Då kan man istället söka på mitt namn i tråden. Men har jag inte deltagit är man förstås tillbaka på att det är svårt att veta igen.
 
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Då kan man istället söka på mitt namn i tråden.
Och hur ska man hitta det rätta inlägget bland en gaziljon andra inlägg? 🤔😉😂
 
Vilket som brukar gå bra. 😇

Generellt känner jag dock till få trådar som inte lösts på 50 inlägget, så rekommendationen är att ta något av de första och helst inte ett där jag svarar @djac. 😉
 
  • Haha
  • Älska
djac och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Annons för TV-programmet "Tareq & Sofias Skärgårdsdröm" med två personer sittande utomhus på en bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här annonsen lägger väller ut över sin frame under uppspelning och gör forumet oläsbart.
Först när den visats klart så hoppar resten av forumet "ner" till på rätt plats.
Diskussionsforum om vilken elbil man ska satsa på 2025, med inlägg om KIA EV3 och Volvo EX30.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har Edge
 
  • Arg
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
Den här annonsen lägger väller ut över sin frame under uppspelning och gör forumet oläsbart.
Först när den visats klart så hoppar resten av forumet "ner" till på rätt plats.
[bild]

Jag har Edge
Jag vet inte om det är denna reklam som förstör eller bara den stora mängden reklam, men detta forum håller på att bli omöjligt att läsa. Långa tider för uppladdning och texter som hoppar omkring.
 
Ja, tyvärr är det oanvändbart utan adblocker och då har ju liksom reklamen motarbetat sitt eget syfte.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Lite av ett i-landsproblem, men det vore smutt om det gick att lösa så man inte automatiskt får bevakning på diskussionstråden när man postar sitt svar på en quiz. De där trådarna är inte så diskussionsintensiva 😀.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Lite av ett i-landsproblem, men det vore smutt om det gick att lösa så man inte automatiskt får bevakning på diskussionstråden när man postar sitt svar på en quiz. De där trådarna är inte så diskussionsintensiva 😀.
Håller med. Jag vet inte hur enkelt det är att fixa, får undersöka. Så länge kan du klicka på Bevakningar > Klock-ikonen på den kommentarstråden > och välja Aldrig eller Sluta bevaka.
 
  • Inställningar för att sluta bevaka en tråd i en diskussionsforumapp, med alternativ att välja hur ofta varningar skickas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Brukar bli att jag slutar bevaka tråden när den dyker upp i bevakningsflödet. Som sagt inget stort bekymmer alls. Särskilt eftersom det inte är så ofta jag postar mitt resultat 😀.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jag noterar att det nu står inte bara antal utan även andel som man var bättre än i tråden. Bra där!
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag noterar att det nu står inte bara antal utan även andel som man var bättre än i tråden. Bra där!
Jag tror vi fixade det i höstas. I september om jag minns rätt. Men kommer inte ihåg vem som föreslog det. Kanske var det du? Oavsett så blev det bättre.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
tveksamt tveksamt skrev:
Även om jag förstår poängen, är det inte okej att klistra in ett ai-genererat svar som är korrekt?
Om man kan avgöra om svaret är korrekt så hade man kanske inte behövt fråga en GPT-robot …?
 
P pmd skrev:
Om man kan avgöra om svaret är korrekt så hade man kanske inte behövt fråga en GPT-robot …?
Och även om svaret i sak är rätt så brukar AI'n lägga ut texten och förklara som om man vore en idiot, så oftast blir svaret en ogenomtränglig wall of text där det är omöjligt att hitta den fakta man letade efter.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Om man kan avgöra om svaret är korrekt så hade man kanske inte behövt fråga en GPT-robot …?
Kanske.
Eller så kanske man har dyslexi och har svårt att formulera sig, vad vet jag….
Eller så har man brutit händerna och har svårt att skriva ett långt vettigt svar själv…

Min poäng var som sagt att, även om syftet är gott, kanske alltför generella bestämmelser inte alltid träffar målet de avser.
Mig spelar det ingen roll i praktiken, jag har varken svårt att hoppa över inlägg jag inte vill läsa eller låta bli att klistra in textmassa från chatrobotar…
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Jag upplever att iphoneappen blir alltmer instabil, @Per Eskilsson.

Ibland blir den seg och laddar sidor långsamt. Då har det tidigare konstaterats att det enklaste är att radera den och ladda ner igen. Det känns sådär.

På senare tid (ett par veckor/månader) upplever jag också att det ofta inte går att svara på inlägg. Själva skicka-knappen hänger sig. Då stänger och startar jag om appen. Inläggen finns då alltid kvar, men man ska ju hitta tillbaka till tråden. Inte heller skitbra.

Avslutningsvis upplever jag att det blivit svårare att citera delar av inlägg. Antingen krockar citatknappen med de knappar som hamnar bakom eller så är det något annat. Blir allt oftare att jag citerar hela inlägg och redigerar. Känns onödigt det med.

Så en liten prestandaförbättrings- och buggfixarsprint kan nog vara på sin plats. Som frekvent användare lär man sig ju jobba runt problem, men andra ger nog upp istället.
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.