yonna yonna skrev:
Men det verkar ändå inte ha funkat då även jag mailbombades i morse
... vi får se om det berodde på BH eller på min inställning ...
Hur många mail fick du i morse från Byggahus yonna? Fick du även många mail igår morse? Ändrade du från ”e-post och notiser” till ”endast notiser” igår?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Hur många mail fick du i morse från Byggahus yonna? Fick du även många mail igår morse? Ändrade du från ”e-post och notiser” till ”endast notiser” igår?
Jag fick många mail igår; ändrade till bara notiser och fick 11 mail inatt ;)
 
Kolla tid och datum i mailen.
I tex Yahoos inboxen visas hur länge sedan det var mailet kom.
Jämför med tiden i mailet för när det skickades.

Jag har under 5h i natt/morse fått 25 byggahusmail från igår morse, 28/5 06:49-08:30.

Byggahus lyckades överbelasta Yahoos mailservrar...eller åtminstone hamna i spamkarantän.
 
Det låter som blackarrow har hittat en rimlig förklaring till varför du yonna fick 11 mail inatt. Nu när jag kollar ser jag att yonna också har en yahoo-mailadress vilket styrker förklaringen.
 
ullberg
Så BH har alltså genomfört en ’lyckad’ överbelastningsattack av Yahoos servrar? Det om något borde väl vara en väckarklocka att vara lite försiktigare med uppdateringarna...

Själv har jag sannolikt missat ett par ”riktiga” Mail igår som jag inte sett i bruset av alla BH-Mail innan jag fick stopp på galenskapen...

/U
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Ok svaret låter vettigt. Det är inte sällan yahoomail tar tid på sig.
 
ullberg ullberg skrev:
Så BH har alltså genomfört en ’lyckad’ överbelastningsattack av Yahoos servrar? Det om något borde väl vara en väckarklocka att vara lite försiktigare med uppdateringarna...
Knappast. Jag tror snarare att det är deras spam-filter som fördröjer mail från misstänkta spammare - Dvs avsändare som skickar många mail till samma mottagare på en gång.
Vanlig hederlig greylisting...
https://en.wikipedia.org/wiki/Greylisting
 
Vad har hänt sista 2 dygnen? Får 50-60st mail från detta forum! Trots inga inställningar ändrade, kollade i min profil, notiser och mail är avbockade! Sparat, men gör ingen skillnad!

Hur fixa?
 
Efter uppdateringen verkar jag inte kunna drag-n-droppa bilder när jag skriver inlägg.
 
Det funkar för mig men du måste klicka på svarsrutan först innan du drar bilden till svarsrutan. Så har det varit sedan vi införde infinite scroll i augusti.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det funkar för mig men du måste klicka på svarsrutan först innan du drar bilden till svarsrutan. Så har det varit sedan vi införde infinite scroll i augusti.
Jag har inte postat så mycket på sista tiden, så det kanske är grejen. Oerhört irriterade :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fin site. Har en sak dock...)

Använder man sökfunktionen, får upp XX antal trådar på 8 sidor. Går framåt till sidan 4 och läser en tråd.

Backar man då med webläsarens "tillbaka" knapp hamnar man inte på sidan 4 igen, utan på sidan 1 .

Gör det lite knöligt, går det att lösa ?
 
Kan man få tillbaka så man ser vad det är man får från bygga hus, eller är det så här det kommer se ut från byggahus
Skärmbild från Byggahus.se forum med meddelande om svar i en bevakad diskussionstråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
I InsidersUnited skrev:
Fin site. Har en sak dock...)

Använder man sökfunktionen, får upp XX antal trådar på 8 sidor. Går framåt till sidan 4 och läser en tråd.

Backar man då med webläsarens "tillbaka" knapp hamnar man inte på sidan 4 igen, utan på sidan 1 .

Gör det lite knöligt, går det att lösa ?
Ja, det går att lösa och det finns med på att göra-listan men fram tills det är fixat så får man tyvärr öppna upp resultaten i nya flikar som man sedan stänger för att komma tillbaka. På desktop måste man högerklicka och i mobilen måste man långklicka.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.