420 456 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Kolla tid och datum i mailen.
I tex Yahoos inboxen visas hur länge sedan det var mailet kom.
Jämför med tiden i mailet för när det skickades.
Jag har under 5h i natt/morse fått 25 byggahusmail från igår morse, 28/5 06:49-08:30.
Byggahus lyckades överbelasta Yahoos mailservrar...eller åtminstone hamna i spamkarantän.
I tex Yahoos inboxen visas hur länge sedan det var mailet kom.
Jämför med tiden i mailet för när det skickades.
Jag har under 5h i natt/morse fått 25 byggahusmail från igår morse, 28/5 06:49-08:30.
Byggahus lyckades överbelasta Yahoos mailservrar...eller åtminstone hamna i spamkarantän.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Det låter som blackarrow har hittat en rimlig förklaring till varför du yonna fick 11 mail inatt. Nu när jag kollar ser jag att yonna också har en yahoo-mailadress vilket styrker förklaringen.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Så BH har alltså genomfört en ’lyckad’ överbelastningsattack av Yahoos servrar? Det om något borde väl vara en väckarklocka att vara lite försiktigare med uppdateringarna...
Själv har jag sannolikt missat ett par ”riktiga” Mail igår som jag inte sett i bruset av alla BH-Mail innan jag fick stopp på galenskapen...
/U
Själv har jag sannolikt missat ett par ”riktiga” Mail igår som jag inte sett i bruset av alla BH-Mail innan jag fick stopp på galenskapen...
/U
Knappast. Jag tror snarare att det är deras spam-filter som fördröjer mail från misstänkta spammare - Dvs avsändare som skickar många mail till samma mottagare på en gång.ullberg skrev:
Vanlig hederlig greylisting...
https://en.wikipedia.org/wiki/Greylisting
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Vad har hänt sista 2 dygnen? Får 50-60st mail från detta forum! Trots inga inställningar ändrade, kollade i min profil, notiser och mail är avbockade! Sparat, men gör ingen skillnad!
Hur fixa?
Hur fixa?
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Jag tror att du liksom yonna och många andra som har yahoomail (men sannolikt även vissa andra användare) får mail med viss eftersläpning på grund av att vi skickade för många mail igår morse (typ mellan kl 03 och 10). https://www.byggahus.se/forum/threa...ten-laemnas-haer.296893/page-115#post-3304095
De mail som då skickades iväg går tyvärr inte att stoppa i efterhand.
De mail som då skickades iväg går tyvärr inte att stoppa i efterhand.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Det funkar för mig men du måste klicka på svarsrutan först innan du drar bilden till svarsrutan. Så har det varit sedan vi införde infinite scroll i augusti.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 546 inlägg
Fin site. Har en sak dock...)
Använder man sökfunktionen, får upp XX antal trådar på 8 sidor. Går framåt till sidan 4 och läser en tråd.
Backar man då med webläsarens "tillbaka" knapp hamnar man inte på sidan 4 igen, utan på sidan 1 .
Gör det lite knöligt, går det att lösa ?
Använder man sökfunktionen, får upp XX antal trådar på 8 sidor. Går framåt till sidan 4 och läser en tråd.
Backar man då med webläsarens "tillbaka" knapp hamnar man inte på sidan 4 igen, utan på sidan 1 .
Gör det lite knöligt, går det att lösa ?
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Ja, det går att lösa och det finns med på att göra-listan men fram tills det är fixat så får man tyvärr öppna upp resultaten i nya flikar som man sedan stänger för att komma tillbaka. På desktop måste man högerklicka och i mobilen måste man långklicka.I InsidersUnited skrev:
