74 316 läst ·
256 svar
74k läst
256 svar
Får man göra så här?
Fast om grundämnen som till exempel kol förbränns i luft eller i våra kroppar reagerar de ju med grundämnet syre, och vips har vi fått koldioxid (om nu förbränningen inte sker inte lite syrefattigare miljö och vi får koloxid).R RoAd skrev:
Att vi också andas ut syre är ju förutsättningen för hjärt-lungräddning, dock har vi inte producerat den själva.
Jag har redan insett att jag läste fel och har pudlat, så sluta slå på den här stackars döda hästenD DanyBouy skrev:Fast om grundämnen som till exempel kol förbränns i luft eller i våra kroppar reagerar de ju med grundämnet syre, och vips har vi fått koldioxid (om nu förbränningen inte sker inte lite syrefattigare miljö och vi får koloxid).
Att vi också andas ut syre är ju förutsättningen för hjärt-lungräddning, dock har vi inte producerat den själva.
Min poäng från början är ju dock rätt: Vi människor bidrar inte till ökad mängd koldioxid i atmosfären.
Satte en lapp på en bil en gång som hade parkerat så nära min bil att jag inte kom in. Skrev något i stil med "nästa gång du parkerar så nära så hittar du din bil ute i skogen" Den stod aldrig bredvid min bil efter det, då hade jag en volvo 740 som var vit i grunden och toppar med fin grön mossa.kodrod skrev:Var inte så snyggt gjort. Men det är skönt att se att dom flesta här verkar vara guds änglar och själva inte verkar tänjt på reglerna ibland.
Istället för att prata med bilägaren eller sätta en lapp på bilen. Låt oss skapa en lång tråd hur vi bäst kan straffa honom, kanske krossa rutorna och sänka bilen i närmaste sjö. Han behöver verkligen sona för sitt stora brott.![]()
På riktigt, så bryr sig polisen väldigt lite om det i ett lugnt villakvarter. Jag personligen skiter väl i att bilen står åt fel håll, det som är fel är att bilen har en kabel i vägen och står för nära korsningen. Den som tänker ligga höger om denna bil är mest troligt onykter eller obegåvad.Buildgates skrev:
Att parkera mot körriktningen är inget som polisen ser mellan fingrarna med om de får nys om det. Min far och mor var ute på bärplockarutflykt och stannade vid en parkeringsficka på vänster sida om grusvägen de körde på. Med världens oflyt kom det en övningskörare vinglandes i en bil i motsatt riktning. Den mycket ovane föraren såg pappas och mammas bil och förutsatte helt frankt att den var parkerad på vänster sida i hans körriktning. Så föraren tog sikte för att köra förbi den på höger sida, med resultatet att han hamnade ute i terrängen.
Polis tillkallades och pappa fick erkänna vårdslöshet i trafik på plats, mitt ute i skogen. Dryga dagsböter följde. Mycket genant och obehagligt för både pappa och mamma som kände sig som värsta skurkarna.
Så vill du få bort bilen är ett tips är att försöka få dit polisen, helst en övernitisk paragrafryttare. Om den ser hur bilen är parkerad och får tag i ägaren så löser det sig nog själv sen så att säga..![]()
Har parkerat på fel håll när jag bodde hemma och det har alla gjort i 40 år på den gatan. Polisen brydde sig inte då han bodde 2 gator bort och gick förbi varje dag han skulle till stationen.
Man stod på det hållet man kom in på gatan helt enkelt.
Hobbysnickare
· Örebro
· 2 inlägg
Nix bilägaren har säkert inget val. Men frågan var väl om man får göra så och svaret på det är nej det får man inte.S Sir Duke skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Ett tag hade jag konstant bilar parkerade vid min infart. I början satte jag en egen lapp, men det hjälpte inte, så jag började ringa parkeringsvakterna. Då fattade folk bättre, så kan man inte tänka själv så får man ta smällen.
Jag undrar hur bra kabeln syns när det är mörkt ute.
Jag undrar hur bra kabeln syns när det är mörkt ute.
Ok, då har vi ganska olika åsikt i frågan.Jonatan79 skrev:
För min del handlar det inte om att straffa någon utan om att lösa ett problem. I staden där olika människor står parkerade på olika ställen hela tiden så måste det finnas ett hot om att omedelbart få en bot om man gör fel.
I ett villaområde där en boende parkerat galet utanför sitt hus så löser man sannolikt problemet bara genom att påtala det.
Att parkera på vänstersida av vägen dvs mot körriktningen är inte tillåtet i Sverige. Däremot i Norge..
Men att förtöja biilen med elsladd tvärs över trottoaren är klart oansvarigt och dumt var man än bor.
Men att förtöja biilen med elsladd tvärs över trottoaren är klart oansvarigt och dumt var man än bor.