420 453 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Är det nytt att det går att använda iphoneappen i horisontalläge, @Per Eskilsson? Det känns nytt, men jag kanske bara aldrig provat.
Bra utveckling i så fall, men det saknas vänstersvipe för att komma tillbaka från en tråd till sidan man kom ifrån.
Bra utveckling i så fall, men det saknas vänstersvipe för att komma tillbaka från en tråd till sidan man kom ifrån.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Nej, det har alltid varit så. Bra ibland, irriterande när man inte önskar det. Har aldrig tänkt på att det inte går att swipea sidledes i horisontellt läge. Vi får lägga till det på önskelistan.
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Om jag ignorerar en tråd så ser jag den inte om jag navigerar till senaste inlägg, som väntat. Men den dyker ändå upp på startsidan under den lilla widgeten(?) med senaste inlägg.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Ja, anledningen till att det är så är att startsidan är byggd med en annan teknik än forumet och att innehållet på startsidan är cachead och visar upp samma för alla besökare.
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Efter att ha funderat länge och väl:useless skrev:
Allt som oftast dyker det upp svar på inlägg som är AI-genererade. Förutom att svaren ofta är långa och svårlästa är det ofta faktafel eller svar på fel fråga/irrelevanta svar. De som postar dessa inlägg verkar sällan tycka det är viktigt att granska innehållet...
Enligt reglerna ska man ju inte be någon Googla svaret på en fråga. I och med den senaste teknikutvecklingen borde väl den regeln utökas så det inte heller är tillåtet att bara klistra in ett svar från ChatGPT och liknande tjänster?
5.4.4 Undvik att be någon att googla för att hitta svaret. Klistra heller inte in ett svar från ChatGPT eller liknande chattbotar. Har man ställt frågan här är det för att man vill ha våra medlemmars synpunkter.
Redigerat:
En funktion som skulle vara bra är att kunna markera ett inlägg som Off topic och när ytterligare t.ex 3st användare har gjort detta så förlorar man 500 poäng eller något annat. Tvinga alla att hålla sig till ämnet.
Som det har blivit nu går det knappt läsa någon tråd längre
Som det har blivit nu går det knappt läsa någon tråd längre
Ett ämne som diskuteras strikt utan tillåtande av utsvävningar ger fort en både död och rätt tråkig diskussion.
Med det sagt är det en del trådar som svävar iväg väl mycket, men det går ju utmärkt att anmäla sådana inlägg så kan moderatorerna plocka bort dem.
Med det sagt är det en del trådar som svävar iväg väl mycket, men det går ju utmärkt att anmäla sådana inlägg så kan moderatorerna plocka bort dem.
Eller så bryts en ny tråd ut automatiskt som handlar om det nya ämnet.H hus520 skrev:
Det tycks dock vara ganska många som inte tycker det. Att genomföra mitt förslag i #5 243 innebär förmodligen en hel del arbete, så ett enklare alternativ vore att införa knappen, eller menyvalet, "Svara i ny tråd". Då kan den som inser att det svar den vill ge inte riktigt passar i ämnet snabbt och enkelt svara i en ny tråd till allas(?) glädje.Alfredo skrev:
En sådan funktion borde inte innebära ett jättejobb. Jag kanske kan hjälpa till om så önskas, även om PHP inte är någon direkt favorit för mig. (Av någon anledning har jag fått för mig att byggahus.se är skrivet i PHP).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
För egen del skulle jag ha mest nytta av att det på startsidan inte länkades till trådar jag följer eller är aktiv i. I synnerhet inte på helger eller till inlägg mitt i/i slutet av tråden.
Jag förstår förstås att det långsiktigt skulle döda forumet om man på det viset stängde det för nytt blod, men det skulle för stunden kännas skönt att slippa inflödet av nytillkomna användare som står som på rad och skriver samma sak; vilket som förstås avhandlats ad nauseam redan innan.
Jag förstår förstås att det långsiktigt skulle döda forumet om man på det viset stängde det för nytt blod, men det skulle för stunden kännas skönt att slippa inflödet av nytillkomna användare som står som på rad och skriver samma sak; vilket som förstås avhandlats ad nauseam redan innan.
Tyvärr spårar många trådar här ur på ett sätt som gör att den som ställt frågan inte får något svar och tröttnar på tråden och forumet.
Ett fåtal ganska högljudda användare verkar alltid vara med i att driva trådar mot att mer passa deras egen agenda istället för att diskutera ämnet i tråden och bidra med hjälp och kunskap.
Ett fåtal ganska högljudda användare verkar alltid vara med i att driva trådar mot att mer passa deras egen agenda istället för att diskutera ämnet i tråden och bidra med hjälp och kunskap.
