Det är bra, men jag tycker att man borde komma till första olästa istället för trådstart när man klickar på rubriken. Förstår inte varför man skulle vilja komma till trådstart i "humorhörnan" tex.

• Haha
blackarrow
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Förstår inte varför man skulle vilja komma till trådstart i "humorhörnan" tex.
Så man kan läsa igenom alla inlägg. Annars riskerar man att posta ett gammalt skämt.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Stefan Bengtsson och 4 till
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Det är bra, men jag tycker att man borde komma till första olästa istället för trådstart när man klickar på rubriken. Förstår inte varför man skulle vilja komma till trådstart i "humorhörnan" tex.
Detta är en avvägning mellan funktionalitet och ekonomi. Vi behöver högre viewability på vår annonsyta allra högst upp på sajten för att tillräckligt många ska vilja köpa den placeringen. Ett sätt att göra detta på är att leda så många användare som möjligt till början av en forumtråd, istället för till mitten av en tråd, även om det i just humorhörnan blir fel.
useless useless skrev:
Så man kan läsa igenom alla inlägg. Annars riskerar man att posta ett gammalt skämt.
En annan orsak är att användare ibland tycker att man inte läser forumtrådar från början och därmed blir inte alltid svaren så bra.

Oavsett orsak, för att komma dit du vill dvs till "första olästa" så ber jag dig klicka på det gråa användarnamnet istället.

• Gilla
PappasHammare
  • Laddar…
Kan man inte komma till toppen av sista sidan istället?

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bra förslag att komma högst upp på sista sidan. Men jag vet inte om det finns något enkelt sätt att lösa det på. Vi får undersöka.

K
Hej! Nyss hände en konstig grej vid en diskussion. Först tänkte jag svara på ett inlägg, så jag klickade på svara, men ångrade mig och gick tillbaka till tråden.
Då kom ett annat inlägg som jag hellre ville svara på, och när jag då klickade på svara, då kommer båda inläggen upp! Tilläggas att båda inläggen var från samma konto. Kanske det är orsaken
Jag försökte med att bara citera det sista inlägget men det gick inte, utan det slutade med en emoji istället ???

K Kakelugnen566 skrev:
Hej! Nyss hände en konstig grej vid en diskussion. Först tänkte jag svara på ett inlägg, så jag klickade på svara, men ångrade mig och gick tillbaka till tråden.
Då kom ett annat inlägg som jag hellre ville svara på, och när jag då klickade på svara, då kommer båda inläggen upp! Tilläggas att båda inläggen var från samma konto. Kanske det är orsaken
Jag försökte med att bara citera det sista inlägget men det gick inte, utan det slutade med en emoji istället ???
Det är så det ska fungera.
När man lämnar texteditorn så sparas texten.
Om man vill ta bort texten så kan man markera all text och radera, eller klicka på de tre punkterna i texteditorn, klicka "nerpil" vid disketten, välja "radera utkast"
Mobilapp med texteditor öppnad, menyalternativ visar "Spara utkast" och "Radera utkast", telefonens tangentbord synligt längst ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: stavfel.

Redigerat:
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
K
Demmpa Demmpa skrev:
Om man vill ta bort texten så kan man markera all rext och radera, eller klicka på de tre punkterna i texteditorn, klicka "nerpil" vid disketten, välja "radera utkast"
[bild]
Ok, tack! 👍

Demmpa Demmpa skrev:
Om man vill ta bort texten så kan man markera all rext och radera, eller klicka på de tre punkterna i texteditorn, klicka "nerpil" vid disketten, välja "radera utkast"
Eller bara "backspacea" bort den.

För att bara ta bort citatet man vill bli av med kan man klicka på hakparenteserna [ ] bredvid punkterna @Demmpa nämnde. Då får man citaten i kodform och kan radera dem var för sig.

Lite omständligt, men i normalfallet är de formaterade citaten enklare att hantera.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
K
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
För att bara ta bort citatet man vill bli av med kan man klicka på hakparenteserna [ ] bredvid punkterna @Demmpa nämnde. Då får man citaten i kodform och kan radera dem var för sig.

Lite omständligt, men i
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
normualfallet är de formaterade citaten enklare att hantera.
Demmpa Demmpa skrev:
Om man vill ta bort texten så kan man markera all text och radera, eller klicka på de tre punkterna i texteditorn, klicka "nerpil" vid disketten, välja "radera utkast"
[bild]

Edit: stavfel.
Hm, jag har inte de symbolerna som visas här, på den gröna remsan och inte heller de ovanför tangentbordet?

K Kakelugnen566 skrev:
Hm, jag har inte de symbolerna som visas här, på den gröna remsan och inte heller de ovanför tangentbordet?
Vad sitter du på för enhet samt vilken app/webbläsare?

Bilden är ifrån BH-appen på en Androidtelefon.

När jag öppnade texteditorn i webbläsaren så såg jag att jag inte hade övre knappraden, kom då på att man måste aktivera knappraden, det gär man med "A"-knappen under texteditorn,

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Ladda upp en skärmdump så att vi andra ser det du ser. Då blir det lättare för oss andra att förstå problemet och hjälpa till.

Så här tar du skärmbild med Android, iPhone eller Samsung:
  1. Tryck och håll ned strömknappen och knappen som höjer volymen.
  2. Släpp knapparna när du hör slutarljudet eller när du ser att skärmen blinkar.
  3. Skärmbilden sparas i telefonens kamerarulle.
Ladda sedan upp bilden genom att:
  1. Klicka på knappen där det står ”Ladda upp bild/video” till vänster om Skicka-knappen.
  2. Välj ”Bibliotek” och klicka på bilden och ”Lägg till”.
  3. Skriv lite text i formuläret och avsluta med att klicka på ”Skicka”.
Så här ser det ut i standardläget:
Skärmdump av ett diskussionsforum på mobilen, användarens textfält och uppladdningsalternativ synliga. Inlägg om saknade symboler.
Skapa konto

Och så här ser det ut när man klickar på ”[ ]”-knappen och aktiverar det lite mer avancerade så kallade BB-kod-läget: Skärmdump av diskussionsforum med markerad knapp för BB-kod-läge, frågeställning citerad i inlägget. iPhone-gränssnitt synligt överst.
Skapa konto

Systemet kommer sedan ihåg vilket läge man hade senast så när man vill tillbaka till standardläget så får man klicka på [ ]-knappen igen.

Demmpa Demmpa skrev:
När jag öppnade texteditorn i webbläsaren så såg jag att jag inte hade övre knappraden, kom då på att man måste aktivera knappraden, det gär man med "A"-knappen under texteditorn,
[video]
Tack, bra, jag hade glömt bort att vi har kvar den knappen och att den kan förvirra för många. Ska fundera på om vi bör göra oss av med den. Kommer inte riktigt ihåg varför vi valde att göra så. Förmodligen för att förenkla för majoriteten som bara vill skriva text och inte vill behöva bry sig om en massa knappar.

Varför måste jag aktivera BB_kod för att få lov att radera utkast?

Jag skulle också önska ett "radera inmatat och utkast" för nu måste man första radera inmatat, och sedan klicka sig fram till radera utkast.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.