Något har blivit knasigt i appen hos mig: även om jag inte rör skärmen halvaktiveras länk på vänstersidan.
Smartphone-skärm med diskussionsforum, emojis som svarsalternativ och annons för Dreame Aqua10 Ultra Track AI-driven produkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror jag förstår hur du menar. Jag är inte heller särskilt förtjust i att Olästa kommer högst upp under Bevakningar eftersom det ofta byggs på med trådar där som är "på väg ut".

Kanske borde vi ändra tillbaka? Jag ska fundera lite..
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det kan ju även vara "deltagit" som skulle kunna ha valet "visa inte ej bevakade trådar!"
Jag råkade precis hitta lösningen.
Jag vet inte om du Per precis har gjort en förändring, eller om detta har funnits "hela tiden".

När man är i en tråd, så kan man under kugghjulet välja att ignorera den, då dyker den inte upp någonstans sen.
Ångrar man sig någon gång får man gå in i sin egen profil och ändra tillbaka.
Forumtråd där alternativ för att ignorera tråd visas under ett kugghjul i en meny, med inlägg och emoji-reaktioner i bakgrunden.
Skapa konto

Varför går det inte längre att lägga in bilder på annat sätt än att ladda upp från sin egen dator?

O oddan skrev:
Varför går det inte längre att lägga in bilder på annat sätt än att ladda upp från sin egen dator?
Det går alldeles utmärkt, åtminstone från telefonen.
En glasflaska med gul dryck står på ett runt bord med havsutsikt i bakgrunden och blå himmel.
Skapa konto

Eller menar du kanske att infoga en bild direkt från nätet? Person dricker ett glas öl.
Skapa konto

Det går också bra, om du klistrar in bildens webbadress uppe i hörnet (se nedan)
Mobilskärm som visar ett forum med en bild av en flaska på ett bord och en hand som håller ett glas med dryck.
Skapa konto

Keiller Keiller skrev:
Det går alldeles utmärkt, åtminstone från telefonen.
[bild]

Eller menar du kanske att infoga en bild direkt från nätet? [bild]

Det går också bra, om du klistrar in bildens webbadress uppe i hörnet (se nedan)
[bild]
Det alternativet finns inte kvar från desktop (PC). Ser bara ut såhär nu

• Skärmdump av Byggahus.se forum där användaren skapar en ny diskussionstråd. Formulärfält för titel, innehåll och forumval syns.
    Skapa konto
O oddan skrev:
Vilken/vilka enhet(er) har du problem med?
Vilket/vilka operativsystem?
Vilken/vilka webbläsare?

När började problemen?

Ser nu att det är samma problem på mobilen (android) som på datorn (Windows 11)

• Mobilvy av byggahus.se forum med en ny tråd-sida, inkluderande textfält och alternativ för trådbevakning.
    Skapa konto
O oddan skrev:
Det alternativet finns inte kvar från desktop (PC). Ser bara ut såhär nu
Aha, då har jag inte nåt bra svar.
Jag använder bara telefonen numera. Och med den går det (android och chrome webläsare, använder inte byggahusappen)

Det där "felet" har varit uppe minst en gång tidigare.
Du har klickat på A-knappen bredvid emojiknappen.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Det där "felet" har varit uppe minst en gång tidigare.
Du har klickat på A-knappen bredvid emojiknappen.
[video]
Woah! Tack för det. Får skylla på att jag är lite febrig, borde nog ha hittat det där annars 😆

Den knappen var uppe i tråden i januari i år, inlägg 5157, till och med Per har glömt bort knappen, inlägg 5159.

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Purre
En knapp som borde kunna tas bort egentligen. Funktionerna bör alltid finnas där kan jag tycka sen om man väljer att använda dom eller inte är upp till var och en.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Var har länken till kommentarer på artiklar tagit vägen?
Förut fanns en sådan och ledde till kommentar #1. Nu måste man välja en av de tre senaste kommentarerna och får sedan scrolla tillbaka till #1.

Oldboy Oldboy skrev:
Var har länken till kommentarer på artiklar tagit vägen?
Förut fanns en sådan och ledde till kommentar #1. Nu måste man välja en av de tre senaste kommentarerna och får sedan scrolla tillbaka till #1.
Trycker man på "Svara" så kommer man till första kommentaren. Inte alls intuitivt, men det fungerar...

Skärmbild av en artikel på Byggahus.se om utredning av elprisområden, med fokus på en kommentarsektion och en rödmarkerad 'Svara'-knapp.
Skapa konto

• Gilla
Oldboy och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Trycker man på "Svara" så kommer man till första kommentaren. Inte alls intuitivt, men det fungerar...

[bild]
Tack för infon! :)
Jaha, den var uppenbarligen inte intuitiv för mig, men nu har jag testat den och den verkar fungera iaf.
Hade man velat göra ett inlägg utan att läsa kommentarerna så hade det kanske fungerat bättre...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.