74 316 läst ·
256 svar
74k läst
256 svar
Får man göra så här?
Det är mig veterligen inte olagligt att vara obegåvad.Rkarlsson skrev:På riktigt, så bryr sig polisen väldigt lite om det i ett lugnt villakvarter. Jag personligen skiter väl i att bilen står åt fel håll, det som är fel är att bilen har en kabel i vägen och står för nära korsningen. Den som tänker ligga höger om denna bil är mest troligt onykter eller obegåvad.
Har parkerat på fel håll när jag bodde hemma och det har alla gjort i 40 år på den gatan. Polisen brydde sig inte då han bodde 2 gator bort och gick förbi varje dag han skulle till stationen.
Man stod på det hållet man kom in på gatan helt enkelt.
Agda ja,hon ligger redan på sjukan,med bruten lårbenshals,hon snavade på kabeljäveln...Staffan2000 skrev:
Håller med, absolut ingen karma om småbarn kör på den där. De ska absolut inte behöva cykla på körbanan. Och helt bedrövligt att göra så mot de som kommer med rollator eller barnvagn också. Många har inte koll på reglerna och/eller bara egoistiska.Anna_H skrev:
Jag har stått på din sida i diskussionen fram till nu som du ser av mitt förra inlägg. Nu klampar du dock lite snett; det är precis som jag skriver så att en människas utandningsluft inte bidrar till ökad CO2-halt i atmosfären, men att formulera som du precis gjorde är inte korrekt: "människor bidrar inte till ökad mängd koldioxid i atmosfären".R RoAd skrev:
Vi bidrar i allra högsta grad till detta genom att förbränna fossila bränslen, det är väl inte uppe till diskussion? Semantik kanske, men i såna här diskussioner är formuleringar av stor vikt, annars börjar förnekarna ute på kanten att ta stöd av resonemang som inte alls stöttar deras teorier egentligen.
Jag har aldrig påstått att du ljuger.Buildgates skrev:
Men du kan ha missförstått eller så har din far uttryckt sig felaktigt eller på ett sätt som kan missförstås.
Jag vill inte framstå som en besserwisser o det är ju olyckligt att du tog det så, men jag har viss koll på bland annat trafikbrott.
Bland annat så erkänner man som vållande (misstänkt) inte vårdslöshet i trafik ute på plats när det skett en trafikolycka.
Blir man dömd till (dryga) dagsböter så är det inget som sker ute på plats.
I så fall var det vanliga ”böter” han fick med ett fastställt belopp.
Men var tror du i så fall att det kolet kommer från? Har människan ifråga konsumerat fossila bränslen som därmed bidrar till en ökad CO2-halt, eller har människan ätit lite grönsaker och kött som fått sitt kol från kretsloppet (luften med andra ord)? En cyklist bidrar INTE till högre koldioxidhalt genom sin utandningsluft, kolet kom ju från luften i ett tidigare skede. Klart så?Utsättaren skrev: