P
Rkarlsson skrev:
Jag har en jättebra lösning =)
Ställ biljäveln på egna tomten. Ser ostädat ut att ha massa jävla bilar och fan och hans moster på gatan i ett villaområde :D :D :D :D

(ironin med massa gubbar)
Det är nog förbjudet. I urinlägget står det: "finns bara parkering på gatan därav denna lösning".
:rofl:

Fairlane Fairlane skrev:
Är man så dum så man ställer sig sådär så är det nog låg sannolikhet att man förstår en tillsägelse.
Jodå.
Personen kommer göra det rätta.nästa gång...

Parkera på trottoaren.

Ingen risk att.nån snubblar på kabeln.

(Och högre böter)

• Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
På riktigt, så bryr sig polisen väldigt lite om det i ett lugnt villakvarter. Jag personligen skiter väl i att bilen står åt fel håll, det som är fel är att bilen har en kabel i vägen och står för nära korsningen. Den som tänker ligga höger om denna bil är mest troligt onykter eller obegåvad.

Har parkerat på fel håll när jag bodde hemma och det har alla gjort i 40 år på den gatan. Polisen brydde sig inte då han bodde 2 gator bort och gick förbi varje dag han skulle till stationen.

Man stod på det hållet man kom in på gatan helt enkelt.
Det är mig veterligen inte olagligt att vara obegåvad.

P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nej nej.
Moster Agda går med rullatorn på trottoaren. Hade Agda däremot gått på gatan, skulle det raskt blivit trafikstockning varpå polisen dykt upp och lappat den felparkerade elbilen och så hade problemet varit löst.

Staffan
Agda ja,hon ligger redan på sjukan,med bruten lårbenshals,hon snavade på kabeljäveln...:cry:

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nej nej.
Moster Agda går med rullatorn på trottoaren. Hade Agda däremot gått på gatan, skulle det raskt blivit trafikstockning varpå polisen dykt upp och lappat den felparkerade elbilen och så hade problemet varit löst.

Staffan
Ingen Trabant inte:crysmile:

nikasp
Anna_H Anna_H skrev:
Barn under 8 år ska cykla på gångbanan, de bör inte cykla ute på vägen. Rullator, barnvagn mfl också.
Håller med, absolut ingen karma om småbarn kör på den där. De ska absolut inte behöva cykla på körbanan. Och helt bedrövligt att göra så mot de som kommer med rollator eller barnvagn också. Många har inte koll på reglerna och/eller bara egoistiska.

• Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
nikasp
Anna_H Anna_H skrev:
Bromsa är inte problemet. Problemet är att gå runt bilen ute på vägen. Fast känner jag min far rätt hade han helt sonika ryckt ur sladden. Den ska inte vara där.
Eller en krallig avbitare. De ligger väl på 3000 och uppåt såna där sladdar så en gång borde räcka :)

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Det är nog förbjudet. I urinlägget står det: "finns bara parkering på gatan därav denna lösning".
:rofl:

Ja då får man fan sälja den :D Kan du inte parkera får du cyklar ;)

P
S sunqan skrev:
Det är mig veterligen inte olagligt att vara obegåvad.
Nej men följderna är olagliga.

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Unikt namn
I sann "ta lagen i egna händer"-anda skär man givetvis huvudet av sladden och lägger stumpen på husägarens huvudkudde.

R RoAd skrev:
Jag har redan insett att jag läste fel och har pudlat, så sluta slå på den här stackars döda hästen :)

Min poäng från början är ju dock rätt: Vi människor bidrar inte till ökad mängd koldioxid i atmosfären.
Jag har stått på din sida i diskussionen fram till nu som du ser av mitt förra inlägg. Nu klampar du dock lite snett; det är precis som jag skriver så att en människas utandningsluft inte bidrar till ökad CO2-halt i atmosfären, men att formulera som du precis gjorde är inte korrekt: "människor bidrar inte till ökad mängd koldioxid i atmosfären".

Vi bidrar i allra högsta grad till detta genom att förbränna fossila bränslen, det är väl inte uppe till diskussion? Semantik kanske, men i såna här diskussioner är formuleringar av stor vikt, annars börjar förnekarna ute på kanten att ta stöd av resonemang som inte alls stöttar deras teorier egentligen.

Jag har alltid med mig en avbitartång när jag är ute och går, synd att jag inte passerat denna sladd. Och nej jag är inte korkad, jag hade ryckt ut sladden från bilen innan jag hade klippt..

Buildgates Buildgates skrev:
Vad skulle jag ha för anledning att ljuga om detta? Hatar besserwissers som inte har en aning om vad de pratar om.
Jag har aldrig påstått att du ljuger.
Men du kan ha missförstått eller så har din far uttryckt sig felaktigt eller på ett sätt som kan missförstås.
Jag vill inte framstå som en besserwisser o det är ju olyckligt att du tog det så, men jag har viss koll på bland annat trafikbrott.
Bland annat så erkänner man som vållande (misstänkt) inte vårdslöshet i trafik ute på plats när det skett en trafikolycka.
Blir man dömd till (dryga) dagsböter så är det inget som sker ute på plats.
I så fall var det vanliga ”böter” han fick med ett fastställt belopp.

Utsättaren Utsättaren skrev:
Jag har begränsade biologiska kunskaper men jag vet så mycket att en del av syret i luften vi andas in, andas ut i form av koldioxid.
Men var tror du i så fall att det kolet kommer från? Har människan ifråga konsumerat fossila bränslen som därmed bidrar till en ökad CO2-halt, eller har människan ätit lite grönsaker och kött som fått sitt kol från kretsloppet (luften med andra ord)? En cyklist bidrar INTE till högre koldioxidhalt genom sin utandningsluft, kolet kom ju från luften i ett tidigare skede. Klart så?

Att ni orkar :crysmile:

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.