...

• Gilla
naikon
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Önskemålet verkar har kommit upp lite då och då sedan 2018...
Om en man säger att han ska göra något kommer han att göra det. Finns ingen anledning att påminna honom var och varannat år!

• Haha
tveksamt och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om en man säger att han ska göra något kommer han att göra det. Finns ingen anledning att påminna honom var och varannat år!
Jag som trodde @Per Eskilsson var IT-kille, inte hantverkare 😉

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
D Dublin skrev:
Jag som trodde @Per Eskilsson var IT-kille, inte hantverkare 😉
Min erfarenhet ifrån detta forum säger att IT är värst😉

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Var har forumsökknappen tagit vägen?

ClasseClas
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Var har forumsökknappen tagit vägen?
Borttagen tillfälligt för den sannolikt sänkte forumet i ca 30 minuter i söndags. Kopplat till uppgraderingen av forum sw.

Avdelningen skitsaker...

Enligt denna bild har Arsalara två inläggt:

Inlägg från Arsalara med anekdot om en försäljare i Uddevalla som säljer ett ankare från en rökfri båt och hund. Skrivet med humor.

Klickar man på 2 inlägg söks dock bara ett fram, och inte det ovan:

Användarens inlägg om en tävling för att vinna snygga och väderbeständiga utemöbler på ett diskussionsforum om bygg och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det någon form av "batchuppdatering" som spökar?

Alfredo Alfredo skrev:
Är det någon form av "batchuppdatering" som spökar?
Ja det körs i batcher. Inlägget är indexerat nu.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P
@Per Eskilsson
P pmd skrev:
Nej, inte än. Jag kan lämna det utan åtgärd nån gång när det inträffar så att du får ett inlägg att dissekera.
I den här kommentaren har fontmetadata smugit sig in utan att jag aktivt gjorde något för att åstadkomma det:

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Steg ett är att se som det finns en vilja att göra nåt.
Sedan är det dags att fundera på detaljerna.

Det finns många svårigheter, ja, som redan nämnts - det kan lätt gå överstyr, och hur får man vederbörande att flytta med till nya tråden istället för att fortsätta spamma originaltråden.

Man behöver också få med alla andra som bemöter vederbörande.

Flytta eller kopiera är en bra fråga. Vi kan nog inte släppa lös en funktion helt fritt där alla kan flytta på ett inlägg. Då skulle man flytta med alla berörda inlägg i så fall.
Och poängen är alltså att den nya tråden ska vara fredad, ja dess nya topic blir ju "off topic" ;)

En dellösning är kanske som useless föreslår, att bryta-ut-funktionen endast är aktiv för medlemmar med en viss lägsta poäng. Men det skulle behövas nåt bättre då man bara behöver ladda upp 1000 bilder så ligger man i topp i poängligan.

Vad jag förstår finns denna funktion redan, fast för moderatorer? Lösningen är kanske att se till att de använder den och inte bara blint svingar yxan.

En lösning behövs!
Jag har tagit tag i det nu och värdefulla sidodiskussioner ska flyttas manuellt till egen tråd istället för att raderas.

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
MultiMan
Får ständiga fel idag med detta felmeddelande när jag försöker gilla inlägg. Krävs minst två tryckningar innan det går igenom:

Popup-fönster med felmeddelande: "Oops! Vänta lite. Något saknas. Oops! Något gick fel. Försök igen." visas över ett diskussionsforum.

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Nu har man börjat få verifiera sig som "människa" efter ett tag och den varianten där man måste klicka i en ruta, varför inte välja den automatiska varianten om man känner sig tvungen att jävlas med människorna? www.dustin.se har den automatiska varianten. (använder VPN)

/Halvslut

@MultiMan @Tokslut Har justerat inställningarna för bot-blockering för inloggade användare nu. Hoppas att detta hjälper.

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Jag saknar möjligheten att citera text manuellt och att lägga in emojis direkt. Detta försvann vid en uppdatering nyligen och jag saknar det mycket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.