j.f.s
Raderade och installerade precis om appen på min iPhone då den blivit så seg att den inte gick att använda så det kan jag skriva under på.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Raderade och installerade precis om appen på min iPhone då den blivit så seg att den inte gick att använda så det kan jag skriva under på.
Tack för att du skrev detta så du fick mig att göra samma sak. Nu öppnar den trådarna under 1 sekund. Tidigare kunde det 5-10 kanske 20 sekunder att få upp en ny sida/tråd. Nu känns det som man orkar läsa igen....
 
Nu verkar ytterligare ett problem ha tillstött för mig. Jag kan inte längre växla till kodläge. När jag klickar på den inringade knappen nedan får jag upp felmeddelandet som också syns i bilden.

Som vanligt i iphoneappen.
Felmeddelande i iPhone-app när användaren försöker växla till kodläge genom att klicka på en markerad knapp i gränssnittet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu verkar ytterligare ett problem ha tillstött för mig. Jag kan inte längre växla till kodläge. När jag klickar på den inringade knappen nedan får jag upp felmeddelandet som också syns i bilden.

Som vanligt i iphoneappen.
[bild]
Jag får samma felmeddelande även när jag försöker skicka detta inlägg. Men nu gick det, fjärde gången. Jag har även fått det felmeddelandet när jag har velat citera en del av ett inlägg.
 
Samma här, med tillägg av det här:
Felmeddelande i diskussionsforum med texten "Oops! Vänta lite. Något saknas. Skriv lite text eller klicka på Infoga innan du postar inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick nog försöka 5-6 gånger innan det här gick att skicka.
 
Ja, har man väl fått felmeddelandet är det bara att börja om. Helst också starta om appen.
 
Varför använder ni en app som bara är en förtäckt webbläsare istället för telefonens ordinarie webbläsare?
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför använder ni en app som bara är en förtäckt webbläsare istället för telefonens ordinarie webbläsare?
För att frontenden är snyggare och tajtare. Samma fel finns dock i webbläsaren också. Iaf. i Googles.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Samma fel på FF på Android.
 
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Jag får samma felmeddelande även när jag försöker skicka detta inlägg. Men nu gick det, fjärde gången. Jag har även fått det felmeddelandet när jag har velat citera en del av ett inlägg.
Det gäller alltså Firefox i Windows, inte någon app.
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, har man väl fått felmeddelandet är det bara att börja om. Helst också starta om appen.
Ovanstående är citerat så nu gick det bra. Igår laddade jag om fliken några gånger för att kunna skriva inlägget i den här tråden.
 
Citat-buggen och BB-kod-buggen fixades nu i morse. Jag upptäckte det så sent som igår kväll och @cnils skrev följande till mig imorse:
Citering och bb-code ska funka igen.
Felet berodde pga den nya nginx-konfigurationen. Jag skrev en redirect för att ta bort "index.php" i URL:er (t.ex /forum/index.php till /forum/) men tydligen använder XenForo index.php i vissa API-URL:er (som att konvertera till BBCode och citat.). Det blev då fel eftersom det blev en redirect istället för POST när den försöker hämta från t.ex index.php?bbcode/convert
Men appen behöver fortfarande uppdateras så att den hänger med i teknikutvecklingen.
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Raderade och installerade precis om appen på min iPhone då den blivit så seg att den inte gick att använda så det kan jag skriva under på.
Alltså, det här att man måste ominstallera appen (ios) ca ett par gånger i månaden för att den ska fungera är ju helkasst. Är det någon som aktivt felsöker detta @Per Eskilsson ?
 
Alltså, måste och måste. Jag har installerat om appen 1 gång på 7 år (bortsett de två gånger jag bytt telefon).
Bortsett från förra veckan har jag inte upplevt något större bekymmer med appen som föranlett det behovet.

Med det inte sagt att det är bra att felsöka eftersom det tydligen är ett problem som uppstår hos vissa ibland. Ville bara belysa att det inte drabbar alla hela tiden.
 
Om en ominstallation hjälper kan det vara relaterat till appens cache/data.
Enda sättet att rensa appdata är att avinstallera/ominstallera en äpple-app.

Min Byggahus-iPad-App var död igår.
Idag vaknade appen, men tvärdör om jag försöker logga in.
Ingen respons i gui’t ens på menyer i gröna fältet till höger i toppen.

Först fungerade den utmärk, sen blev den seg sen blev den ännu segare, så jag slutade använda den.
iPad’en är lite gammal, trött och har ont om lagring.

Har även märkt att vissa spelappar kan vara väldigt långsamma så jag tror inte problemet är unikt för Byggahus-appen.
Lästips för @Per_Eriksson
https://forum.bubble.io/t/wrapped-ios-app-much-slower-than-loading-in-browser/223999

I webbläsaren (Safari) fungerar dock byggahus utmärkt.
Min Android-app fungerar också utmärkt.
 
Ett i-landsproblem…

Jag följer det här delforumet och störs/fascineras av att varannan tråd i det är rena slasktrådar som inte hör hemma här. Inte sällan leder de ofta till fler inlägg än delforumets ”egentliga” ämne.

Mitt förslag, @Per Eskilsson, är att man byter plats på det här och regel-delforumet (i vilket man som medlem inte kan skapa några trådar) så att nya medlemmar tvingas välja något annat delforum mer aktivt.

Edit: Nu provade jag att starta en ny tråd från forumets förstasida och där kom -regeldelen inte ens upp, så det var ett dödfött förslag. Jag får nog leva med det här…
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.