Firman som plockar ner ställningen fogar och målar åt mig. Fan vad fin service dom har haft hela tiden. 5/5.
 
  • Gilla
nikasp och 2 till
  • Laddar…
Fasadprojekt sommar 2023 är över.

Hur nöjd är jag med resultatet:
10/10. Det tar tid när man som semi-amatör arbetar men så roligt och så bra det blir. Man är mer noggrann än om man köper tjänsten enligt mig.

Några positiva saker som är bra att tänka på:

1: tejpa ordentligt, man spiller alltid och det lönar sig att göra det ordentligt. Finns inget värre än vit färg på svart plåt.

2: rejäl ställning. Underlättar otroligt mycket.

3: Måla rikligt med färg så det inte blir för tunt mellan strykningarna.

4: Måla droppbleck istället för att köpa nytt. De blev som nya efter lite färg.

Några negativa saker som jag gjorde mindre bra:

1: Panelskruven för djupt. Skruvade in skruven 2-3mm och det blev jobbigt att täcka med färg. Fick måla 3 strykningar på vissa ställen.

2: Slarvade med förarbetet på droppblecken. Ingen ser detta men ovanfrån så blev det kladdigt på vissa ställen med droppar färg här och där.


Bilden gör inte fasaden rättvis. Helt otroligt fin just nu. Inte ett enda lortmärke ännu. :)
 
  • En vit husgavel med bruna tegelsten nedtill, omgiven av buskar. Mulet himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gunnar Johansson69
  • Laddar…
K Kurt-olsson skrev:
Fasadprojekt sommar 2023 är över.

Hur nöjd är jag med resultatet:
10/10. Det tar tid när man som semi-amatör arbetar men så roligt och så bra det blir. Man är mer noggrann än om man köper tjänsten enligt mig.

Några positiva saker som är bra att tänka på:

1: tejpa ordentligt, man spiller alltid och det lönar sig att göra det ordentligt. Finns inget värre än vit färg på svart plåt.

2: rejäl ställning. Underlättar otroligt mycket.

3: Måla rikligt med färg så det inte blir för tunt mellan strykningarna.

4: Måla droppbleck istället för att köpa nytt. De blev som nya efter lite färg.

Några negativa saker som jag gjorde mindre bra:

1: Panelskruven för djupt. Skruvade in skruven 2-3mm och det blev jobbigt att täcka med färg. Fick måla 3 strykningar på vissa ställen.

2: Slarvade med förarbetet på droppblecken. Ingen ser detta men ovanfrån så blev det kladdigt på vissa ställen med droppar färg här och där.


Bilden gör inte fasaden rättvis. Helt otroligt fin just nu. Inte ett enda lortmärke ännu. :)
Måsarna kommer snart och skiter i motvind. Slår aldrig fel! 😉
 
  • Gilla
Kurt-olsson
  • Laddar…
G Gunnar Johansson69 skrev:
Måsarna kommer snart och skiter i motvind. Slår aldrig fel! 😉
Hahaha
 
Kan det vara Sveriges finaste fasad just nu?..

Frågar ni mig? Så ja! Hahaha
 
  • Vit triangelhus på hörnet, bilar, blå himmel, fluffiga moln, vägskylt, grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kurt-olsson skrev:
Kan det vara Sveriges finaste fasad just nu?..

Frågar ni mig? Så ja! Hahaha
Jadu Kurtan, Sveriges största gavel utan fönster får du pris för iaf ;)
 
  • Haha
nino och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jadu Kurtan, Sveriges största gavel utan fönster får du pris för iaf ;)
Hahaha To be continued! Ska starta ny tråd med badrumsrenoveringen och då kommer nya fönstret. :)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.