14 580 läst ·
156 svar
15k läst
156 svar
Fasadprojekt sommar 2023
Firman som plockar ner ställningen fogar och målar åt mig. Fan vad fin service dom har haft hela tiden. 5/5.
Fasadprojekt sommar 2023 är över.
Hur nöjd är jag med resultatet:
10/10. Det tar tid när man som semi-amatör arbetar men så roligt och så bra det blir. Man är mer noggrann än om man köper tjänsten enligt mig.
Några positiva saker som är bra att tänka på:
1: tejpa ordentligt, man spiller alltid och det lönar sig att göra det ordentligt. Finns inget värre än vit färg på svart plåt.
2: rejäl ställning. Underlättar otroligt mycket.
3: Måla rikligt med färg så det inte blir för tunt mellan strykningarna.
4: Måla droppbleck istället för att köpa nytt. De blev som nya efter lite färg.
Några negativa saker som jag gjorde mindre bra:
1: Panelskruven för djupt. Skruvade in skruven 2-3mm och det blev jobbigt att täcka med färg. Fick måla 3 strykningar på vissa ställen.
2: Slarvade med förarbetet på droppblecken. Ingen ser detta men ovanfrån så blev det kladdigt på vissa ställen med droppar färg här och där.
Bilden gör inte fasaden rättvis. Helt otroligt fin just nu. Inte ett enda lortmärke ännu.
Hur nöjd är jag med resultatet:
10/10. Det tar tid när man som semi-amatör arbetar men så roligt och så bra det blir. Man är mer noggrann än om man köper tjänsten enligt mig.
Några positiva saker som är bra att tänka på:
1: tejpa ordentligt, man spiller alltid och det lönar sig att göra det ordentligt. Finns inget värre än vit färg på svart plåt.
2: rejäl ställning. Underlättar otroligt mycket.
3: Måla rikligt med färg så det inte blir för tunt mellan strykningarna.
4: Måla droppbleck istället för att köpa nytt. De blev som nya efter lite färg.
Några negativa saker som jag gjorde mindre bra:
1: Panelskruven för djupt. Skruvade in skruven 2-3mm och det blev jobbigt att täcka med färg. Fick måla 3 strykningar på vissa ställen.
2: Slarvade med förarbetet på droppblecken. Ingen ser detta men ovanfrån så blev det kladdigt på vissa ställen med droppar färg här och där.
Bilden gör inte fasaden rättvis. Helt otroligt fin just nu. Inte ett enda lortmärke ännu.
Måsarna kommer snart och skiter i motvind. Slår aldrig fel! 😉K Kurt-olsson skrev:Fasadprojekt sommar 2023 är över.
Hur nöjd är jag med resultatet:
10/10. Det tar tid när man som semi-amatör arbetar men så roligt och så bra det blir. Man är mer noggrann än om man köper tjänsten enligt mig.
Några positiva saker som är bra att tänka på:
1: tejpa ordentligt, man spiller alltid och det lönar sig att göra det ordentligt. Finns inget värre än vit färg på svart plåt.
2: rejäl ställning. Underlättar otroligt mycket.
3: Måla rikligt med färg så det inte blir för tunt mellan strykningarna.
4: Måla droppbleck istället för att köpa nytt. De blev som nya efter lite färg.
Några negativa saker som jag gjorde mindre bra:
1: Panelskruven för djupt. Skruvade in skruven 2-3mm och det blev jobbigt att täcka med färg. Fick måla 3 strykningar på vissa ställen.
2: Slarvade med förarbetet på droppblecken. Ingen ser detta men ovanfrån så blev det kladdigt på vissa ställen med droppar färg här och där.
Bilden gör inte fasaden rättvis. Helt otroligt fin just nu. Inte ett enda lortmärke ännu.![]()
Klicka här för att svara


