MathiasS MathiasS skrev:
Är det bara jag som inte har några problem alls med detta? Fick en bunt mail när ändringen gjordes och dessa mail skickade min regel i gmail direkt till byggahusfoldern och taggade som lästa. Jag fick några extra notiser första dagen. Därefter är allt som vanligt?
Jag har inte märkt någon skillnad heller...

Jag är personligen mindre motiverade att klicka på mailnotiser nu. Att det står litet vad som skrivits är ju som en morot som får en att vilja klicka vidare.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag har aldrig fått/använt mig av mailen, så efter att ha lyckats stänga av dom igen och raderat de oönskade meddelandena så är allt som vanligt igen.

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Samma här. Använder inte mailnotiser eller andra notiser. Fick inga i samband med uppdateringen heller.

När jag vill se vad som hänt i mina trådar går jag till siten och tittar på mina bevakade trådar och så läser jag mig igenom tråd för tråd av det jag är intresserad av. Det ger en bra överblick och strukturerad trådföljning.

Och jag har därför inget behov av att använda appen heller, utan kör alltid via wwbbläsare i dator eller mobil.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Samma här, var bara första morgonen det kom en del mejl, efter att jag tagit bort mejlnotifieringen så har det inte kommit ett enda mejl.
Har kört utan mejlnitifiering länge, ibland så har någon riktigt gammal tråd vaknat till liv och då har det kommit mejlnotifiering tills jag ändrat till bara notis (förra systemet).

Det går bra att välja Olästa under Bevakningar i appen också.

Jag hittade drygt 20 trådar som jag tappar notis-bevakningen på.
Några av dessa trådar har jag vid tillfälle valt att ignorera, andra har jag missat för att jag inte haft tid att läsa när notiserna dök upp.

Det är dessa ”borttappade” trådar som kommer att fångas upp 1ggr/dygn (vid nya inlägg i tråden) när man har det inställt på ”ibland”, om jag förstått det hela rätt.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Är det bara jag som inte har några problem alls med detta? Fick en bunt mail när ändringen gjordes och dessa mail skickade min regel i gmail direkt till byggahusfoldern och taggade som lästa. Jag fick några extra notiser första dagen. Därefter är allt som vanligt?
Nä, jag hade några extra mail att kasta i Outlook, men sen var det över.

Vägrar forumläsa med telefonen, i värsta fall Ipad. Men nä, kontorsstolen med benen uppe på skrivbordet och kaffekopp är vägen att gå :)

Whoop whoop! Bra att början av inläggen är med i notismailen som skickas ut vid bevakning av trådarna! :)

Nu kan man se om det är något intressant inlägg som skrivits i tråden man bevakar utan att behöva gå in på Byggahus.

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Oooh, jag kan ladda upp många bilder samtidigt i appen, när kom det? (y):heart::love:

I november 2012.

• Gilla
  • Haha
thewolf och 4 till
  • Laddar…
:sweat::oops::rolleyes::thinking::rofl::crysmile:

Hmm inser nu att jag inte kör appen längre, utan bara hemsidan på telefonen.

Är ganska säker på att jag suttit och behövt klicka in bilderna en och en fram tills nyss :thinking:

N NoOne2k skrev:
Whoop whoop! Bra att början av inläggen är med i notismailen som skickas ut vid bevakning av trådarna! :)

Nu kan man se om det är något intressant inlägg som skrivits i tråden man bevakar utan att behöva gå in på Byggahus.
N NoOne2k skrev:
Vad tillför införandet av html i notismailen? Tidigare såg man början av meddelandet som var skrivet, nu får man bara en notis om i vilken tråd det har skrivits något...
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har inga problem med någon enstaka mailbombning. Shit happens! De flesta har nog en deleteknapp i sin mailklient. Meningslöst gnäll att klaga på detta tycker jag. Misstag sker och alla är nog medvetna om att det inte var illasinnat.

Skulle det på något sätt motivera varför "manual" inte behövs? Uppenbarligen inser inte alla hur det fungerar. Urusel motivering enligt min åsikt. Att tro att någon förstår vad "ibland" betyder är rätt naivt anser jag. Kanske "dagligen" vore bättre?

Detta är huvudproblemet enligt mig. Notismailen är för mig numera fullkomligt ointressanta och därför avstängda. Tror du Per verkligen att denna metod generar flera besök eller vad är motivet till att successivt göra notifieringsmailen ointressanta? En gång i tiden innehöll mailen hela det nya inlägget och så gör många andra forum och så anser jag det ska vara för att mailen ska tillföra något.
T twoody skrev:
Kan man få tillbaka så man ser vad det är man får från bygga hus, eller är det så här det kommer se ut från byggahus
[bild]
nikasp nikasp skrev:
Usch, att tvingas hoppa till siten för att läsa ett svar var en mycket kraftig försämring. Blir bara irriterad varje gång.
Erik_Hansson skrev:
Håller med. Just notifieringarna har väldigt lite nyttig information.

HTML
[bild]

Text
[bild]
Ja, idag har vi lagt tillbaka inläggstexten i bevakningsmailen. Vi lyssnar på era åsikter och försöker skapa en så bra upplevelse som möjligt för alla.

• Gilla
Sommartorparn och 10 till
  • Laddar…
nikasp
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jo, jag tror du har sagt samma sak nu tre gånger. Jag hör vad du säger.
Edit: Hemskt mycket tack, såg inlägg om text nu!

Haha, jag fick ett oväntat use case nu i torpet där jag har riktigt usel uppkoppling. Sugen på att veta vad svaret kan vara men kan inte öppna BH på alla ställen i och utanför torpet.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi kommer göra en justering av de nya bevakningarna och notiserna så att man istället för att få ett nytt mail och en ny notis dagligen per bevakning så får man endast ett dagligt samlingsmail med länkar till sina bevakningar.

• Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.