Mikael_L
Det kan ju även vara "deltagit" som skulle kunna ha valet "visa inte ej bevakade trådar!"

Jag tycker det fungerar bra med att ha "senaste" som första sida när jag tar mig in på byggahus och så har jag bara notiser från "bevakningar". Sen är det lätt att scrolla längst ner i notiserna, om det är några, och ta det därifrån.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Olästa kommer högst upp under Bevakningar
För mig är det angeläget att ha det så, eller i alla fall att enkelt kunna filtrera fram de olästa, bevakade trådarna.

Spårar en tråd ur är det lätt att sluta bevaka den, enklare än att hålla reda på vilka av de trådar man bevakar som man egentligen inte vill läsa. Och cherry pickar jag och bara läser de trådar jag är extra intresserad av ser jag gärna att återstående olästa presenteras samlat.

• Gilla
Dheri och 2 till
  • Laddar…
Min röst är att jag tycker det funkar väldigt bra som det är.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Håller med Nötegårdsgubben och Alfredo, leave as is.

Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Spårar en tråd ur är det lätt att sluta bevaka den, enklare än att hålla reda på vilka av de trådar man bevakar som man egentligen inte vill läsa.
Jag tycker precis samma, men jag gillar dock inte hur "bevakningar" ordnar trådarna (men här tycker vi ju inte lika, det är OK) utan gillar mer hur "deltagit" ordnar trådarna, men där funkar det ju inte med sluta bevaka en tråd, den kommer ju fortsätta att dyka upp i all evighet ifall jag en enda gång har skrivit i den.

Och som humorhörnan, den kommer ju att poppa upp dagligen då, och tvinga mig att använda "bevakningar" istället för "deltagit", som jag dock inte gillar hur den sorterar trådarna.
Jag föredrar, av någon anledning jag inte riktigt kan förklara, att få de sorterade i tidsordning hellre än först olästa och sen lästa (ty jag läser inte i alla trådar som jag ibland deltagit i, åtminstone inte direkt, utan ibland får någon vara oläst någon dag, någon vecka eller någon månad)

Men jag tänker inte försvara denna kulle, jag kan absolut leva med detta om det inte ändras något.

Kan vi lägga till en facepalm 🤦‍♂️ emoji som möjlig ”gilla” reaktion. Känns som det jag saknar oftast. Möjligen byt ut den arga gubben mot den för den arga blir antingen otrevligt eller missar målet.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Röstar emot facepalm då den högst troligt kommer användas flitigt i dagens debattklimat och sänka stämningen i forumet. Låt bara bli att läsa tråden istället eller skriv ett förklarande svar utan att idiotförklara, som väl redan forumreglerna går igenom.

"Low effort"-idiotförklaring med facepalms tillför inte ett forum som Byggahus något.

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
Unikt namn
Jag skulle vilja ha en öl-emoji som reaktion. Passar bra för fredagskänslan.
🍻

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
MultiMan MultiMan skrev:
Röstar emot facepalm då den högst troligt kommer användas flitigt i dagens debattklimat och sänka stämningen i forumet. Låt bara bli att läsa tråden istället eller skriv ett förklarande svar utan att idiotförklara, som väl redan forumreglerna går igenom.

"Low effort"-idiotförklaring med facepalms tillför inte ett forum som Byggahus något.
I så fall bör ju även skrattet tas bort eftersom det så ofta används som hånskratt, att man skrattar åt någon i stället för med någon.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
BirgitS BirgitS skrev:
I så fall bör ju även skrattet tas bort eftersom det så ofta används som hånskratt, att man skrattar åt någon i stället för med någon.
Märkligt svar. Jag tycker iaf inte att vi ska tillföra fler sätt att nedvärdera inlägg med ett klick.

• Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag skulle vilja ha en öl-emoji som reaktion. Passar bra för fredagskänslan.
🍻
Man kan skriva en kommentar och lägga in vilken emoji som helst.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Forumet skulle kunna ha en hånskrattemoji som är förbjuden att använda.

• Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Om vi nu ändå snackar om olika emojjis som reaktioner så brukar jag ganska ofta sakna något som är lite mildare än vrålskratt, dvs för att visa att jag tycker det var lite småkul, men absolut inte tokroligt.
typ nåt sånt här
😏 😊

Fast samtidigt så kanske vi inte alls ska pilla i det där, snart blir varenda existerande emojji önskad, och vitsen med reaktioner går delvis förlorad.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
P pmd skrev:
Man kan skriva en kommentar och lägga in vilken emoji som helst.
🍻

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.