420 515 läst ·
5 719 svar
421k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Det är klart att Byggahus inte skickar virusmail med avsikt, men spam kommer ju då och då inkl. sådana som kan innehålla skadligt aktivt innehåll varför jag sen många år har stängt av visning av HTML i mejlprogrammet. Tycker det inte heller finns någon anledning för att något företag att ha koll på om jag har läst deras mejl eller inte via tracking i mejlen.
Nja, det räcker med ett sätt som fungerar utan att man missar läsa några inlägg.Per Eskilsson skrev:
OLÄSTA och LÄSTA..?
Jag märker att jag ”tappar bort trådar” jag bevakar. Jag slutar få notiser.
Jag misstänker att jag gått till inlägget i tråden och börjat läsa men inte läst till slutet eller att sidan automatiskt laddats om innan jag läst till slutet och att notisövervakningen då inte aktiveras igen utan alla nya inläggsnotisar undertrycks.
Jag tycker det händer oftare i trådar som det skrivs mycket i, men har väll inte förstått ”vad jag gör för fel”.
Förstår inte poängen med att ladda om sidan med det man redan läst (förra tråden) isf den tråd man faktiskt höll på att läsa.
Har jag fått en notis och inte varit inne i tråden borde den gamla olästa trådens notis ligga högre upp än nyare lästa notiser.
Ett alternativt menyval kunde ju varit ”Olästa inlägg i bevakade trådar” med länk till första olästa.
Suck! ORKAR INTE läsa igenom alla instruktioner! Jag vill inte ha några mail och nu tycks det som om jag måste gå in i alla trådar som jag bevakar och enskilt ta bort mailfunktionen. Brevlådan var full i morse även för mig. Jag vill bara ha bevakningen i notiser.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Det behöver du inte, bara att gå in under inställningar och stänga av mailnotiser så slutar de komma, om du nu inte har någon ny bugg som gäller just dig. Samtliga mail slutade komma när jag ändrade i morse.
Orkar du inte läsa kanske du ska pausa forumläsande en stund (och det är verkligen välmenat).
Orkar du inte läsa kanske du ska pausa forumläsande en stund (och det är verkligen välmenat).
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Yonna skrev "Jag vill inte ha några mail".useless skrev:
Jag vill inte heller ha några mail utan jag hanterar alla forum på samma sätt, genom att gå in och kolla bevakningar/notiser. Annars skulle jag drunkna i mail. Får ändå flera hundra om dagen om andra saker.
Jag redigerade hur jag skrev nästan direkt. Det är lätt att bli överbelastad i dagens informationssamhälle och då kan det vara bra att ta en paus.yonna skrev:
OK - nu har jag ändrat och erkänner att det var lättare än jag troddeMultiManOriginal skrev:
Yonna skrev "Jag vill inte ha några mail".
Jag vill inte heller ha några mail utan jag hanterar alla forum på samma sätt, genom att gå in och kolla bevakningar/notiser. Annars skulle jag drunkna i mail. Får ändå flera hundra om dagen om andra saker.
Jag redigerade hur jag skrev nästan direkt. Det är lätt att bli överbelastad i dagens informationssamhälle och då kan det vara bra att ta en paus.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
@findus42 Du måste tyvärr klicka på Spara-knappen som ligger längre ner på sidan. Många tar för givet att det funkar lika smidigt i mobilsajten som det gör i alla appar numera. Detta står uppskrivet på att göra-listan.findus42 skrev:
Räckte gott med att ospecade inlägg i trådar som intresserat mig gör att tråden markeras med blå dutt och flyttas högst upp i fliken "Bevakningar"
Notis för allt dränker den information som jag tidigare valt att få notiser om. Notiser är nu meningslöst brus.
Har försökt tre-fyra gånger att ändra i inställningar. Har inte fungerat hittills.
Hoppas det ordnar sig.
Mvh Findus
Redigerat:
@mexitegel ”bevaka” finns även i botten på trådarna numera, grönt inringat,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Det är bara för att du ska kunna välja olika frekvens för olika trådar på dina meddelanden. Vissa trådar vill du kanske få meddelanden ang nya uppdateringar ifrån ofta, andra ibland och ytterligare några aldrig.mexitegel skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag håller med dig om att det ser plottrigt ut, eventuellt kan vi göra som Youtube och lägga till en Hantera-flik och visa upp dessa knappar där istället, då skulle utseendet under Bevakningar se cleanare ut.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Nu finns det en bevaka-knapp även längst ner i forumtrådar.B bakterie skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Detta med att "prova" nya funktioner genom att kasta dem i fejset på användarna är ett förbannat otyg som tyvärr förekommer hos många företag. Var snäll och gör inte om det.
För det andra, vad gör notisinställningarna? Sätter de vad som sker default med trådar som man bevakar eller svarat? Det står inte, det borde vara förklarat på sidan hur inställningarna fungerar. Och den bevakaknapp som nu finns i varje tråd överrider defaultinställningarna för just den tråden? Det borde finnas förklarat någonstans, och då menar jag inte i någon av de1709 1710 inlägg som finns i denna tråd varav de flesta tillkom idag...
För det andra, vad gör notisinställningarna? Sätter de vad som sker default med trådar som man bevakar eller svarat? Det står inte, det borde vara förklarat på sidan hur inställningarna fungerar. Och den bevakaknapp som nu finns i varje tråd överrider defaultinställningarna för just den tråden? Det borde finnas förklarat någonstans, och då menar jag inte i någon av de