I APPEN funkar det bra för mig.
Samsung S24.
 
Har inga problem att "tvåfingerszooma", vare sig jag klickar upp bilden eller inte, ej heller nåt "hackande" vid zoomning.

Motorola, Android 13, chrome, läser på forumet i mobilens webläsare, ej app.
 
Ola C Ola C skrev:
Typ så här, se två sista försöken.

[video]
Nu tror jag att jag ser vad som blir fel. Det verkar som att ”refresh” felaktigt tittar fram där uppe när du råkar påbörja din zoomning med nedre tummen i Android.

Smartphone-skärm visar en hemsida med en hand som zoomar, en grön pil pekar mot något oväntat element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag ber @cnils titta på det.
 
  • Gilla
Ola C och 1 till
  • Laddar…
I appen öppnar bilder upp sig i hela skärmen. Det blir en bättre bildupplevelse.

Träbitar staplade på en trävagn i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enkelt att zooma.

Verkstad med slipmaskin och trävirke, omgiven av verktyg och träbitar, med fokus på pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och enklare att stänga bilden genom att man swipear ner bilden.

Trächassi med inåtgående sidostöd för att hålla skivor stående, del av ett bygge i ett organiserat verkstadsutrymme med verktyg och hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men vi hoppas kunna förbättra bildhanteringen ytterligare både i appen och i webbläsaren.

I senaste iOS 26 som Apple lanserade i förrgår men som förväntas komma i september så kommer hela bildskärmen att användas i webbläsaren, till exempel så här:

Rosa blomma i fokus på skärmen av en smartphone med text om workshops och bokningsalternativ, appens bildhantering demonstreras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Magnus E K
  • Laddar…
Purre
Möjligt det varit uppe tidigare osäker på det.

Men "Ladda upp bild/video" borde det även stå dokument eftersom det även går att ladda upp pdf-filer som exempel.

Smiliesarna är det vissa som bara är en fyrkant för mig, typ 🫶🥹🥲, kanske bara min dator som inte vill vara med?

Och en tredje sak vore en knapp för specialtecken skulle vara trevligt bredvid de andra i ovankant, där man väljer fet, kursiv, lista osv.
Saknar att ha bland annat dessa lättillgängliga när man gör inlägg ° ± ² ³ ¼ ½ ¾ Δ Ω φ
 
Purre Purre skrev:
Saknar att ha bland annat dessa lättillgängliga när man gör inlägg ° ± ² ³ ¼ ½ ¾ Δ Ω φ
Flera av de där tecknen gör du lätt med tangentbordet på telefonen

Håll in 0 = ⁰
Håll in + = ±
Håll in 2 = ²
Håll in 3 = ³
Håll in 1 = ½, ¼, etc

De tre sista får du om du lägger till grekiska/grekiskt tangentbord.
ΔΩφ
 
Redigerat:
Demmpa Demmpa skrev:
Flera av de där tecknen gör du lätt med tangentbordet på telefonen

Håll in 0 = ⁰
Håll in + = ±
Håll in 2 = ²
Håll in 3 = ³
Håll in 1 = ½, ¼, etc

De tre sista får du om du lägger till grekiska/grekiskt tangentbord.
ΔΩφ
[video]
Beror kanske på vad du har för telefon, ° har jag på 0an, men inte de övriga du skriver om.
 
Purre
Demmpa Demmpa skrev:
Flera av de där tecknen gör du lätt med tangentbordet på telefonen

Håll in 0 = ⁰
Håll in + = ±
Håll in 2 = ²
Håll in 3 = ³
Håll in 1 = ½, ¼, etc

De tre sista får du om du lägger till grekiska/grekiskt tangentbord.
ΔΩφ
[video]
Ja visst men nu sitter jag vid en bärbar dator en hel del av gångerna och visst charmap finns då men att gå den vägen är inte så smidigt. Alt+0176 för grader är bara glömma då jag inte har någon numerisk del på tangentbordet heller.
 
Mikael_L
Är det bara för mig ..?

Jag får sedan igår (förrgår?)
rätt många felmeddelanden typ:
"An unexpected database error occurred. Please try again later."

när jag ska in i en tråd, eller backa tillbaka.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Jag har problem vid postning "An unexpected error has occurred", gissningsvis samma problem
 
Senaste tiden har det hänt flera gånger att "Redaktionen" har skapat dubbla trådar med samma innehåll. Är det en ny feature eller en skakig semestervikarie?


Översikt över forumtrådar; en tråd har dubletter med titeln "Ostrondykaren bygger hus med ostronskal i fasaden – Grand Designs".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dubbla forumtrådar med titeln "De bygger en box på 25 pelare vid Siljan – Grand Designs" skrivna av redaktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
De skapas automatiskt när vi publicerar, så det måste ha hänt något med koden. Kan du titta på det @cnils ?
 
Jag vet att detta har varit uppe tidigare men algoritmerna för ”liknande trådar” skulle behöva lite TLC. Var på väg mot Humorhörnan men bilden hamnade här. 😀

En skärmbild av ett diskussionsforum som visar liknande trådar om Rhododendron, Yale Doorman, och laddboxar under "Den stora öltråden!".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag vet att detta har varit uppe tidigare men algoritmerna för ”liknande trådar” skulle behöva lite TLC. Var på väg mot Humorhörnan men bilden hamnade här. 😀

[bild]
Den algoritmen är väldigt rudimentär. Skulle tro att ordet ”den" i ”den stora öltråden” finns med bland stopporden och att ordet ”stora” får väldigt mycket prio. Förvånad att inte följande trådar dyker upp:

Sökresultat från ett byggforum med rubriker om stora fönster, såsom "Spröjs på stora fönster" och "Repor stora fönster".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.