420 478 läst ·
5 718 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
C
civilingenjören
Medlem
· Sverige
· 678 inlägg
civilingenjören
Medlem
- Sverige
- 678 inlägg
För mig fungerar det i stort sett som förut fast när jag hade sovit borta en natt var det två e-postmeddelanden om nya svar i de flesta aktiva bevakade trådar när jag kom hem till datorn. Det är överflödigt och därmed en försämring. Innan ändringen hade jag inga problem med att jag missade nya meddelanden i trådar men det skulle naturligtvis kunna hända. Så det kan vara bra med periodiska påminnelser. Dygnsvis är dock alldeles för ofta för mig. Det skulle behöva vara inställbart (veckovis, månadsvis, årsvis).
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Då kommer den nog för nära den flitigast använda knappen: gilla. Men att den är grön pockar lite för mycket på uppmärksamhet. Hellre en grå knapp och någon slags symbol som visar om man bevakar, för bevaka/bevakar är för likt. Men nu är jag inne på för mycket i detaljer, snöar man in på en specifik knapp förstör man lätt helheten.Dheri skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Jag har börjat använda olika uppdateringsintervall på olika ämnen jag bevakar och jag upplever det som användbart.Nötegårdsgubben skrev:
Vi har kopierat upplägget från Youtube där man kan ha det just så, dvs prenumerera på olika saker med 3 olika meddelandefrekvenser, ofta, ibland (=direkt sedan max dagligen), aldrig.
Jag tror vissa här skulle vilja ha en 4e variant också, dvs bara en gång. Eller om det är enklare att införa så att man själv ändra dagligen till max en gång i veckan eller max en gång i månaden.
Det som är lite jobbigt är att vid varje "uppdatering" är får man "lära om" mer eller mindre. Vore det bara ett "forum" som man besökte så kanske det vore det samma men är man på flera olika kan det bli lite enerverande. Speciellt om man upplever att forumet(en) fungerade lika bra innan "uppdateringen". Jag förstår att man bara vill förbättra men för mig är det bästa att det är enkelt och enkelt är det man redan behärskar. Att lära om är alltid lite jobbigt inte minst om man inte upplever någon förbättring som resultat av ändringen.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Jag tror bara att du ej fått mail tidigare från flera bevakningar eftersom du vid något tillfälle glömt uppmärksamma att de uppdaterats. Detta har varit ett vanligt problem från det att vi bytte forumprogramvara för 2 år sedan. Detta har vi nu åtgärdat genom att skicka ut mail efter 24 h om du ej varit inne och läst och om det kommit in ytterligare svar.SSSS skrev:
Men gör så här:
Klicka på Bevakningar.
Klicka därefter på den nya ...-knappen längst upp till höger och välj ”Ändra alla bevakade ämnen”.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla vad det står bredvid texten ”så här meddelas du”. Klicka på Hantera inställningar om du vill ändra din standardinställning.
Klicka på knappen ”Ändra alla” för att ändra alla befintliga ämnen du tidigare bevakat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta att man har inställningar för framtida bevakningar och gamla bevakningar har alltid varit svårt att förklara men nu tycker jag att vi har gjort det lite enklare.
Redigerat:
Jag tycker det är fantastiskt att sajten utvecklas, men detta är ju tramsigt. Hur får jag det som det var tidigare, en lista under rubriken "Bevakningar" och inga mail, inga notiser i appar eller på sajten.
För mig som bevakar många trådar är det mer eller mindre omöjligt att se det som jag faktiskt vill se, alltså när någon citerar eller gillar mitt inlägg.
Förstår att jag kan klicka på "klockan" på samtliga trådar som jag bevakar, men det är hundratals trådar, så det kommer ju inte att ske. Appen är farligt nära att ryka från telefonen just nu.
För mig som bevakar många trådar är det mer eller mindre omöjligt att se det som jag faktiskt vill se, alltså när någon citerar eller gillar mitt inlägg.
Förstår att jag kan klicka på "klockan" på samtliga trådar som jag bevakar, men det är hundratals trådar, så det kommer ju inte att ske. Appen är farligt nära att ryka från telefonen just nu.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Är det antalet mail som är jobbigast, eller är det antalet push-notiser i appen som är jobbigast, eller både och?
Du kan enkelt ändra meddelandefrekvens för alla dina bevakningar så här:
Du kan enkelt ändra meddelandefrekvens för alla dina bevakningar så här:
Per Eskilsson skrev:
Jag tror bara att du ej fått mail tidigare från flera bevakningar eftersom du vid något tillfälle glömt uppmärksamma att de uppdaterats. Detta har varit ett vanligt problem från det att vi bytte forumprogramvara för 2 år sedan. Detta har vi nu åtgärdat genom att skicka ut mail efter 24 h om du ej varit inne och läst och om det kommit in ytterligare svar.
Men gör så här:
Klicka på Bevakningar.
Klicka därefter på den nya ...-knappen längst upp till höger och välj ”Ändra alla bevakade ämnen”.
[bild]
Kolla vad det står bredvid texten ”så här meddelas du”. Klicka på Hantera inställningar om du vill ändra din standardinställning.
Klicka på knappen ”Ändra alla” för att ändra alla befintliga ämnen du tidigare bevakat.
[bild]
Detta att man har inställningar för framtida bevakningar och gamla bevakningar har alltid varit svårt att förklara men nu tycker jag att vi har gjort det lite enklare.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Jo, jag tror du har sagt samma sak nu tre gånger. Jag hör vad du säger.
Är det bara jag som inte har några problem alls med detta? Fick en bunt mail när ändringen gjordes och dessa mail skickade min regel i gmail direkt till byggahusfoldern och taggade som lästa. Jag fick några extra notiser första dagen. Därefter är allt som vanligt?
