108 553 läst ·
827 svar
109k läst
827 svar
Får en elektriker koppla in något som någon annan har monterat?
Nej då, det finns en enkel och tydlig instruktion för hur man bör gå tillväga.Staffan2000 skrev:
och vill du inte göra jobbet så är det ju bara gå vidare till nästa elektriker ;-)E elmont skrev:Det ligger ett litet löjets skimmer över frågan, det är jag som "installatör" som helt godtyckligt som avgör om ett befintligt rör kan användas. Anser jag att det är ok så använder jag det, skulle jag däremot av någon anledning känna tvekan så använder jag det inte.
Vad "rörläggaren" eller anläggningsinnehavaren anser spelar ingen roll. Vill rörläggaren vara säker på att jag vill använda dennes rör så måste han INNAN rörläggningen "diskutera" saken med mig och att vi tillsammans är ense om tagen.
Vet inte vad Staffan2000 menar med nybyggen.
Det var ju alla hur en gång i tiden.. Och vissa elanläggningar har byggts på. Vissa korrekt, andra inte.
Gäller att hitta den seriöses signatur, då syns vilka som varit involverade i detta.
Det var ju alla hur en gång i tiden.. Och vissa elanläggningar har byggts på. Vissa korrekt, andra inte.
Gäller att hitta den seriöses signatur, då syns vilka som varit involverade i detta.
Efter alla svar från de som läser lagen till punkt o pricka komma o utropstecken så finns snart ingen annan lösning än att koppla själv el be någon som tror sig kunna koppla el möjligtvis någon från Polen, för snart kan ingen utom den som kopplade originaldragningen göra något.
Ja naturligtvis ska man ta in en öststatare för dom kostar ju bara en bråkdel om dom får jobba svart.Man kan ju undra varför man inte tar in mer folk från lågprisländer och flyttar ut mer jobb från Sverige, då skulle ju allt bli billigare.K kortis skrev: