420 987 läst ·
5 740 svar
421k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Välj Aldrig för de trådar du inte vill ha meddelanden ifrån och Ibland för övriga. För de trådar du av någon anledning vill superduperbevaka väljer du Alltid.useless skrev:
Standardinställningen är från och med kl 10 i förrmiddags ”Ibland” och via ”E-post och notiser”.
Från och med imorgon bitti kommer det dyka upp en länk från Bevakningar och Notiser till Notisinställningar så att det blir enkelt att ändra inställningarna.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Vi gjorde en uppdatering inatt som gjorde att hundratals användare fick mailuppdateringar på tok för ofta nu på morgonen. Särskilt från forumtråden Jämför din bolåneränta. Själv fick jag cirka 50 mail bara därifrån. Denna bugg är nu åtgärdad. Från och med nu så får man bara mail maximalt en gång om dagen.Bo.Siltberg skrev:
Detta med att "prova" nya funktioner genom att kasta dem i fejset på användarna är ett förbannat otyg som tyvärr förekommer hos många företag. Var snäll och gör inte om det.
För det andra, vad gör notisinställningarna? Sätter de vad som sker default med trådar som man bevakar eller svarat? Det står inte, det borde vara förklarat på sidan hur inställningarna fungerar. Och den bevakaknapp som nu finns i varje tråd överrider defaultinställningarna för just den tråden? Det borde finnas förklarat någonstans, och då menar jag inte i någon av de17091710 inlägg som finns i denna tråd varav de flesta tillkom idag...
Tajmingen på uppdateringen var dålig. Det är i slutet av månaden och 13 personer uppdaterade sina boräntor tidigt imorse och forumtråden "Jämför din bolåneränta" hann då skicka ut 51 notiser och bevakningsmail till alla de 869 medlemmar som bevakade just den forumtråden. Tydligen så skickades det en ny uppdatering varje gång en användare klickar på spara-knappen och just i bolåneformuläret så verkar många användare backa tillbaka och spara flera gånger om.
Jag ber om ursäkt för mailbombningen och hoppas att ni har överseende med detta.
Syftet med uppdateringen är att förbättra hanteringen av bevakningar, notiser och push-notiser (för de som använder appen).
På sidan Notisinställningar kan man ställa in hur ens standardinställning ska vara för hur ofta man vill ha meddelanden när man bevakar ett ämne. Där kan man också ställa in hur man vill ha meddelanden för det man bevakar, via e-post och notis, endast notis, endast e-post eller inte alls. Checkboxarna längst ner på notisinställningssidan lever sitt eget liv, de är ej beroende på vilka val man man gjort längre upp.
Vi strävar efter att försöka få till bra standardinställningar som vi tror passar de allra flesta.
Jag ber än en gång om ursäkt för att vi mailbombade i morse, det var ej vår avsikt.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Först skrev vi ”lagom” sedan ändrade vi till ”ibland”. Kommer ni på något bättre som ”mindre ofta”, ”mer sällan”, ”asap men sedan bara en gång om dagen förutsatt att det kommit in fler svar och att du inte varit inne och läst i inloggat läge” eller något annat så säg till.mexitegel skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 237 inlägg
Omgående/vid varje uppdatering, dagligen respektive aldrig föreslår jag som intervall. Det är möjligt att det inte exakt stämmer överens med valen såsom de är nu, men det kanske borde vara så. 
Inställning per tråd verkar vanskligt, vadhänder då om man vill ändra sina generella inställningar? Vilka ändrar man då?
Inställning per tråd verkar vanskligt, vadhänder då om man vill ändra sina generella inställningar? Vilka ändrar man då?
Dessutom blir det nu även radbrytning på relativt korta rubriker. Sällar mig till skaran som inte ser något behov av att kunna ha aviseringsinställning per trådmexitegel skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Standardinställningen för när meddelanden skickas gäller främst för nya bevakningar. Denna inställning används normalt när du:Nötegårdsgubben skrev:
Omgående/vid varje uppdatering, dagligen respektive aldrig föreslår jag som intervall. Det är möjligt att det inte exakt stämmer överens med valen såsom de är nu, men det kanske borde vara så.
1. svarar i en forumtråd
2. skapar ett nytt ämne
3. eller när du klickar på Bevaka-knappen (numera behöver du bara klicka en gång istället för 2-3 gånger)
Om du vill ändra bevakningsfrekvens för ett ämne så klickar du på klockan.
Men om du vill ändra för alla befintliga bevakningar (själv bevakar jag fler än 1000 ämnen) så klickar du på ...-knappen högst upp i listan över bevakningar och väljer ”Ändra bevakning av alla ämnen”.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Detta kan vi sannolikt lösa genom att bara visa upp de nya relativt skrymmande knapparna på en sida som man kommer till genom att klicka på Hantera (precis som Youtube gör).mexitegel skrev:
Det verkar ha blivit lite fel med uppdateringen inatt, till en annan gång kan det vara läge att före eller efter gå ut med information om att förändringar kommer att ske i funktioner på sidan. Kanske i nyhetsbrevet som kommer titt som tätt?
Vad tillför införandet av html i notismailen? Tidigare såg man början av meddelandet som var skrivet, nu får man bara en notis om i vilken tråd det har skrivits något...
Vad tillför införandet av html i notismailen? Tidigare såg man början av meddelandet som var skrivet, nu får man bara en notis om i vilken tråd det har skrivits något...
Jag har inga problem med någon enstaka mailbombning. Shit happens! De flesta har nog en deleteknapp i sin mailklient. Meningslöst gnäll att klaga på detta tycker jag. Misstag sker och alla är nog medvetna om att det inte var illasinnat.Per Eskilsson skrev:
Skulle det på något sätt motivera varför "manual" inte behövs? Uppenbarligen inser inte alla hur det fungerar. Urusel motivering enligt min åsikt. Att tro att någon förstår vad "ibland" betyder är rätt naivt anser jag. Kanske "dagligen" vore bättre?Per Eskilsson skrev:
Detta är huvudproblemet enligt mig. Notismailen är för mig numera fullkomligt ointressanta och därför avstängda. Tror du Per verkligen att denna metod generar flera besök eller vad är motivet till att successivt göra notifieringsmailen ointressanta? En gång i tiden innehöll mailen hela det nya inlägget och så gör många andra forum och så anser jag det ska vara för att mailen ska tillföra något.N NoOne2k skrev: