420 453 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Då kan man istället söka på mitt namn i tråden. Men har jag inte deltagit är man förstås tillbaka på att det är svårt att veta igen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här annonsen lägger väller ut över sin frame under uppspelning och gör forumet oläsbart.
Först när den visats klart så hoppar resten av forumet "ner" till på rätt plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har Edge
Jag vet inte om det är denna reklam som förstör eller bara den stora mängden reklam, men detta forum håller på att bli omöjligt att läsa. Långa tider för uppladdning och texter som hoppar omkring.Unikt namn skrev:
Lite av ett i-landsproblem, men det vore smutt om det gick att lösa så man inte automatiskt får bevakning på diskussionstråden när man postar sitt svar på en quiz. De där trådarna är inte så diskussionsintensiva 😀.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Håller med. Jag vet inte hur enkelt det är att fixa, får undersöka. Så länge kan du klicka på Bevakningar > Klock-ikonen på den kommentarstråden > och välja Aldrig eller Sluta bevaka.mexitegel skrev:
Brukar bli att jag slutar bevaka tråden när den dyker upp i bevakningsflödet. Som sagt inget stort bekymmer alls. Särskilt eftersom det inte är så ofta jag postar mitt resultat 😀.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Och även om svaret i sak är rätt så brukar AI'n lägga ut texten och förklara som om man vore en idiot, så oftast blir svaret en ogenomtränglig wall of text där det är omöjligt att hitta den fakta man letade efter.P pmd skrev:
Kanske.P pmd skrev:
Eller så kanske man har dyslexi och har svårt att formulera sig, vad vet jag….
Eller så har man brutit händerna och har svårt att skriva ett långt vettigt svar själv…
Min poäng var som sagt att, även om syftet är gott, kanske alltför generella bestämmelser inte alltid träffar målet de avser.
Mig spelar det ingen roll i praktiken, jag har varken svårt att hoppa över inlägg jag inte vill läsa eller låta bli att klistra in textmassa från chatrobotar…
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Jag upplever att iphoneappen blir alltmer instabil, @Per Eskilsson.
Ibland blir den seg och laddar sidor långsamt. Då har det tidigare konstaterats att det enklaste är att radera den och ladda ner igen. Det känns sådär.
På senare tid (ett par veckor/månader) upplever jag också att det ofta inte går att svara på inlägg. Själva skicka-knappen hänger sig. Då stänger och startar jag om appen. Inläggen finns då alltid kvar, men man ska ju hitta tillbaka till tråden. Inte heller skitbra.
Avslutningsvis upplever jag att det blivit svårare att citera delar av inlägg. Antingen krockar citatknappen med de knappar som hamnar bakom eller så är det något annat. Blir allt oftare att jag citerar hela inlägg och redigerar. Känns onödigt det med.
Så en liten prestandaförbättrings- och buggfixarsprint kan nog vara på sin plats. Som frekvent användare lär man sig ju jobba runt problem, men andra ger nog upp istället.
Ibland blir den seg och laddar sidor långsamt. Då har det tidigare konstaterats att det enklaste är att radera den och ladda ner igen. Det känns sådär.
På senare tid (ett par veckor/månader) upplever jag också att det ofta inte går att svara på inlägg. Själva skicka-knappen hänger sig. Då stänger och startar jag om appen. Inläggen finns då alltid kvar, men man ska ju hitta tillbaka till tråden. Inte heller skitbra.
Avslutningsvis upplever jag att det blivit svårare att citera delar av inlägg. Antingen krockar citatknappen med de knappar som hamnar bakom eller så är det något annat. Blir allt oftare att jag citerar hela inlägg och redigerar. Känns onödigt det med.
Så en liten prestandaförbättrings- och buggfixarsprint kan nog vara på sin plats. Som frekvent användare lär man sig ju jobba runt problem, men andra ger nog upp istället.

