RoTe RoTe skrev:
Är det bara jag som måste klicka bakåt i webbläsaren flera ggr för att komma ur tråden jag nyss klickat in på? Så har det aldrig varit tidigare... Kör Chrome om det spelar nån roll.
Jag håller med om att det är frustrerande. Vi får undersöka om det gå att lösa.
Så länge kan du göra som Alfredo säger dvs klicka på "Sök igen" längst ner till höger och "sökordet" till höger om "Sökresultat för:":
Sökresultat för: sökord" visas överst på en webbsida med sökträffar listade nedanför.

Men vi borde utforma länken där nere till en stor knapp så att man ser den och vi borde ändra utseendet på det gråa sökordet där uppe, kanske lägga till en förklaring där det står "Klicka på sökordet för att söka igen".

En annan grej som är mindre bra är att sökordet töms när man byter flik från Allt till Inlägg och vice versa, sökordet och eventuella valda parametrar borde finnas kvar. Skriv upp detta @cnils.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tack! Använder dock nästan uteslutande telefonen och iphoneappen. Där finns tyvärr inget motsvarande och när jag svajpar tillbaka är det som jag skrev.
Tack för det svaret. Det gjorde att jag upptäckte att vi dolt Sök igen i mobilen, så ska det naturligtvis inte vara. Måste vara en miss, vi får fixa.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Jag har ingen aning om vad "sök igen" är och det är heller inget jag använder, sök alltså. Jag läser "senaste" och vil backa tillbaka för att hamna ungefär rätt på sidan där jag var och läste, alltså inte högst upp om jag var längst ner.

• Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag har ingen aning om vad "sök igen" är
Du ser det i #5 354. 😉

RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Du ser det i #5 354. 😉
Men jag har aldrig varit på den sidan och har ingen nytta av den och vet inte hur jag hittar dit!

RoTe RoTe skrev:
Men jag har aldrig varit på den sidan och har ingen nytta av den och vet inte hur jag hittar dit!
Startsidan eller Meny -> Forum -> Forumsök -> "gör en sökning" -> ...

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack för det svaret. Det gjorde att jag upptäckte att vi dolt Sök igen i mobilen, så ska det naturligtvis inte vara. Måste vara en miss, vi får fixa.
Funktionen finns i mobilen både via webbläsare (Chrome) och via appen, klickar på söktexten längst upp, se videon,

I videon klickar jag på "Danfoss" för att komma tillbaka till sökrutan.

RoTe
Demmpa Demmpa skrev:
Startsidan eller Meny -> Forum -> Forumsök -> "gör en sökning" -> ...
Men jag VILL INTE söka något, är det så svårt att ta in?

RoTe RoTe skrev:
Men jag VILL INTE söka något, är det så svårt att ta in?
Ja det förstår vi verkligen inte. 😉🤔😂

P
tveksamt tveksamt skrev:
Hur mottagaren tolkar ett meddelande kan dock aldrig ändra på hur avsändaren avsåg att det skulle tolkas, vem som då fallerat i kommunikationen kan man dividera om från fall till fall.
Det är nog ingen som har fallerat i kommunikationen, och intentionen hos avsändaren spelar ingen roll för mottagarens tolkning och därför tämligen ointressant.

P pmd skrev:
Det är nog ingen som har fallerat i kommunikationen, och intentionen hos avsändaren spelar ingen roll för mottagarens tolkning och därför tämligen ointressant.
Jag tycker att avsändarens intention är högst relevant för vad denne försöker kommunicera, men låt oss vara överens om att inte vara överens och sluta där för att inte fylla tråden med irrelevanta inlägg.

P
tveksamt tveksamt skrev:
Jag tycker att avsändarens intention är högst relevant för vad denne försöker kommunicera
Men (för det allra mesta) ointressant för mottagarens tolkning, vilket är vad #5 349 handlar om.

RoTe RoTe skrev:
Jag har ingen aning om vad "sök igen" är och det är heller inget jag använder, sök alltså. Jag läser "senaste" och vil backa tillbaka för att hamna ungefär rätt på sidan där jag var och läste, alltså inte högst upp om jag var längst ner.
Samma sak händer här. Har ingenting med någon sökning att göra i mitt fall heller, går in via Senaste och läser olika trådar. Med en nystartad Chrome och en tråd läst á 2 sidor ser min historik ut så här. Trååååkigt att backa sig tillbara till Senaste igen

Kromhistorik med flera poster för "Tvåfasgrupp till kök" från Byggahus.se, sida 2.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Och nu när jag gick från min fråga om detta till denna tråden.
Lista med diskussionstrådar på Byggahus.se, inklusive 'Feedback på nya sajten' och 'Varför fungerar bakåt-knappen så illa på Byggahus plötsligt'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Trååååkigt att backa sig tillbara till Senaste igen
Inget svar på frågan men varför backa? Jag öppnar de trådar jag vill läsa i nya flikar istället.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.