Mats-S
Kan man inte ladda bilen på ett vettigt sätt så får man nog hålla sig till en hybrid/diesel/bensinare, punkt slut!

Helt sjukt hur någon kan bete sig som på bilden på inlägg nr 1 :mad::mad::mad:

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
P
Mats-S Mats-S skrev:
punkt slut
Hörde alla det nu,THE END!!:crysmile:

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Att ni orkar :crysmile:
Vet inte vilken av diskussionerna du syftar på, men om du orkar posta ett absolut innehållslöst inlägg så orkar väl andra människor posta inlägg med någon sorts relevans. Och det är ju tur, annars skulle du inte få något alls att skriva och grundidén med ett forum skulle självdö.

Staffans2000
Handyman 1 skrev:
Hörde alla det nu,THE END!!:crysmile:
Skulle inte tro det.
För enligt säkra källor vet jag att han är hemma och dricker alkohol på arbetsplatsen, samt renoverar, samtidigt som han laddar elbilen medans barnen är på dagis. Och Agda, Hon den luringen, behöver inte alls en rullator. När ingen ser gör hon pirruetter när assistansersättningen dimper ner.

Staffan

Redigerat:
  • Haha
1
  • Laddar…
Va riktat mot den hyffsat OT diskutionen om kol. Är själv väl medveten att min kommentar ej hjälper trådskaparen.

Från min sida va det med glimten i ögat, och helt ärligt så är jag faktiskt imponerad att denna kol debatt har pågått så länge som den har :crysmile:

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
R
J john_heden100 skrev:
Jag har stått på din sida i diskussionen fram till nu som du ser av mitt förra inlägg. Nu klampar du dock lite snett; det är precis som jag skriver så att en människas utandningsluft inte bidrar till ökad CO2-halt i atmosfären, men att formulera som du precis gjorde är inte korrekt: "människor bidrar inte till ökad mängd koldioxid i atmosfären".

Vi bidrar i allra högsta grad till detta genom att förbränna fossila bränslen, det är väl inte uppe till diskussion? Semantik kanske, men i såna här diskussioner är formuleringar av stor vikt, annars börjar förnekarna ute på kanten att ta stöd av resonemang som inte alls stöttar deras teorier egentligen.
Ja, självklart. Jag trodde att det var underförstått att jag pratade om den koldioxid vi släpper ut när vi andas. Det var ju vad diskussionen började med.

Att det är människan som skapat den ökade koldioxidhalten i atmosfären genom att gräva upp och förbränna gammalt kol är ju självklart.

M
P Pappa1986 skrev:
Jag har alltid med mig en avbitartång när jag är ute och går, synd att jag inte passerat denna sladd. Och nej jag är inte korkad, jag hade ryckt ut sladden från bilen innan jag hade klippt..
Äger inte elektrifierad bil själv men dom jag har provat så måste man låsa upp bilen innan man kan dra loss sladden, just för att förhindra att folk rycker loss dom för att jävlas.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
M
Mats-S Mats-S skrev:
Kan man inte ladda bilen på ett vettigt sätt så får man nog hålla sig till en hybrid/diesel/bensinare, punkt slut!

Helt sjukt hur någon kan bete sig som på bilden på inlägg nr 1 :mad::mad::mad:
Man behöver ju inte nödvändigtvis ladda den hemma heller. Finns ju såna där laddstolpar lite överallt i stan.

R
P Pappa1986 skrev:
Jag har alltid med mig en avbitartång när jag är ute och går, synd att jag inte passerat denna sladd. Och nej jag är inte korkad, jag hade ryckt ut sladden från bilen innan jag hade klippt..
Smart hade varit att dra ur kabeln i den andra änden, den som är spänningssatt. Så lite korkad är du nog trots allt ;)

• Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Smart hade varit att dra ur kabeln i den andra änden, den som är spänningssatt. Så lite korkad är du nog trots allt ;)
Ja jävla, lite korkad är jag ju trots allt :crysmile::crysmile:

• Gilla
  • Haha
BengtH och 5 till
  • Laddar…
149775211_767222433904373_5891610138588067003_n.jpg

• Gilla
  • Haha
AndersPS och 18 till
  • Laddar…
Hade varit kul å ta dit en hjullastare och lyfta upp bilen på tomten.

hasten72 hasten72 skrev:
en elbil som laddar till huset - får man göra så? Några tankar?
Detta bevisar att även elbilar är farlig för hälsan. :-)

• Gilla
Lövborgen
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Faktiskt inte. Sån kabel har inte spänning när den inte sitter fast i bilen och låsningen på bilsidan är (bland annat) till för att du inte ska kunna rycka ut den under drift.

• Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Q quick skrev:
Något som skrämmer mig titt som tätt i vardagen är att man väldigt ofta stöter på eller hamnar i onödigt besvärliga situationer helt i onödan för att vissa människor inte kan inse vilket konsekvenser deras agerande får för andra människor. T.ex. parkerar man mitt på en öppen yta istället för att ställa sig lite vid sida av istället så att fler får plats eller åtminstone kommer förbi. Eller som i detta fallet med kabeln. Kan bli ganska farligt om man kommer lite snabbt på en cykel i mörkret.
Tror iofs, inte det är tillåtet att cykla på trottoaren heller ? ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.