100 456 läst ·
274 svar
100k läst
274 svar
Får jag måla grannens garage som står i tomtgräns?
NEJ, så är det inte alls!M Mexitegelfixaren skrev:Den här kommentaren är typiskt Dansk. Det handlar bara om att skapa konflikt. Det är danskarnas värsta last. Därför ser Danmark ut som det gör idag.
Kommenteraren är så konfliktsökande att han inte klarar av att agera konstruktivt. Hade han inte varit det hade han frågat trådstartaren om fakta och så hade problemen retts ut.
Danskarna är helt okay! De har dessutom mycket bättre ordning i sitt samhälle än vad vi mesiga svenskar har!
Vi svenskar är verkligen KONFLIKTRÄDDA... och vi blir så satans lätt KRÄNKTA. Där ligger en del av problemet för TS.
>> LÄMNA 2 LIKADANA LAPPAR I DIN GRANNES BREVLÅDA, där du tydligt redogör för situationen. BE HONOM ATT RETURNERA DEN ENA LAPPEN MED SITT SIGNUM, så att du därmed kan veta att du kan börja måla på hans garagevägg.
>> VAR RÄDD OM DIN GRANNE - han kan ha många goda skäl till att han är som han är.
LYCKA TILL!
Hör du,TS!M Mexitegelfixaren skrev:Vad har det att göra att hen är dansk? Om en person berättar för mig att mitt sätt att agera är själva grunden till något hen referar till som Sveriges förfall så blir jag så klart irriterad.
Och min fientlighet kommer av kommentarer som utgår från så mycket som de inte har en aning om. Jag uppskattar alla kommentarer kring det legala medans kommentarer kring mitt eventuella mod eller förmåga att prata med honom eller utfrysning etc är helt irrelevanta.
Det är faktiskt DU som inte verkar ha en aning om hur det fungerar i andra länder.
Försök att inte vara så typiskt svenskt LÄTTKRÄNKT!
Nej...kommuner bry sig inte. Och kan inget heller!Rkarlsson skrev:Så du har ringt på eller knackat på? Låter som du inte har gjort det för att fråga om du kan få måla.
Om du bara målar om på eget bevåg i eget tycke och färg så vet du ju inte hur han reagerar i med du aldrig pratat med honom. Men de kan ju bli jobbigt att bo kvar.
Så gå över nu och fråga.
Om min granne bredvid som jag inte pratar med skulle få för sig att måla på mitt garage i tomtgräns utan att fråga så skulle han nog vilja flytta ganska omgående. Nu har jag ju fördelen med tegel, men jag hade reagerat med att vara ganska otrevlig.
Hade han frågat så hade jag antingen själv målat till det eller om jag litat på att grannen gör ett bra jobb låtit de göra det.
Så bara gå över och fråga lite snällt, du kan i värsta fall bara få ett nej och bli lite snäst åt.
Om vi tar som exempel i vår kommun. Så får det se ut nästan exakt hur som helst i trädgården, omålat, oklippt och en djungel.
Kommunen kan jag heller inte tänka mig bryr sig om det där.
Lowley
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden