Nej, vem som helst kan läsa lagarna ju. Lagarna är ju offentliga. Det är bara standarderna man behöver köpa.

Men eftersom jag inte äger nån lekplats så är jag inte så sugen på att ägna ett par timmar åt att läsa lagar för att kunna svara på din fråga, det läsandet överlåter jag till dig.

Sen kan man ju ha två olika iställningar till reglerna.

Antingen ser man till att följa de nyaste reglerna för att vara på den säkra sidan, eller så tar man reda på hur man slipper följa de nya reglerna för att slippa göra om lekplatsen.

Nerre skrev:
Men eftersom jag inte äger nån lekplats så är jag inte så sugen på att ägna ett par timmar åt att läsa lagar för att kunna svara på din fråga, det läsandet överlåter jag till dig.

.
.. eller så har jag förhoppningen att någon med verklig sakkunskap i frågan kan ge en hint om lämpliga länkar att förkovra sig ....... :cool:

Alla lagar finns på riksdagens hemsida, alla förordningar finns på regeringens hemsida.

De som har kunskaperna har inte fått dem gratis, de förtjänar antagligens sitt leverna som konsulter.

wedin skrev:
Hur svårt kan det vara!? ;)

[länk]
Vet inte vad du avser vara svårt (.. eller självklart?), men uppenbarligen finns det inte särskilt mycket källhänvisning i denna tråd, däremot många åsikter....
Läs gärna inlägg # 66. Tycker du att broschyren i din länk besvarar frågeställningen i # 66 ? :confused:

(som för övrigt är samma broschyr som länken i inlägg # 66 wink.gif

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.