420 575 läst ·
5 721 svar
421k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra. Vi vill testa med en stor tydlig actionknapp och lite metadata som hur många som svarat för att se hur det fungerar. Vi är medvetna om att det är ett neråtköp för alla som är vana vid att läsa svaret i mailen men vi tror också att andelen som svarar direkt i mailen (ja, det förekommer tyvärr oftare än man tror) då minskar och att engagemanget hos de som klickar sig in ökar. Men jag vill inte fatta beslut om detta förrän vi hunnit rulla ut det nya, men vi hör vad ni säger, och jag håller delvis med.T twoody skrev:
Rättning: Jag ändrade ”direkt i mobilen” till ”direkt i mailen”, jag skrev fel.
Redigerat:
Ok tackPer Eskilsson skrev:
Vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra. Vi vill testa med en stor tydlig actionknapp och lite metadata som hur många som svarat för att se hur det fungerar. Vi är medvetna om att det är ett neråtköp för alla som är vana vid att läsa svaret i mobilen men vi tror också att andelen som svarar direkt i mobilen (ja, det förekommer oftare än man tror, folk verkar göra först och tänka sedan ibland) då minskar och att engagemanget hos de som klickar sig in ökar. Men jag vill inte fatta beslut om detta förrän vi hunnit rulla ut det nya, men vi hör vad ni säger, och jag håller delvis med.
Är man van med något som enligt en själv funkar perfekt så blir man lite fundersam när det ändras. Som det är nu så klickar jag ej mig vidare från Mail längre.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Samma här. Jag kommer att sluta med mailnotifieringar och kolla in på ByggaHus när jag har tid över. I och för sig en bra riktning och lite "slow food" över dettta. Gå in och läsa när man har tiden och inte hetsas att klicka in bara för att nån skrivit något - som man nu dessutom inte vet vad det är (i mailet).T twoody skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 698 inlägg
Jag har valt att inte installera appen igen då jag känner att byggahus alltmer försöker stjäla min tid genom allehanda notifieringar och genom att jag har svårt att låta bli.
Sedan undrar jag varför det hamnat en bevaka-knapp farligt nära när man vill klicka till nästa sida i en tråd, den har väl inte varit där förr?
Edit: min hjärna tolkar bevaka-knappen som en nästa-knapp. Jag vill påstå att det är en illa vald placering av denna.
Sedan undrar jag varför det hamnat en bevaka-knapp farligt nära när man vill klicka till nästa sida i en tråd, den har väl inte varit där förr?
Edit: min hjärna tolkar bevaka-knappen som en nästa-knapp. Jag vill påstå att det är en illa vald placering av denna.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Jag vill förtydliga att uppdateringarna gällande notiser och bevakningar är gjorda på användarnas begäran.
Många har beklagat sig över att de tycker att de fått notiser och bevakningsmail för sällan. Andra har uttryckt att det är svårt att hitta bevakningsknappen när de vill ha den som mest. Ytterligare några har framfört att de tycker det är bra om man bara behöver klicka 1 gång och inte 2-3 gånger på knappen när man vill bevaka något.
Den exakta placeringen av knappen kan så klart justeras. Kankske bör den inte alls synas där nere för old schoolers som inaktiverat infinite scroll, kanske bör den bara flyttas, jag har inte tänkt på det.
Många har beklagat sig över att de tycker att de fått notiser och bevakningsmail för sällan. Andra har uttryckt att det är svårt att hitta bevakningsknappen när de vill ha den som mest. Ytterligare några har framfört att de tycker det är bra om man bara behöver klicka 1 gång och inte 2-3 gånger på knappen när man vill bevaka något.
Den exakta placeringen av knappen kan så klart justeras. Kankske bör den inte alls synas där nere för old schoolers som inaktiverat infinite scroll, kanske bör den bara flyttas, jag har inte tänkt på det.
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 232 inlägg
Jag tycker att notisfunktionen blivit mycket bättre. Mejlen nyttjar jag inte, så dem uttalar jag mig inte om, men att man nu kan få notiser på citat och apostrofering är utmärkt.
Jag förstår inte nyttan med att kunna redigera bevakningsfunktionen från listan över bevakade trådar, de knapparna gör ingen nytta i min värld, men de stör just inte heller, så...
Jag förstår inte nyttan med att kunna redigera bevakningsfunktionen från listan över bevakade trådar, de knapparna gör ingen nytta i min värld, men de stör just inte heller, så...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 698 inlägg
När det gäller nya bevaka-knappen kanske man skulle kunna placera hela menyraden som man får i början på samma sida (bevaka, svara, nytt ämne osv) även efter svara-rutan.
På så sätt får man samma designelement som tidigare.
En knapp till höger i slutet på en tråd brukar tolkas som skicka, nästa etc.
Ärligt talat så tror jag denna typ av grafiska ändringar skulle behöva gå genom en testpanel eller UI-designer. Att pusha små uppdateringar och ändringar kan dessutom uppfattas som oseriöst.
På så sätt får man samma designelement som tidigare.
En knapp till höger i slutet på en tråd brukar tolkas som skicka, nästa etc.
Ärligt talat så tror jag denna typ av grafiska ändringar skulle behöva gå genom en testpanel eller UI-designer. Att pusha små uppdateringar och ändringar kan dessutom uppfattas som oseriöst.
Hur får jag bort alla mail som kommer efter senaste ändringen? Jag har tidigare valt ”bevaka men skicka inga mail” på alla trådar jag följer. Går inte detta enkelt att ändra så kommer alla mail från byggahus att hamna i skräpposten framöver
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att ha bevakaknappen längst ner i en tråd är jättebra, om den flyttas till vänsterkanten tror jag risken att det förväxlas med annat är minimal.Per Eskilsson skrev:
Sökte på ”regler mejl hotmail” å fick bla följande träffar,SSSS skrev:
https://support.office.com/sv-se/ar...look-com-4b094371-a5d7-49bd-8b1b-4e4896a7cc5d
https://support.office.com/sv-se/ar...å-webben-8400435c-f14e-4272-9004-1548bb1848f2
https://answers.microsoft.com/sv-se...-outlook/ac2dd3ae-a086-463f-8154-3fda9b6dd29f